X

Sprasowany Banan #48

Cześć! Zdążyliście zatęsknić? Musimy przyznać, że cały tydzień od naszego ostatniego „spotkania” upłynął nam wyjątkowo szybko, niczym za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Tadam, znów się widzimy! O czym dziś przeczytacie? Między innymi o dalszym ciągu akcji Rossmanna i urodzinowej kampanii Ceneo (100 lat!). Nie zabraknie również wzmianki o najnowszych „ruchach” Coca-Coli oraz o finale Super Bowl, o którym w tym tygodniu grzechem byłoby nie wspomnieć! Zapraszamy do lektury!

Urodzinowa kampania Ceneo

Na tegoroczne święto zakochanych przypadły obchody 18. urodzin Ceneo, czyli jednej z najbardziej znanych w naszym kraju porównywarki cen. Marka z tej okazji opublikowała reklamę, dzięki której przenosimy się do lat 90. XX wieku. Sceneria nagrania przedstawia typowy bazar z tamtych lat, a na nim stoiska przepełnione „szwarcem, mydłem i powidłem”. Nagle ni stąd, ni zowąd główną bohaterkę spotu nawiedza wizja przyszłości z internetem i komputerami w roli głównej. Dzięki niej odkrywa, że „to” się będzie nazywać Ceneo.

Firma w ten sposób pragnie zaznaczyć długoletnią obecność na rynku i wskazać ułatwienia, które oferuje. W ramach kampanii urodzinowej Ceneo przygotowało kupony rabatowe i konkursy dla użytkowników oraz dedykowane dla TikToka branded effect.

Zaplanowana „wpadka” Rihanny

Coroczny Super Bowl będący 57. finałem o mistrzostwo zawodowej ligi futbolu amerykańskiego NFL, rozgrzewa mieszkańców Stanów Zjednoczonych do czerwoności. Jedną z artystek występujących na tegorocznym wydarzeniu była Rihanna, dla której był to sceniczny powrót po latach. Podczas kilkunastominutowego występu nie zabrakło takich przebojów jak „Umbrella”, „Diamonds”, „Only Girl (In the World)” czy „We Found Love”. Rihanna wykorzystała swój krótki koncert do poinformowania świata o kolejnej ciąży oraz… do bardzo sprawnego lokowania produktu, które na początku wyglądało jak wpadka, ale nic bardziej mylnego. Podczas występu artystka niespodziewanie wzięła do ręki puderniczkę, aby „poprawić” swój makijaż. Ten ruch marketingowy sprawił, że fani natychmiast zaczęli szukać w internecie, jakiego pudru użyła piosenkarka. Szybko okazało się, że to „Fenty Beauty By Rihanna Invisimatte Blotting Powder”. Jego sprzedaż dzięki temu ruchowi zapewne drastycznie wzrosła. To się nazywa „wykorzystać swoje 5 minut” na 100%!

Aktywne wejście w 2023 by Coca-Cola

Wystarczyły dwie akcje w 2023 roku, żeby udowodnić nam, że producent gazowanego napoju nie próżnuje i pomimo trwającej zimy nie zapadł w sen zimowy. Pierwsze z zapowiedzianych przez nas działań dotyczy współpracy z hiszpańską piosenkarką Rosalíą i powiązaną z tym platformą Coca-Cola Creations. Za jej pośrednictwem marka wprowadza limitowane edycje napojów oraz przygotowuje wyjątkowe projekty i doświadczenia dla swoich odbiorców. Po raz pierwszy w historii platformy, premierze nowego smaku Coca-Cola Zero Sugar Movement towarzyszy napisany na potrzeby kampanii najnowszy singiel Rosalíi zatytułowany „Lie Like You Love Me”.

– Jako wieloletnia fanka Coca-Cola jestem zachwycona możliwością współtworzenia napoju, w którym zawiera się moja stale rozwijającą się podróż poprzez muzykę, modę i inne pasje, wraz z nową piosenką, którą napisałam specjalnie na potrzeby tej premiery. To dla mnie zaszczyt, że wraz z Coca-Colą mogę inspirować innych, by przesuwali swoje granice i odkrywali nowe sposoby wyrażania siebie – opowiada Rosalía.

Nieszablonowości puszkom z limitowanym napojem dodaje specjalny kod QR, dzięki któremu fani zyskają dostęp do cyfrowego centrum kreacji Coca-Cola Creations Hub zapewniającego użytkownikom m.in. dostęp do zakulisowych materiałów z procesu nagrywania piosenki. Limitowana edycja napojów dostępna jest w Polsce od 14 lutego, jednak musimy się przyznać, że już w weekend poprzedzający oficjalny start sprzedaży widzieliśmy ją na półkach sklepowych! :D

Drugą akcją z Coca-Colą w roli głównej, o której warto wspomnieć, jest powstanie smartfona realme 10 Pro 5G Coca-Cola Edition. Swoją unikalność zawdzięcza on nie tylko warstwie wizualnej (tylny panel urządzenia inspirowany jest charakterystycznymi dla marki kolorami), ale również software’owi, który nawiązuje do świata Coca-Coli (m.in. personalizowane ikony aplikacji, kultowy dzwonek, bąbelkowy efekt ładowania, filtry zdjęć wprost z lat 80-tych oraz specjalny dźwięk migawki przywodzący na myśl moment otwierania puszki napoju).

