X

Sprasowany Banan #46

Cześć! Jak my lubimy piątki! Oczywiście nie tylko dlatego, że zwiastują weekend, ale głównie ze względu na Sprasowanego Banana, na którego serdecznie zapraszamy!

Sanofi ze zdrowotnym przekazem dla panów

Sanofi, jeden z wiodących koncernów farmaceutycznych na świecie, rozpoczął w Polsce kampanię „Prowadź się zdrowo”, której celem jest zwiększenie świadomości na temat konieczności dbania o własne zdrowie wśród mężczyzn po 40. roku życia. Ma to związek z wynikami badań, które pokazały, że polscy mężczyźni żyją o 8 lat krócej względem kobiet. Wśród przyczyn takiego stanu rzeczy są m.in. choroby wątroby, w tym niealkoholowe stłuszczenie wątroby (NAFLD).

Ambasadorami akcji, którzy mają zachęcić panów do regularnych badań, zostali kierowcy rajdowi – Jakub Przygoński (zdobywca Pucharu Świata w Rajdach Cross Country 2018) i Mikołaj Marczyk (Mistrz Polski i Europy Juniorów 2021).

– Jedzenie, które spożywamy, to paliwo dające nam energię. Faceci zrozumieją to porównanie. Każdy wolałaby wlać do swojego samochodu stuoktanowe paliwo niż 95 słabej jakości. Dlatego tak ważna jest dieta na co dzień. A jeśli chodzi o aktywność fizyczną – pamiętajmy: porównujmy się do samych siebie. Jeżeli przez 40 lat nie uprawialiśmy żadnego sportu, nie próbujmy od razu bić rekordów na 10 kilometrów albo za 3 miesiące przebiec maratonu. Sukces to systematyczność i metoda małych kroków – zwraca uwagę Jakub Przygoński.

Powstała również dedykowana strona www kampanii – prowadzsiezdrowo.pl, gdzie do rozwiązania jest test, dzięki któremu możemy się dowiedzieć, czy dotyczą nas czynniki ryzyka NAFLD. Znajdziemy tam również porady i wskazówki dotyczące dbania o wątrobę.

Coraz mniej Instagrama w Instagramie

Jeszcze pod koniec zeszłego roku portale branżowe donosiły o pomyśle Mety na stworzenie alternatywy dla Twittera. Plan zakładał stworzenia osobnego kanału na Instagramie, który polegałby na tekstowej wymianie przemyśleń i informacji. Roboczo projekt został nazwany jako „Instagram Notes”. Meta szybko odniosła się do tych doniesień i wydała komunikat, w którym oficjalnie poinformowała o implementacji takiej funkcji do aplikacji.

Jak poinformował Adam Mosseri, szef Instagrama, od 30 stycznia użytkownicy Instagrama na całym świecie (u nas jeszcze nie działa :<) mogą cieszyć się funkcją Notes. Polega ona na 60-znakowych wiadomościach, które przypominają statusy znane z Gadu-Gadu (#boomer). Notatki, podobnie jak Instastories, będą dostępne przez 24 godziny, z tą różnicą, że ich autor nie będzie miał możliwości podejrzenia, kto widział jego publikację. MAKE INSTAGRAM INSTAGRAM AGAIN :(

Aktywacja Piwa Kozel

W zeszłym tygodniu – 25 stycznia – wystartowała akcja „Kozel Mix”, która opiera się na tworzeniu autorskich połączeń: Kozla Ležák i Kozla Černý. Konkurs jest elementem kampanii „Nazwij go po Cześku”, której twarzą został Czesław Mozil.

Zasady są bardzo proste – wystarczy wejść na stronę konkursu, by w formie wirtualnej zabawy łączyć w różnych proporcjach piwa: Kozel Ležák i Kozel Černý, a następnie powstałą miksturę okrasić ciekawą, nieszablonową nazwą. Głównym motywem kampanii jest scenka obyczajowa ze spotkania Czesława Mozila i kozła Oldy – żywego symbolu piwa Kozel, którego efektem jest sytuacja rodem z czeskiego filmu i… „Huncwoticzek”.

Dla autorów najciekawszych pomysłów przewidziano 100 zestawów kufli, a zabawa potrwa do ostatniego dnia marca.

