Cześć! Jak już wspomnieliśmy w treści postów na Facebooku i LinkedIn – z racji dzisiejszej „krwawej” rocznicy pozwolimy sobie odłożyć żarty i „napompowane” wstępy na bok. Będzie ku temu okazja za tydzień, gdy będziemy świętować okrągłego 50. Sprasowanego Banana. Jednak dziś bez zbędnego przedłużania zapraszamy Was do lektury.
Projekt The Undeniable Street View
Po wstępie mogliście się spodziewać, czego będzie dotyczył dzisiejszy temat numer jeden. Zaczynamy „z wysokiego C”, gdyż mowa o wirtualnym spacerze ulicami zdewastowanej przez wojnę Ukrainy. Za projekt odpowiada agencja kreatywna And Us, a celem działań jest ukazanie prawdy o rosyjskich atakach na ukraińskie tereny.
Jak czytamy na stronie https://theundeniablestreetview.com/ – „jedną z największych broni wojennych zawsze była prawda”. Właśnie dlatego, łącząc siły z kolektywem ukraińskich organizacji, agencja stworzyła narzędzie The Undeniable Street View. Na interaktywnej stronie internetowej zobaczyć możemy ulice sześciu zniszczonych przez wojnę miast – Kijowa, Charkowa, Irpienia, Czernichowa, Izium i Sum. Na potrzeby działań udokumentowano zniszczenia na terenie ponad 100 km.
Strona działa bardzo podobnie do Google Maps, jednak materiały na niej dostępne nie zostały dołączone do aplikacji Google. Wszystko przez to, że regulamin firmy uniemożliwia publikację zdjęć, które mogą przedstawiać przemoc. Bardzo mocny materiał pokazujący chociaż namiastkę cierpienia, którego doświadcza ludność ukraińska.
Ważny komunikat Marka Zuckerberga
Jak zapowiadaliśmy w #47 epizodzie – stało się! Przed dwoma tygodniami informowaliśmy Was o doniesieniach serwisu techcrunch.com, a teraz mamy już oficjalne stanowisko Marka Zuckerberga. Szef Mety postanowił pójść śladem naszego ulubionego bohatera Sprasowanego Banana – Elona Muska – i również połasił się na nasze pieniądze poprzez wprowadzenie płatnej subskrypcji na platformę. W ramach Meta Verified zyskamy m.in. niebieski znaczek przy profilu, możliwość weryfikacji konta dowodem osobistym oraz opcję bezpośredniego dostępu do obsługi klienta, dzięki czemu wszystkie sprawy związane np. z blokadami będzie można rozwiązywać dużo szybciej. Cena takiej przyjemności? Dla użytkowników iOS będzie to – o zgrozo – ponad 65 zł miesięcznie ($14.99)!
Większość pozostałych funkcji Facebooka pozostanie darmowa, co nie oznacza jednak, że zakres Meta Verified nie zostanie w przyszłości rozszerzony — choćby po to, by wydrzeć z naszych portfeli jeszcze więcej pieniędzy.
Nowe funkcjonalności na YouTube Shorts oraz Instagramie
Gdyby komuś było mało rewelacji od Marka Zuckerberga, to poinformował on również o nowej (darmowej!) funkcji w instagramowych czatach, a mianowicie o kanałach. Uczestnicy, dzięki wprowadzonej nowości, będą mogli uczestniczyć w rozmowach na określone tematy. Wprowadzona funkcjonalność ma za zadanie zwiększyć aktywność użytkowników i ułatwić skrócenie dystansu między nimi a twórcami. Na chwilę obecną funkcja jest udostępniania wybranym użytkownikom, a wkrótce zostanie ona rozszerzona również na Facebooka i Messengera.
Zmiany nie ominą również YouTube Shorts. Serwis – podobnie jak Instagram (i cała Meta) – chce pomóc budować twórcom relacje z odbiorcami. Na kanale „Creator Insider” poinformowano, że wprowadzona zostanie możliwość odpowiadania na komentarze za pomocą Shorts. Nowość jest już w trakcie implementacji dla użytkowników systemu iOS, a w przyszłych miesiącach dostęp do niej uzyskają także osoby korzystające z Androida.