Nowy realme może pochwalić się również specjalnym pudełkiem, które zawiera m.in.: niestandardową igłę do karty SIM oraz figurkę kota Realmeow w wariancie Coca-Cola. Niestety, nie trafi on do Polski (przynajmniej do oficjalnej dystrybucji). Zakupić go będzie można za to w Tajlandii, Indonezji, Malezji i na Filipinach.

Rossmann kontynuuje działania

Natalia Szroeder zaangażowała się do inicjatywy „Czujesz Klimat?”, o której wspominaliśmy już w #21 Sprasowanym Bananie, dlatego pozwolimy sobie pominąć wyjaśnienia, na czym polega akcja. Wokalistka dołącza tym samym do wcześniej zapowiedzianych ambasadorów –  Ofelii Igi Krefft, Marcina Kydryńskiego i Artura Rojka. Wspólnie z nimi będzie promować bardziej ekologiczne postawy i przekonywać, że drobne codzienne wybory każdego z nas – także podczas zakupów – mają wielki wpływ na środowisko.

– Robię w życiu to, co naprawdę kocham i to, o czym zawsze marzyłam. Czy można pragnąć czegoś więcej? Czasami zamykam oczy i wyobrażam sobie, gdzie będę za 10, 20 lat. Jak będzie wyglądał świat wokół mnie? Zastanawiam, się będą jeszcze czyste rzeki, a miasta będą pełne zielonych drzew? To zależy tylko od nas, bo każdy nasz wybór, poważny czy też błahy, ma wpływ na otaczający nas świat. Wierzę, że nasze nawet najmniejsze decyzje mają znaczenie dla planety, tak samo jak w muzyce znaczenie ma każdy dźwięk – mówi Natalia Szroeder.

Doritos x Jack Harlow x Elton John

Podczas wcześniej wspomnianego już sportowego i marketingowego święta (czyt. Super Bowl), jak co roku, zaprezentowano wiele spotów. Mogliśmy podziwiać spoty autorstwa m.in. PopCorners, T-Mobile, Pepsi oraz Doritos. Ten ostatni zwrócił naszą szczególną uwagę. Doritos, które w swojej komunikacji nawiązuje w głównej mierze to „ikonicznego kształtu”, tym razem próbuje nas przekonać do tego, że trójkątny kształt może być źródłem muzycznych inspiracji, wyznacznikiem trendów oraz pomostem między pokoleniami (co udowodni Wam zapoznanie się z materiałem video). Spot przedstawia Jacka Harlowa, który decyduje się porzucić karierę rapera na rzecz nowej pasji – gry na trójkącie (któż mógłby się tego spodziewać hehe). Rzeczywistość sprowadza go jednak na ziemię, gdyż nagrodę niespodziewanie „sprzątnął” mu sprzed nosa inny muzyczny wirtuoz – Elton John.

Kończący się tydzień okazał się bardzo „muzyczny” (i to nie tylko ze względu na Super Bowl). Nie zabrakło też miejsca na technologię, dbanie o naszą planetę oraz – nasze ulubione – jedzonko! À propos jedzenia i niedawnych walentynek – słyszeliście o współpracy Doliny Dobra z salonami jubilerskimi? Jeśli nie to koniecznie sprawdźcie, co połączyło tych dwoje na pozór niepasujących do siebie „kochanków”. Ostrzegamy, tego nie da się „odzobaczyć” (i przy okazji zrozumieć, chyba że to nam brakuje nutki romantyzmu)! Życzymy Wam udanego weekendu i do zobaczenia w następny piątek!

Źródła:

  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/ceneo-w-stylu-lat-90-na-swoje-18-urodziny/
  • https://plejada.pl/newsy/rihanna-przerwala-wystep-na-super-bowl-2023-o-tym-momencie-pisze-caly-swiat/p70gt2t
  • https://nowymarketing.pl/a/41078,realme-wypuszcza-nowy-model-smartfona-we-wspolpracy-z-coca-cola
  • https://nowymarketing.pl/a/41078,realme-wypuszcza-nowy-model-smartfona-we-wspolpracy-z-coca-colahttps://admonkey.pl/coca-cola-x-rosalia/
  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/natalia-szroeder-czwarta-ambasadorka-inicjatywy-czujesz-klimat-rossmanna/
  • https://nowymarketing.pl/a/41088,super-bowl-2023-przeglad-najciekawszych-spotow