X

Sprasowany Banan #36

Cześć! Niezwykle nam miło powitać Was w kolejnym Sprasowanym Bananie. Czego możecie się spodziewać po dzisiejszym epizodzie? Kończący się tydzień stał pod znakiem m.in. istotnych zmian na Facebooku oraz kampanii – świątecznych (tak, słuchamy już w biurze świątecznych piosenek i jesteśmy z tego dumni!) i nie tylko. A propos świąt – zostały tylko 4 tygodnie do Bożego Narodzenia! :O

Ronaldo i Messi znów naprzeciw siebie, jednak trochę inaczej

Dosłownie cały internet zwariował po opublikowaniu najnowszej kampanii Louis Vuitton, dlatego nie mogliśmy sobie darować chociaż krótkiej wzmianki. Do działań zaangażowano – jak słusznie marka wspomniała na swoim Twitterze – „dwójkę najbardziej utalentowanych współczesnych piłkarzy” – Cristiano Ronaldo i Lionela Messiego.

Niewątpliwe ikony futbolu opowiedziały o emocjach towarzyszących im przed – najprawdopodobniej ich ostatnimi w roli czynnych zawodników – finałami mistrzostw świata. W ramach kampanii powstała również dedykowana sesja zdjęciowa, a jej owocem są zdjęcia, które z pewnością przejdą do historii tego sportu.

Kolejne automaty paczkowe – tym razem od Vinted

InPost, PKN Orlen, Poczta Polska, Furgonetka, SwipBox, AliExpress – te firmy posiadają już swoje dedykowane automaty paczkowe, a do ich grona dołącza właśnie Vinted (popularna aplikacja do sprzedaży ubrań i innych używanych przedmiotów) ze swoim projektem Vinted Go, który w założeniu ma pozwolić na zoptymalizowanie infrastruktury dostawców zewnętrznych i ograniczyć ślad węglowy. W jego ramach powstaną dedykowane automaty paczkowe, a pierwszym miastem, którego mieszkańcy się tego doczekają, jest Paryż. Kiedy Polska? Nie wiadomo. Kto następny uruchomi własne automaty paczkowe? Aż boimy się pomyśleć.

Facebook = zmiany, zmiany, zmiany

Regularnie w naszym cyklu piszemy o różnych zmianach dotyczących Facebooka i całej Mety. Na kolejne nie będziemy musieli czekać długo, gdyż wraz z początkiem grudnia nasi znajomi nie będą mogli zobaczyć na naszym profilu informacji o naszym wyznaniu, poglądach politycznych czy zainteresowaniach.

Facebook rozpoczął już nawet wysyłanie stosownych powiadomień do użytkowników, choć nie każdy jeszcze je dostał:

Od 1 grudnia 2022 r. niektóre informacje, które udostępniłeś w swoim profilu w sekcji Informacje > Kontakt i podstawowe informacje, zostaną usunięte. Inne informacje pozostaną w Twoim profilu wraz z resztą danych kontaktowych i podstawowych informacji.
Usunięte pola obejmują: „Zainteresowania”, które wskazują orientację seksualną użytkownika, „Poglądy religijne”, „Poglądy polityczne” i „Adres”. Pozostałe informacje, takie jak dane kontaktowe, pozostaną.

Meta w żaden sposób nie skomentowała zmian, które nadchodzą. Nam na chwilę obecną trudno znaleźć jakieś logiczne uzasadnienie, gdyż do tej pory, jeśli użytkownik chciał, aby wgląd do pewnych informacji był ograniczony dla osób spoza znajomych, mógł je sam ukryć.

W Santander Bank już święta

W telewizji, internecie i radiu pełno już kampanii odwołujących się do świąt, co nas wcale nie dziwi. Z racji, że w biurze pracujemy już w rytm piosenek świątecznych, grzechem byłoby, gdybyśmy nie zawarli w Sprasowanym Bananie ani jednej takiej kampanii. Padło na spot banku Santander, który zachęca do dbania o relacje rodzinne i pokazuje, jaką moc mają dobre, przemyślane prezenty.

– Święta to szczególny czas, dlatego w nowej kampanii reklamowej chcemy pokazać pozytywne emocje, jakie tworzą relacje między bliskimi sobie ludźmi. Taki jest też nasz bank – przyjazny, pomocny, dla Ciebie. W świątecznym spocie zachęcamy do obdarowywania się tym, co najważniejsze i niewymierne, czyli bliskością i życzliwością. Dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie reklamy wizerunkowej, która, mamy nadzieję, będzie budzić same pozytywne emocje – komentuje Artur Sikora, dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu. – Dodatkowo pokazujemy, że korzystając z usługi moje cele w aplikacji Santander Mobile, można oszczędzać na konkretne i mądre prezenty dla bliskich.

Kampania społeczna „Świadomość”

W odpowiedzi na coraz większą liczbę skandalicznych zdarzeń z udziałem kierowców Komenda Stołeczna Policji (na czele z funkcjonariuszkami) rozpoczęła działania prewencyjne, chcąc zwiększyć bezpieczeństwo podczas przewozu „na aplikację”. Opublikowano film, w którym policjantki przypominają, jak postępować, aby ograniczyć występowanie takich sytuacji. Kampania ma na celu dotarcie z praktycznymi wskazówkami do (głównie młodych) kobiet.

Uber, Bolt czy Free Now nie pozostają obojętne takim zdarzeniom. Bolt uruchomił kategorię „Kobiety dla kobiet” umożliwiającą zamówienie przejazdu z kierowczynią. Na podobne rozwiązanie postawił Uber. Kierowczynie mogą wybierać, czy chcą otrzymywać zlecenia wyłącznie od kobiet. Z kolei usługa „Dla niej” w aplikacji Free Now pojawiła się testowo w Trójmieście, o czym więcej wspominaliśmy na samym początku naszego cyklu (w drugim epizodzie Sprasowanego Banana).

Moglibyśmy napisać, że mamy nadzieję, że nie zawiedliśmy Was doborem njusów tak, jak Robert Lewandowski zawiódł wszystkich polskich kibiców spudłowanym karnym, ale naszym zdaniem to byłby… nietrafiony pomysł! Wszyscy trzymamy mocno kciuki za naszych Orłów i liczymy na falę ekscytacji, która zaleje cały kraj już jutro po ostatnim gwizdku sędziego. Udanego weekendu i do boju, Polsko! Widzimy się za tydzień!

Źródła:

  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/messi-ronaldo-gra-w-szachy-louis-vuitton-kto-wygral-hit-internet
  • https://nowymarketing.pl/a/40305,vinted-startuje-z-wlasnymi-automatami-do-paczek
  • https://www.chip.pl/2022/11/nie-pochwalisz-sie-juz-na-facebooku-w-co-wierzysz-kogo-lubisz-i-na-kogo-glosujesz
  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dobre-prezenty-santander-reklama-swiateczna-marcin-dorocinski
  • https://nowymarketing.pl/a/40270,bezpieczenstwo-podczas-przewozu-na-aplikacje-warszawskie-policjantki-edukuja-kobiety-w-kampanii-swiadomosc?_r=1?_r=1