X

Sprasowany Banan #55

Cześć! Wielka Sobota już jutro, więc pewnie jeszcze sporo świątecznych przygotowań przed Wami, dlatego nie przedłużając, zapraszamy Was do lektury i mimochodem wspominamy, że TikTok, niestety, dalej w tarapatach – do państw oraz międzynarodowych instytucji, które wprowadziły ograniczenia dla urzędników oraz swoich pracowników (wspominaliśmy o tym w 53. epizodzie) dołączyły Australia oraz NATO :< Nie pozostaje nic jak bacznie obserwować rozwój sytuacji… Dobrej lektury!

Nietypowy gadżet od Budweiser

Budweiser (nie mylić z czeskim piwem Budweiser Budvar) to amerykańska marka piwa należąca do największego międzynarodowego koncernu browarniczego na świecie Anheuser-Busch. Marka prowadzi aktualnie w Brazylii kampanię mającą wspierać niezależną scenę rapową. Na jej potrzeby stworzono nietypowe podstawki pod piwo, które (oprócz spełniania swojej podstawowej funkcji) można wykorzystać do odtwarzania na gramofonach oraz na Spotify (poprzez zeskanowanie kodu wydrukowanego na „podstawkowym” winylu) muzyki. Zawierają one piosenki takich niezależnych artystów jak Aori, Kamau, Stefanie, Estudante, czy Negra Rê. Limitowane gadżety są rozdawane w barach Kurutyby i Sao Paulo (jeśli ktoś z Was się wybiera, przywieźcie nam kilka!). Były także dystrybuowane na festiwalu Lollapalooz pod koniec marca.

– Podstawki Budweisera są wszechobecne na całym świecie. Daliśmy im nową rolę, z nowymi funkcjonalnościami. Zmieniliśmy coś pozornie nieznaczącego w ważną scenę dla niezależnych artystów – powiedział Felipe Ribeiro, dyrektor kreatywny brazylijskiego oddziału agencji Wieden+Kennedy odpowiedzialnej za stworzenie tej wyjątkowej kreacji.

Heinz vs. ketchupowi oszuści

Przed kilkoma dniami rozpoczęła się kampania „Ketchup Fraud”, w ramach której Heinz walczy z oszustwami restauratorów uzupełniającymi butelki po ich produkcie innymi sosami.

Warta podkreślenia jest geneza podjęcia działań, a jej należy szukać na Snapchacie, gdzie zostało opublikowane nagranie, na którym pracownik restauracji napełnia butelkę Heinz ketchupem innej marki. Nie jest to pierwszy i odosobniony przypadek tego typu, gdyż podobna afera miała miejsce w 2016 roku w restauracji Nando’s.

Turecki oddział agencji Wunderman Thompson postanowił podjąć rękawicę i znaleźć dokładny odcień czerwieni, jaką powinien mieć oryginalny produkt, wykorzystując do tego skalę Pantone.

– Mieszkańcy Turcji kochają Heinza i chcą, aby serwowano go w restauracjach, które odwiedzają. Problem polega na tym, że niektóre małe, tradycyjne restauracje lub firmy napełniają butelkę Heinza różnymi markami ketchupu i podają je jako oryginał – skomentował Ümit Taşlı, dyrektor kreatywny Wunderman Thompson w Turcji.

Stworzono nawet etykietę kontrolną, która ma pomóc klientom określić czy ketchup został wyprodukowany przez Heinz, czy jest podróbką. Na krawędzi etykiety znajduje się dokładny odcień czerwieni oryginalnego produktu. Dodatkowo opracowano filtr na Instagramie, który również pomaga w zidentyfikowaniu oryginalnego ketchupu.

– Chcieliśmy położyć kres tym tak zwanym „oszustwom związanym z ketchupem” i stworzyć innowacyjne rozwiązanie, które pomoże klientom określić, czy jedzą prawdziwy produkt – powiedział Onur Kutluer, dyrektor kreatywny w Wunderman Thompson w Turcji.

Edukacja seksualna z polskimi muzeami w tle

Poprzez projekt „Sztuka bez wstydu” Durex pragnie poszerzyć swoje działania edukacyjne związane z promowaniem bezpiecznego i odpowiedzialnego seksu. Tym razem wykorzystuje do tego aplikację na smartfony, technologię rozszerzonej rzeczywistości oraz najbardziej znane obrazy ze zbiorów polskich muzeów. Marka chce zachęcić młodych ludzi do poznawania ciekawych faktów na temat bezpiecznego współżycia, świadomej zgody, chorób przenoszonych drogą płciową, ale także powszechnych mitów wokół seksualności.