Burberry chciało dobrze, a wyszło jak zwykle

Burberry jest ekskluzywnym brytyjskim dom mody, który zajmuje się produkcją oraz sprzedażą odzieży, perfum i akcesoriów mody męskiej oraz damskiej. Niedawno firma stanęła w ogniu krytyku w związku z walentynkową kampanią „B:Mine” przedstawiającą dwie kobiety podczas uścisku. Kontrowersje wzbudził fakt, że jedna z nich ma blizny po obustronnej mastektomii (chirurgicznym usunięciu piersi). Marce zarzucono brak wrażliwości na cierpienia chorych na raka piersi, a sama reklama została skrytykowana za pokazanie mastektomii jako zabiegu zmieniającego wygląd, a nie elementu chirurgii onkologicznej.

To nie pierwsza kampania, za którą Burberry się „oberwało”. Wróćmy pamięcią do 2019 r. kiedy to marka została skrytykowana za kontrowersyjny strój modelki podczas pokazu. Chodziło o bluzę z kapturem, której sznurki wyglądały jak pętla zawieszona na szyi kobiety. A to wszystko w myśl idei „nieważne jak o Tobie mówią, liczy się tylko to, żeby po prostu mówili”.

Koncertowe ING

Już jutro – w sobotę 4 lutego o godzinie 18:00 – odbędzie się pierwszy koncert na platformie Roblox z udziałem polskiej gwiazdy. Za wszystkim stoi ING Bank Śląski, który jako pierwszy bank w Polsce zaczął rozwijać działania w metaverse. Owocem tych działań jest „Miasto ING” – edukacyjna gra na ww. platformie. Gwiazdą wydarzenia będzie Palion, wykonawca i youtuber. Aby wziąć udział w wydarzeniu, wystarczy posiadać konto na platformie Roblox oraz wejść do gry w trakcie jego trwania. Przygotowania do koncertu już trwają – w „Mieście ING” zostały rozwieszone plakaty, a zegar odlicza czas do wydarzenia.

Tego typu wirtualne koncerty stały się popularne za sprawą pandemicznych realiów. Udział w nich wzięli już tacy zachodni muzycy jak Travis Scott, Ariana Grande czy Ozzy Osbourne. Wykorzystywane do tego były najczęściej Fortnite oraz – wspominany już wielokrotnie – Roblox.

– Metaverse jest intensywnie rozwijającą się koncepcją łączenia świata wirtualnego z rzeczywistym. Coraz więcej nastolatków rozwija swoje pasje właśnie w wirtualnych światach – spędzają czas ze znajomymi, tworzą, bawią się i uczą. Miasto ING jest miejscem, które powstało, aby łączyć wszystkie te obszary – uczyć dzieci dobrych nawyków w finansach, ale też dostarczyć im wspólnie przeżywanej rozrywki. Możliwość rozwijania swoich pasji jest ważna dla 46 proc. młodych ludzi, a słuchanie muzyki to codzienność aż 77 proc. nastolatków. Dlatego zaprosiliśmy do współpracy znanego artystę Paliona, idola nastolatków, którego koncert będzie wstępem do kolejnej odsłony edukacyjnej gry „Miasto ING” – mówi Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

Na koniec wszystkim Panom przypominamy – nawiązując do Sanofi – o badaniach kontrolnych, które są podstawą długoletniego zdrowia. Zbędnie nie przedłużając, pędźcie się szykować na sobotni koncert Paliona, o którym nie zapomnijcie wspomnieć w instagramowych notatkach (pod warunkiem, że Wam działają). Dobrego weekendu!

Źródła:

  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/kampania-prowadz-sie-zdrowo-z-kierowcami-rajdowymi-jako-ambasadorami-czego-dotyczy/
  • https://spidersweb.pl/2023/01/notatki-na-instagramie.html
  • https://www.dlahandlu.pl/detal-hurt/wiadomosci/czeslaw-mozil-namawia-do-miksowania-piw-w-konkursie-kkzel-mix,115142.html
  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/marka-burberry-krytykowana-za-pokazanie-w-reklamie-kobiety-po-zabiegu-mastektomii/
  • https://prnews.pl/ing-pierwszy-koncert-polskiego-wykonawcy-w-robloxie-469106