Cześć! Wielkanocny szał za nami, a branża powoli wraca do normy po ataku wszędobylskich królików, baranków i pisanek. Co przygotowaliśmy dla Was tym razem? Netflixa w modowej odsłonie, nową markę od Harnasia, problemy ChatuGPT oraz wyjątkowe kampanie autorstwa warszawskiego schroniska i Fundacji ERBUD. Zapraszamy do lektury!
Wolontariusze potrzebni od zaraz!
Schronisko na Paluchu postanowiło w niekonwencjonalny sposób zachęcić do zaangażowania się w wolontariat polegający na wyprowadzaniu psów. Mowa o kampanii „Singielka z Twojej okolicy chce z Tobą wyjść na spacer”, której główne hasło przykuło uwagę męskiej części naszego zespołu (if you know what i mean) :D Do szczytnych działań dołączyła również Fundacja Przyjaciele Palucha.
W ramach akcji powstał specjalny filtr na TikToku dedykowany podjętym działaniom, który ma pomóc w dobraniu dla siebie grupy wolontariackiej, bazując na preferencjach odnośnie wielkości, wieku czy aktywności psiaków.
– Inspiracją do przygotowania kampanii był język internetowych relacji, czerpiący z banerów i wyskakujących okienek, na które czasami natrafiamy w sieci. Mamy nadzieję, że dzięki tej akcji więcej osób zaangażuje się w pomoc Schronisku na Paluchu – komentuje Piotr Młynek, Creative Content Lead z Saatchi & Saatchi, agencji współodpowiedzialnej za powstanie tej wyjątkowej kreacji.
Szczegóły akcji poznacie TUTAJ.
ChatGPT stanie przed sądem?
Chyba nikomu nie musimy przedstawiać ChatuGPT, którego bardzo nieśmiało zaczynamy traktować jako konkurencję na rynku pracy (ciekawe, kiedy doczekamy się Sprasowanego Banana przygotowanego przez sztuczną inteligencję). Dzieło firmy OpenAI może jednak przysporzyć swoim autorom niemałych problemów. Chodzi o zarzuty autorstwa burmistrza australijskiego miasta Hepburn Shire Briana Hooda, który czuje się zniesławiony przez ChatGPT w związku z fałszywymi informacjami udostępnianymi przez chatbota. Sztuczna inteligencja miała go pomówić o udział w skandalu łapówkarskim. W rzeczywistości to właśnie aktualny burmistrz Hepburn Shire pomógł w ujawnieniu tego przestępstwa.
Prawnicy Hooda wysłali zawiadomienie do OpenAI w sprawie fałszywych informacji podawanych przez ChatGPT i tym samym podjęli pierwszy formalny krok w postępowaniu o zniesławienie. Nie pozostało nic innego jak czekać na odpowiedź OpenAI (firma ma na to 28 dni), po upływie których – w przypadku braku odpowiedzi – Hood zgodnie z tamtejszym prawem będzie mógł pozwać firmę. Zapewne wkrótce wrócimy do tego tematu, stay tuned!
„Poczuj energię Harnasia”
Harnaś należący do koncernu Carlsberg Polska SA wprowadza nowość do oferty! Po LodoHerbacie, która była zeszłorocznym hitem, przyszedł czas na Piwny Energetyk 0,0% będący pierwszym wariantem bezalkoholowym marki.
– Duże zainteresowanie produktem, jeszcze przed jego premierą, to rzadkość na polskim rynku napojowym. Ostatni raz tego typu emocje wzbudziła LodoHerbata. Pokazało to, jak szerokim echem odbijają się nowości Harnasia. Dla wielu jest to marka kultowa, a Polacy już poczuli energię nowego napoju – mówi Antoni Wróbel, brand manager marki Harnaś.
