Świat stanął na głowie! Przegrana Igi Świątek na boiskach Wimbledonu oznaczająca zakończenie jej rekordowej serii na 37 zwycięstwach. Odwołane koncerty na Openerze. Rozstanie Sebastiana Fabijańskiego i Maffashion. Koszmar! Pozytywy? Rekordowe upały (chociaż na chwilę) ustały, a my się nie zatrzymujemy i zapraszamy do najnowszego przeglądu wieści z branży. A trzeba przyznać – branża nie śpi :)
4 dolary miesięcznie za Snapchat+
29.06 wystartowała płatna wersja popularnej aplikacji – Snapchat+. Niewiele wiadomo o korzyściach płynących z korzystania z wersji premium, za którą twórcy życzą sobie 3,99 dol. miesięcznie – oficjalny komunikat mówi o „zbiorze ekskluzywnych, eksperymentalnych i przedpremierowych funkcji”. Opcja dostępna jest m.in. w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii czy Niemczech, natomiast w Polsce, póki co jej nie uświadczymy. Gdy wersja premium zawita do Polski – będziecie płacić?
Posty wideo? Nie! Rolki? Tak!
Matt Navarra, konsultant ds. mediów społecznościowych, poinformował na Twitterze o testowanych na Instagramie zmianach. Użytkownicy-testerzy sprawdzą działania nowych postów video, które będą udostępniane jako Rolki. To nie koniec nowości, które obejmą również nową funkcję tworzenia remiksów z filmu użytkownika. Chociaż nie wiadomo czy i kiedy testowane rozwiązania zostaną wprowadzone, z pewnością to nie koniec! Warto przypomnieć wypowiedź Adama Mosseri’ego (szefa Instagrama) który przed rokiem powiedział o Instagramie, że ten „nie jest już aplikacją do udostępniania zdjęć” i – nie będąc obojętnym na konkurencję ze strony TikToka i YouTube’a – firma ma za priorytet przekierowanie treści na materiały video.
Start kampanii „Stop walkom psów”
Mimo trwania trzeciego dziesięciolecia XXI wieku, ludzie nadal pokazują swoją zwierzęcą naturę organizując walki psów. Nielegalny proceder dotyczy nie tylko krajów trzeciego świata, ale również Europy i Polski. Amerykańskie pitbulteriery są rasą najczęściej wykorzystywaną do tej bestialskiej „rozrywki”.
Organizatorzy kampanii „stop walkom psów”, której twarzą został aktor Mariusz Bonaszewki, przygotowali stronę internetową www.stopwalkompsow.pl, gdzie można anonimowo(!) zgłosić podejrzenie wykorzystywania zwierząt w nielegalnych walkach czy też wskazać hodowle, w których psy mogą być do nich szkolone.
Huuuge Games dba o środowisko
Jeden z największych na świecie deweloperów odpowiadających za tworzenie gier typu free-to-play przeznaczonych na urządzenia mobilne i platformy internetowe Huuuge Inc. przygotował bardzo kreatywną akcję, która ma związek ze Światowym Dniem Ochrony Środowiska. Deweloper dołączył do inicjatywy Green Game Jam polegającej na zachęceniu branży gier do ochrony środowiska. Twórcy postanowili do tego celu wykorzystać swoją grę Traffic Puzzle, w której zadaniem gracza jest rozwiązywanie wirtualnych korków za pomocą łączenia sznurów samochodów tego samego koloru. Na rzecz kampanii w grze powstał specjalny tryb „Let’s Plant”, który polega na tym, że jeśli graczowi uda się ukończyć wyzwanie, Huuuge zasadzi drzewo w miejscu dotkniętym nadmiernym wylesianiem. Wynik wyzwania zaskoczył zapewne samych twórców – w zaledwie dwa dni ponad 15 tysiącom graczy udało się zakończyć wyzwanie, co przełożyło się na sfinansowanie przez Huuuge ponad 15 tys. sadzonek drzew!
Futurystyczne obchody pierwszego w Polsce Prime Day
Amazon niedawno zawitał na polskim rynku, więc chciał z polotem ogłosić pierwszy w naszym kraju Prime Day (12-13 lipca), który jest festiwalem okazji dla klientów Prime. Z tej okazji zorganizowano nad brzegiem Wisły w Warszawie wieczorny pokaz dronów.
W nawiązaniu do debiutu wydarzenia w naszym kraju, tematem przewodnim pokazu był „pierwszy raz” – pierwsze podróże, pierwsze przygody, pierwsza miłość. Kto wie, może takie pokazy dronów zastąpią kiedyś sylwestrowe pokazy fajerwerków. Oby tak było!
Letnia kampania piwa GUINNESS
Wyższe temperatury i sezon letni równają się ze startem kampanii browarów. Nie inaczej jest z piwem Guinness i ich nową irlandzką kampanią „Cudowny dzień na Guinnessa” (org. „Lovely Day For A Guinness”), która opiera się na przekonaniu, że kiedy tylko wyjdzie słońce to ludzie zrobią wszystko, aby jak najlepiej z tego skorzystać. Atrakcyjny wizualnie spot przemyca insight kiepskiej irlandzkiej pogody, jednak z przebiegu całości wynika, że niezależnie od panujących warunków atmosferycznych – każdy dzień jest cudowny dla Guinnessa!
Z wypiekami na twarzy czekamy co przyniesie kolejny tydzień, gdyż ten aktualnie się kończący przez swoją różnorodność nas nie zawiódł. Nieustanne testy nowych funkcjonalności na Instagramie (za którymi powoli przestajemy nadążać)? Były! Wersja premium kolejnej aplikacji? Była! Motyw dbania o środowisko? Był! Działania prozwierzęce? Były! A to wszystko zwieńczone dobrze schłodzonym Guinnessem. Odpoczywajcie, do zobaczenia za tydzień :)
Źródła:
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/snapchat-wprowadza-platna-wersje/
- https://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-bedzie-zamienial-posty-wideo-w-reels
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/kampania-na-temat-okrutnych-walk-psow-w-polsce-nadal-mamy-z-nimi-problem/
- https://spidersweb.pl/2022/07/huuuge-games-zasadzi-15-000-drzew.html
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/pokaz-dronow-w-warszawie-z-okazji-pierwszego-amazon-prime-day-w-polsce/
- https://www.adsoftheworld.com/campaigns/lovely-day-for-a-guinness