X

Sprasowany Banan #44

Cześć! Kolejny tydzień stycznia za nami, a to może oznaczać jedno – kolejny epizod Sprasowanego Banana. Będziecie mieli dzisiaj możliwość obejrzenia ciekawych spotów (McDonald’s oraz ON), pokażemy Wam bardzo aktualną kampanię społeczną oraz przeniesiemy się w świat social mediów, które zostały opanowane przez Robloxa oraz wojenkę wytoczoną przez Shakirę swojemu byłemu partnerowi. Zapraszamy do lektury!

Kampania McDonald’s ze złotymi łukami w roli głównej

To nie pierwszy raz, gdy na łamach Sprasowanego Banana przychodzi nam wspominać o słynnej siedzi fast foodów (wróćmy pamięcią do epizodów: #3, #13, #18, #24 oraz #30). Przy okazji zapraszamy Was także do niedawno opublikowanego na naszym blogu tekstu, w którym również wspominamy o tej sieci restauracji, jednak pod kątem nieszablonowej współpracy → TUTAJ. Tym razem będzie nie mniej ciekawie, gdyż w nowej kampanii wizerunkowej McDonald’s w Wielkiej Brytanii (w kolejnych miesiącach ma być również adaptowana na kolejne rynki) nie uświadczymy widoku jedzenia ani wnętrza (jego okolic również!) lokalu. Motywem przewodnim nowopowstałego spotu są charakterystyczne złote łuki brandu ujęte w ciekawej formie. Na potrzeby kampanii stworzono specjalne nakładki do użycia na Snapchacie i Instagramie oraz hasło przewodnie #RaiseYourArches, które ma pokazywać, że zaproszenie do restauracji McDonald’s jest proste i nie wymaga użycia słów.

Historia przedstawiona w spocie jest banalnie prosta i chwytliwa – całość dzieje się w biurze, w którym koleżanki zza biurka, znudzone monotonią w pracy, dają sobie sygnał, że czas na przerwę. Znakiem gotowości do wyjścia na szybki lunch są – charakterystyczne złote łuki. Ich działanie uruchamia „lawinę”, gdyż w ślad za nimi ruszają kolejne osoby.

– Zaproszenie do McDonald’s jest okazją do odłożenia na bok naszych obowiązków i cieszenia się odrobiną ulgi, mamy nadzieję, że „Raise Your Arches” właśnie to robi, pozwalając każdemu na chwilowe oderwanie się od życiowej presji – mówi Chaka Sobhani, chief creative officer w Leo Burnett UK & global.

Krzysztof Ibisz x ON

Krzysztofa Ibisza nie trzeba nikomu przedstawiać. Znamy go wszyscy z odbiorników naszych telewizorów, gdzie spełnia się m.in. jako aktor, prezenter telewizyjny czy dziennikarz. Jednak w takiej roli go jeszcze nie widzieliśmy!

Tym razem mamy okazję podziwiać jego umiejętności wokalne oraz taneczne, a wszystko to dzięki współpracy z marką produkującą pasty do zębów ON, która postanowiła wykorzystać jego wiecznie trwającą młodość oraz skorzystać z nienagannego uśmiechu na potrzeby swojej kampanii. Ostrzegamy – tego nie da się „odzobaczyć”!

Roblox, jakiego nie znacie

Roblox jest edukacyjną grą internetową, która zadebiutowała w 2006 roku. Zasady są bardzo proste – uczestnicy gry samodzielnie kształtują rozgrywkę poprzez tworzenie przedmiotów, miejsc akcji itp. z modułów przypominających klocki Lego.

Skoro zatem można zbudować wszystko, a jedynym co nas ogranicza jest nasza wyobraźnia, to użytkownicy postanowili stworzyć… kościół. Organizowane przez nich „msze” stały się hitem internetu za sprawą TikToka, gdzie z ogromnym powodzeniem udostępniane są fragmenty tych niecodziennych wydarzeń.

Na filmach widać, z jaką pieczołowitością zadbano o każdy detal. Są więc przestrzennie zaprojektowane wnętrza, księża, ministranci oraz wierni zgromadzeni w ławach. Jednym z najpopularniejszych miejsc robloksowych „mszy” jest serwer Archidiecezja Gnieźnieńska, która na Discordzie ma już prawie 100 tys. członków. Użytkownik podający się za przedstawiciela serwera na forum GRYonline.pl zaznaczył, że msze na Robloksie są już przez nich sprawowane od ponad ośmiu(!) lat.

Zdaniem Kamila Sokołowskiego – co-foundera fansi (platformy i agencji specjalizującej się w ekonomii twórców oraz metaverse) – Roblox stwarza dla graczy oraz marek „bardzo szerokie możliwości”. „Kreowanie własnych światów, możliwość odtwarzania dowolnych wydarzeń (jak obrady Sejmu) daje ogromny potencjał. Marki mogą tworzyć własne światy (jak NIKELAND), otwierać własne sklepy (Givenchy) i restauracje (Chipotle), sponsorować odbywające się tam koncerty oraz wyświetlać tradycyjne reklamy. Od dłuższego czasu przyglądamy się koncepcji metaverse i pomagamy firmom zrozumieć szanse, które ona stwarza. I o ile korzyści z inwestycji, chociażby w same kolekcje NFT, często wydawały się niewystarczające dla naszych klientów, to platformy takie jak Roblox zmieniają perspektywę i postrzeganie tego kanału przez marketerów” – skomentował Sokołowski.