Choć puszka ma zupełnie inną kolorystykę niż klasyczna wersja piwa to, ze względu na swoją markę, znajdzie się na półce z piwami bezalkoholowymi. Sprzedaż zostanie wsparta ogólnopolską kampanią „Poczuj energię Harnasia!”, która obejmie szerokie działania w internecie oraz akcje samplingowe.
Fundacja ERBUD wspiera wychowanków domu dziecka
W kwietniu wystartowała kampania społeczna „Wszystko po 4 tysiące” zachęcająca społeczeństwo do wsparcia wychowanków domu dziecka. Wszystko ze względu na fakt, że podopieczni po opuszczeniu placówki dostają tylko jednorazową(!) zapomogę w wysokości zaledwie 4 tys. zł.
Na potrzeby działań powołano do życia fikcyjny sklep online, w którym wszystko kosztuje właśnie 4000 zł. Wśród „wystawionych” na sprzedaż produktów znajdziemy m.in. laptopa, wycieczkę do Paryża czy telefon. Po kliknięciu w dany produkt użytkownik zostaje przekierowany na stronę organizacji, gdzie ma możliwość wpłacenia cegiełki wspierającej podopiecznych fundacji.
Inspiracją do stworzenia sklepu internetowego była sonda uliczna, w ramach której przechodnie byli pytani o to, na co przeznaczyliby 4000 zł, gdyby dostali taką kwotę w prezencie. Produkty oferowane na stronie to te, które zostały wskazane przez respondentów.
Netflix, Lacoste i kolekcja ubrań
Przed kilkoma dniami – 12 kwietnia – do sprzedaży trafiła limitowana kolekcja ubrań (koszulki polo, bluzy oraz dresy), dla których inspirację stanowiły seriale Netflixa. To owoc współpracy serwisu streamingowego z marką odzieżową Lacoste.
Produkcje, których motywy przeniesiono na ubrania francuskiego przedsiębiorstwa, wybrano z uwzględnieniem zróżnicowania grup odbiorców. Znany z logo Lacoste krokodyl pojawiający się na ubraniach, stylizowany jest zgodnie z motywami poszczególnych seriali. Tytuły to m.in.:
- „Stranger Things”,
- „Bridgertonowie”,
- „Dom z papieru”,
- „Wiedźmin”,
- „Sex Education”,
- „Szkoła dla elity”.
– Uważamy, że produkty mogą być potężnym narzędziem do opowiadania historii, a partnerstwo z Lacoste stwarza wyjątkową okazję do połączenia świata mody i rozrywki. Ta kolekcja jest kreatywną okazją dla fanów, aby wyrazić sympatię do naszych historii i ich bohaterów – mówi Josh Simon, wiceprezes ds. produktów konsumenckich Netfliksa.
Ubrania można kupić na stronie Netflix.shop i Lacoste.com.
Na zakończenie zachęcamy do aktywnego spędzenia czasu – weźcie zwierzaka na spacer (jeśli nie macie pupila, kłania się wcześniej wspomniane Schronisko Na Paluchu lub jakiekolwiek inne), wypijcie nowego Harnasia, dorzućcie cegiełkę wspierającą podopiecznych fundacji ERBUD i przetestujcie możliwości ciągle rozwijającego się ChatuGPT (z tym należy jednak uważać). A po wszystkim może jakieś zakupy #Netflix #Lacoste?
Zapominalskim standardowo przypominamy o naszym TikToku! :>
Źródła:
- https://nowymarketing.pl/a/41654,singielka-z-twojej-okolicy-chce-z-toba-wyjsc-na-spacer-nietypowa-kampania-dla-schroniska-na-paluchu
- https://www.proto.pl/aktualnosci/chatgpt-zostanie-pozwany-za-znieslawienie
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/energetyk-o-smaku-piwa-harnas-wprowadza-nowa-marke/
- https://www.proto.pl/aktualnosci/fundacja-erbud-rusza-z-kampania-spoleczna
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/netflix-i-lacoste-stworzyly-kolekcje-ubran-inspirowanych-serialami/