Cześć! Pomimo wczorajszej wigilii firmowej, która zakończyła się odrobinę później, niż pierwotnie zaplanowaliśmy, zgłaszamy pełną gotowość do przekazania Wam kolejnej dawki njusów oraz ciekawostek branżowych. O czym będzie mowa tym razem? Wspomnimy o Remingtonie, Żabce, Lidlu, Samsungu oraz naszym ukochanym Krakowie. Udanej lektury!
Remington walczy ze stereotypami
Zaczynamy od akcji „Bądź #Hairpositive z Remington” mającej na celu znormalizowanie podejścia do tematyki włosów, które nie wpisują się do ogólno przyjętych – krzywdzących – standardów piękna. Firma zachęca w ten sposób do dzielenia się „włosowymi” historiami, wspierając jednocześnie Polskie Stowarzyszenie Alopecji działające na rzecz osób chorych na łysienie plackowate.
Dołączenie do akcji jest bardzo proste – wystarczy opublikować zdjęcie swoich włosów, do którego można dołączyć inspirującą historię „włosową”. Każda taka fotografia opublikowana na mediach społecznościowych to 20 zł, które Remington przekaże na rzecz Polskiego Stowarzyszenia Alopecji. Każdego miesiąca jedna z zaangażowanych osób otrzyma również sprzęt marki jako nagrodę za swoje inspirujące zgłoszenie.
Chcąc rozpropagować akcję, zostali do niej zaproszeni influencerzy, m.in. Agnieszka Niedziałek (@napieknewlosy) oraz Kinga Wilczewska (@lysababaa). To nie pierwsza inicjatywa społeczna Remingtona, gdyż wcześniej firma była odpowiedzialna za akcję z Fundacją Rak’n’roll oraz portalem Zdrowa Głowa.
Żabka ogłasza poszukiwania tajemniczego Żabu
Na witrynach wielu sklepów sieci Żabka można znaleźć tajemniczy komunikat dotyczący poszukiwania tajemniczego Żabu. Kim jest? Na chwilę obecną nie wiadomo. Jedyne co o nim wiemy to to, że jest 4-centymetrowym stworkiem, żywiącym się jabłkami, który lubi pograć w gry i często brać prysznic. Na zdjęciu jest widoczny jedynie z tyłu i przypomina żabę na dwóch nogach. Ostatni raz był „widziany” w aplikacji mobilnej Żappka – toteż można się spodziewać, że właśnie tam przeniosą się kolejne działania promocyjne.
Akcja jest na tym etapie mocno tajemnicza, co jednak nie odbiera jej pomysłowości, a wręcz budzi w nas większą ciekawość dowiedzenia się, o co w tym wszystkim chodzi. Nie pozostaje nic innego jak cierpliwie czekać na rozwój wydarzeń.
Stowarzyszenia Otwarte Klatki vs. Li.. „pewna sieć handlowa”
Stowarzyszenia Otwarte Klatki wynajęło ścianę na jednym z warszawskich budynków, na której zamieściło gigantyczny billboard przedstawiający cierpiącego kurczaka pośród sklepowych półek. Celem działań będących częścią międzynarodowej kampanii „Lidl chicken scandal” jest przekonanie sieci Lidl do zwiększenia wymagań, jakie stawia swoim dostawcom mięsa drobiowego.
– Polscy konsumenci oczekują od Lidla poprawy warunków na fermach, z których sieć pozyskuje mięso drobiowe. Mamy nadzieję, że kampania, którą prowadzimy, zmobilizuje sieć do zmian. Oczekują ich jej klienci. Naszym zdaniem jest to więc najwyższy czas, aby deklaracje o trosce Lidla o dobrostan zwierząt znalazły potwierdzenie w politykach dotyczących dobrostanu kurczaków hodowanych na mięso – podsumowuje Monika Kowalska ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.
Jeśli zgadzacie się z postulatami reprezentowanymi przez stowarzyszenie, zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami i podpisania petycji TUTAJ.
Nieszablonowa promocja miasta Krakowa
12 grudnia 2022 ruszył program „Hello Kraków”, którego celem jest nieszablonowa promocja miasta Krakowa. Programowi internetowemu towarzyszy kampania w mieście i internecie pod hasłem „Żyjemy tym miastem dla Ciebie”.
„Hello Kraków” to rozwój projektu multimedialnego zapoczątkowanego przez platformę VoD Play Kraków, który jest skierowany do mieszkańców miasta, turystów i osób zainteresowanych tym, co dzieje się w mieście. Program emitowany jest od poniedziałku do piątku o godzinie 18:00 na platformie multimedialnej Play Kraków.
Świąteczny spot Samsunga z Sokołem i… Jego babcią
Został tydzień do świąt, więc nie mogliśmy zapomnieć o chociaż jednej wzmiance o świątecznej kampanii – tym razem padło na Samsunga.
W najnowszej świątecznej kampanii koreańska firma stara się udowodnić, że nic nie jest w stanie zakłócić magii świąt, a to wszystko z udziałem ambasadora marki Wojciecha „Sokoła” Sosnowskiego oraz jego babci. „Sokół” w roli narratora wprowadza w świąteczny nastrój, natomiast babcia, która towarzyszy mu w świątecznych przygotowaniach, komentując jego wybory estetyczne.
– „Nic” to słowo baza w naszej świątecznej kampanii. To tytuł płyty Wojtka oraz typowa polska odpowiedź na pytanie „co chcesz na święta? Nic”. A przede wszystkim – nic nie powinno zakłócać naszego świątecznego czasu, tak jak nic nie zakłóca przełączania się między urządzeniami Galaxy. Towarzyszą nam one dyskretnie, abyśmy mogli w spokoju cieszyć się magią świąt – komentuje kampanię Magda Sielachowicz-Nowakowska, head of marketing w Samsung Electronics.
Jak wspomnieliśmy wyżej, święta już za pasem, toteż nie zabieramy Wam więcej czasu. Dziękujemy, że mimo przedświątecznego szału przygotowań jesteście z nami! Życzymy powodzenia z dopięciem wszystkich spraw na ostatni guzik (na życzenia przyjdzie jeszcze czas) i nie zapominajcie, że widzimy się za tydzień!
Źródła:
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/kampania-remington-hairpositive-z-udzialem-influencerow/
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zabu-zabka-co-to-jest
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/ogromny-billboard-w-warszawie-krytykuje-lidla-za-akceptowane-przez-niego-warunki-hodowli-kurczakow/
- https://www.proto.pl/aktualnosci/krakow-rusza-z-programem-internetowym
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/sokol-z-babcia-w-swiatecznej-kampanii-samsunga/