#nietrujSWETRUJ odpowiedzią na kryzys energetyczny i klimatyczny

Fundacja Ashoka w ramach inicjatywy Influencers4Good zainicjowała kampanię społeczną #nietrujSWETRUJ, która ma pokazać Polakom, jak żyć oszczędniej i dbać o środowisko w dobie kryzysu energetycznego i klimatycznego. Do akcji zaangażowano influencerów – Remigiusza Wierzgonia (reZi), Wiktorię Wierzgoń (Tofiki) oraz Jakuba Glenca.

Organizatorzy zachęcają do tego, aby przejrzeć swoją szafę, założyć ciepły sweter, a następnie zrobić sobie zdjęcie i opublikować je na social mediach z wykorzystaniem hashtagów #nietrujSWETRUJ oraz #Influencers4Good.

„Postanowiliśmy ruszyć z akcją, aby z szerokim gronem influencerów, influencerek, ekspertów i ekspertek zachęcić wszystkich, którzy zmagają się z kryzysem energetycznym, do wzięcia sprawy w swoje ręce i prostymi działaniami z głową wpłynąć na cięcie kosztów domowych” – mówi Wojciech Mróz, członek zarządu i organizator akcji Fundacji Ashoka.

Akcja została zainspirowana japońską kampanią z 2005 roku – Cool Biz. Wtedy to kraj kwitnącej wiśni opanowała fala upałów, przez którą konieczne było ochładzanie biur generujące wysokie zużycie energii. Kampania Cool Biz zachęcała do zmiany dress code’u w miejscu pracy – pracownicy nie musieli zakładać krawatów i koszul z długimi rękawami. W ten sposób nie było konieczności, aby klimatyzacja działała z pełną mocą, dzięki czemu zmniejszyła się emisja CO2. Działania odniosły skutek, gdyż w pierwszym roku jej trwania zatrzymano przedostanie się do atmosfery 460 tys. ton(!) dwutlenku węgla.

Tak niewiele trzeba, aby poprawić świat! A wystarczyło słuchać babcinych rad, żeby się ciepło ubierać :>

Spór Pique z Shakirą, na którym korzystają marki

Minęło ponad pół roku od rozpadu związku jednej z najbardziej znanych par show biznesu – Gerarda Pique i Shakiry. Temat w ciągu kilku ostatnich miesięcy zdążył ucichnąć, jednak teraz powrócił do nas jak bumerang. Wszystko za sprawą niedawno (11.01) opublikowanej piosenki kolumbijskiej artystki, w której atakuje swojego byłego partnera. Shakira naśmiewa się z emerytowanego piłkarza i jego nowej wybranki – siebie porównując do Rolexa i Ferrari, a jego partnerkę do Casio i Twingo.

Zaczepione marki postanowiły – w duchu real-time marketingu – odpowiedzieć piosenkarce. Pierwsza zrobiła to marka Casio, która drugiego dnia po publikacji piosenki humorystycznie odniosła się do jej wersów.

„Dzisiaj mamy sporo powiadomień o wzmiance CASIO w piosence

CASIO (zegarki i klawiatury) i (kalkulatory) są od #Harder, #Better, #Faster, #Stronger”

Na profilu CasioTeam na Twitterze wypomniano także artystce jej stare zdjęcie, na którym pozuje właśnie z zegarkiem tej marki. Opatrzono je komentarzem: „Pamiętaj, Shakira, zanim zostałaś smutnym Rolexem, byłaś wspaniałym Casio”. Tweet został wyświetlony 17 mln razy oraz udostępniono go ponad 40 tys. razy.

Zareagować postanowił również „wywołany do tablicy” francuski producent samochodów Renault postem o treści: „Dla chłopaków i dziewczyn takich jak Ty. Podgłośnij!”.

Gerard Pique nie pozostał dłużny swojej byłej partnerce w tej medialnej przepychance – najpierw ogłosił, że współorganizowane przez niego rozgrywki Kings League pozyskały nowego sponsora w postaci marki Casio, aby następnie rozdać zegarki tej marki wszystkim prezesom wspomnianej ligi. Hiszpan na tym nie poprzestał, gdyż sieć podbija nagranie, na którym Pique na ww. rozgrywki podjeżdża… Renault Twingo.

Co oczywiste, nie popieramy żadnej ze stron konfliktu, nie oceniamy także powodów rozstania oraz nie wyrokujemy po czyjej stronie leży wina, ale pozwolimy sobie skwitować całą sytuację najkrócej jak to możliwe – dziecinada. Na swój sposób zabawna dla postronnych obserwatorów, jednak takie przepychanki nie przystoją dorosłym ludziom – bez względu na to, czy któraś ze stron czuje się skrzywdzona, czy nie.

Mamy nadzieję, że było różnorodnie i każdy znalazł coś dla siebie. Liczymy również, że z głośnego rozstania słynnej pary nie zrobi się opera mydlana, jak było w przypadku „historii miłosnej” Elona Muska i Twittera. Pożyjemy, zobaczymy, a teraz idźcie celebrować weekend. Do zobaczenia w kolejny piątek!

Źródła:

  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-mcdonald-s-nie-pokazuje-jedzenia-ani-lokali-sieci-raiseyourarche
  • https://www.eska.pl/news/krzysztof-ibisz-spiewa-i-szaleje-jak-nigdy-tego-wystepu-nie-da-sie-odzobaczyc-aa-H297-HcUr-bPkG.html
  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/msze-swiete-roblox-hit-internet-jak-to-dziala
  • https://www.proto.pl/aktualnosci/influencerzy-zachecaja-do-dbania-o-planete-w-akcji-nietrujswetruj
  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/shakira-nagrala-diss-na-bylego-partnera-odpowiedzialy-marki-casio-i-twingo/