Akcja ma za zadanie udostępnienie rzetelnych, edukacyjnych treści na tematy związane z seksem, aby młodzi ludzie byli w stanie lepiej zrozumieć to, co widzą w mediach i otaczającym ich świecie oraz podejmować świadome decyzje związane z ich seksualnością.

– Debata publiczna na temat edukacji seksualnej często skupia się na tym, kiedy i czego młodzież uczy się o seksie. Jednak wiemy, że systemowo temat ten potrzebuje w Polsce większego zaangażowania. A młodzi ludzie nadal rozpoczynają życie seksualne pełni niepokoju i lęku, posiłkując się pornografią i radami starszych kolegów i koleżanek. Dlatego marka Durex wspólnie z Grupą Ponton, dąży do tego, aby młodzi ludzie umacniali przekonanie, że seksualność jest normalną częścią tego, kim jesteśmy, a wiedza o niej jest kluczowa, by zadbać o zdrowie i bezpieczeństwo – podkreśla Karolina Wierzbicka-Gajda, category manager Wellbeing Poland & EE, Reckitt, właściciela marki Durex.

Wystarczy wejść na sztukabezwstydu.pl, zeskanować kod QR lub skorzystać z wirtualnej galerii obrazów na stronie i już można dowiedzieć się więcej na temat seksualności. Np. obraz „Babie Lato” porusza kwestie fantazjowania czy miesiączkowania.

Daniel Craig. To nawet nie jest on

W serii reklam McDonald’s zdążyliśmy się przyzwyczaić do przygód Michała Żebrowskiego i Borysa Szyca. Tym razem jednak aktorski duet promujący burgera Maestro musiał ustąpić Bogusławowi Lindzie, który został zaangażowany do najnowszego spotu poświęconego nowej kanapce w stałej ofercie sieci – McCrispy. Najnowsza kampania marki skoncentrowana jest wokół nieodkrytych talentów, które drzemią w każdym z nas.

Nie inaczej jest z doskonale wszystkim znanym Bogusławem Lindą, który niesiony dźwiękami muzyki, zaczyna coraz śmielej poddawać się jej rytmom, prezentując widzom niezwykłą choreografię!

Nawiązując do tytułu, w którym (nie bez przyczyny) wspomnieliśmy o Danielu Craigu – mamy nieodparte wrażenie, że gdzieś już to widzieliśmy :> Warto więc przy okazji wrócić do kampanii marki Belvedere, o której wspominaliśmy w #35 Sprasowanym Bananie!

Firmy, które potrafią w żarty

Nie musimy chyba tłumaczyć, na czym polega prima aprilis, jednak z dziennikarskiego obowiązku przypomnimy, że dzień ten, będący obyczajem obchodzonym w wielu krajach na świecie, polega na robieniu żartów i celowym wprowadzaniu innych w błąd.

Z tej okazji każdego roku wiele firm i marek wytęża swoje zwoje mózgowe, chcąc wymyślić najbardziej unikalną kreację, o której wszyscy będą mówić. Nie inaczej było w tym roku. Kilka z nich zwróciło naszą uwagę (pozostawiamy Was z niedomówieniem na temat tego, czy w sposób negatywny, czy pozytywny), dlatego postanowiliśmy się nimi z Wami podzielić.
Poniżej zobaczycie prima aprilisowe żarty autorstwa: Biedronki, Żabki, Good Lood, Lipton, IKEA, Nutelli, Tindera oraz Dualingo.

Źródło: https://www.facebook.com/BiedronkaCodziennie

Źródło: https://www.facebook.com/zabkapolska/

Źródło: https://www.facebook.com/LoodIsGood/

Źródło: https://www.tiktok.com/@liptonicetea

Źródło: https://www.facebook.com/IKEApl/

Źródło: https://twitter.com/NutellaUSA

Źródło: https://www.tinderpressroom.com/

Źródło: https://www.facebook.com/duolingo/

A Wam udało się kogoś wkręcić pierwszego kwietnia? Z tego miejsca życzymy Wam wesołego Alleluja i mokrego śmigusa-dyngusa! Pamiętajcie o naszym TikToku, na którym oprócz cotygodniowych zajawek wideo Sprasowanego Banana, publikujemy również masę innych rzeczy :> Do zobaczenia za tydzień!

Źródła:

  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/budweiser-stworzyl-winylowe-podstawki-pod-piwo-z-muzyka-niezaleznych-artystow/
  • https://nowymarketing.pl/a/41616,prawdziwy-kolor-ketchupu-heinz-ciag-dalszy-walki-z-ketchupowymi-oszustwami
  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/durex-edukuje-seksualnie-projekt-sztuka-bez-wstydu/
  • https://nowymarketing.pl/a/41576,boguslaw-linda-tanczy-w-nowej-reklamie-mcdonald-s