Seryjni mordercy bohaterami kontrowersyjnych działań
Amerykańska organizacja SWitch4Good postanowiła w niekonwencjonalny sposób zwrócić uwagę na negatywny wpływ globalnego przemysłu hodowlanego na zwierzęta, ludzi i otaczające ich środowisko. Na terenie Kalifornii pojawiły się billboardy przedstawiające twarze groźnych przestępców – Dahmera, Ramireza i Mansona. Zostali oni pokazani z pozostałością po wypiciu mleka w postaci „białych wąsów”. Pod spodem widnieje hasło: „9 na 10 seryjnych morderców dorastało, pijąc mleko” odnoszące się do reklamy emitowanej podczas Igrzysk Olimpijskich sprzed kilku lat – wówczas przemysł mleczny informował odbiorców, że „9 na 10 amerykańskich olimpijczyków dorastało, pijąc mleko”.
– Na Igrzyskach Olimpijskich kilka lat temu wyemitowano reklamę ze sportowcami. Narrator mówił, że mleko zawiera naturalne białko (nie ma innego rodzaju białka poza naturalnym) i gwarantuje zrównoważone odżywianie (dla krowy owszem, ponieważ mleko matki jest specyficzne dla danego gatunku) – podaje Switch4Good.
Celem, który przyświeca organizacji, jest zdemaskowanie kłamliwego przekazu i uświadomienie konsumentom, że produkcja nabiału wiąże się ze śmiercią i okrutnym traktowaniem zwierząt, chorobami ludzi oraz zanieczyszczeniami środowiska.
– Pracując w zmowie z rządem federalnym, firma BIG DAIRY sprzedała nam kłamstwo, że „mleko dobrze wpływa na organizm”. Mówili, że potrzebujemy mleka, żeby być zdrowym i mieć mocne kości. To po prostu nieprawda – czytamy na stronie killermilk.com, która powstała przy okazji kampanii OOH.
Nowa kampania od Tymbarka
W najnowszych działaniach Tymbark postanawia wyjaśnić, czym jest „tymbarkowanie”.
– Wspólny posiłek to często najważniejszy moment dnia. Czas, w którym możemy ze sobą pobyć, rozmawiać, cieszyć i śmiać się, poczuć łączące nas więzi. Często szukamy jednego słowa, które mogłoby oddać atmosferę oraz emocje towarzyszące takiemu spotkaniu. Dlatego stworzyliśmy je. Tymbarkowanie to bycie razem i wartościowy czas spędzany z bliskimi, szczególnie przy wspólnym posiłku – mówi Paulina Olszak, account supervisor Publicis Worldwide Poland.
Przekaz kampanii brzmi: więzi i emocje tworzące się przy posiłku smakują jeszcze lepiej, gdy towarzyszy im napój Tymbark. Powstały spot ma inspirować do tymbarkowania przy różnych okazjach: na randkach, rodzinnych obiadach czy domówkach ze znajomymi.
Kończący się tydzień przyniósł sporo emocji, nie tylko tych około wojennych. W zwięzłych słowach dziękujemy Wam za kolejny tydzień i do zobaczenia w 50. epizodzie naszego cyklu już za tydzień. Dobrego weekendu! Sława Ukrajini!
Źródła:
- https://nowymarketing.pl/a/41167,wirtualny-spacer-ulicami-ukrainy-powstala-interaktywna-platforma-dokumentujaca-skutki-wojny
- https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/internet/czeka-nas-platny-facebook-mark-zuckerberg-potwierdza/rqmqp2g
- https://www.proto.pl/aktualnosci/youtube-umozliwi-odpowiadanie-na-komentarze-za-pomoca-shorts
- https://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-wprowadza-funkcje-kanaly-w-czatach
- https://nowymarketing.pl/a/41158,seryjni-mordercy-z-mlecznymi-wasami-w-kontrowersyjnej-kampanii-ooh
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/co-to-jest-tymbarkowanie-marka-tymbark-wyjasnia-to-w-kampanii/