X

Sprasowany Banan #60

Cześć! Doskonale wiemy, że piątek bez Sprasowanego Banana byłby dniem straconym, dlatego nie chcąc do tego dopuścić, zapraszamy Was na 60. cotygodniowe podsumowanie! Tym razem wrócimy do zeszłotygodniowej koronacji króla Karola III (#Uber #FreeNow), wspomnimy o kampanii współtworzonej przez sztuczną inteligencję (#HalfPrice) oraz pokażemy Wam trzy inne bardzo ciekawe kreacje (#Avalon #OldSpice #MinuteMaid), z których jedna – nie zdradzimy która – szczególnie nam się spodobała!

Uber i Free Now w królewskiej odsłonie

Zaczynamy z wysokiego C, gdyż z okazji koronacji króla Karola III marki Free Now i Uber w Londynie zaoferowały swoim użytkownikom możliwość skorzystania z repliki złotej królewskiej karocy jako… taksówki. Wóz stylizowany był na pojazd, którym podróżował świeżo koronowany król.

W przypadku Free Now trasa darmowego przejazdu obejmowała najważniejsze punkty brytyjskiej stolicy, w tym Trafalgar Square, Buckingham Palace i National Gallery.

Natomiast atrakcja od Ubera woziła pasażerów po londyńskim Dulwich Park, w którym na chętnych czekał konsjerż rezerwujący przejazd w aplikacji. Oprócz tego firma przekazała darowiznę na rzecz Spana – brytyjskiej organizacji charytatywnej zajmującej się wspieraniem dobrostanu zwierząt pracujących na całym świecie.

HalfPrice + AI

„Na tym zdjęciu prawdziwe są tylko emocje towarzyszące dołączeniu do klubu, za resztę dziękujemy sztucznej inteligencji” – taki komunikat towarzyszy grafikom z najnowszej kampanii HalfPrice -sieci należącej do Grupy CCC.

Jest to pierwsza(!) tego typu kampania stworzona dla polskich konsumentów współtworzona przez sztuczną inteligencję. Działania mają za zadanie zaprezentować nie tylko HalfPrice Club, ale także możliwości, jakie otwiera AI.

– Wygenerowane z wykorzystaniem AI obrazy najnowszej kampanii HalfPrice Club wyglądają wręcz obłędnie – nie ma możliwości, aby przejść obojętnie obok nich. Tworzą nie tylko „opowieść” o naszym klubie, ale także przekazują emocje, które są charakterystyczne dla marki – ekscytację, fascynację, zabawę. Od momentu startu HalfPrice to brand o bardzo wyrazistym charakterze – ta kampania po prostu musiała się wydarzyć – mówi Michał Kniaź, dyrektor marketingu w HalfPrice.

Kampania społeczna Fundacji Avalon

W Polsce – według różnych statystyk – żyje od 5 do 7 mln osób z niepełnosprawnościami. Wychodząc im naprzeciw Fundacja Avalon z okazji trwania Miesiąca Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami, uruchomiła kampanię społeczną, której celem jest walka z dyskryminacją OzN. Twórcy akcji chcą zwrócić uwagę na temat izolacji i wykluczenia społecznego, które ich spotyka. Hasłem kampanii mającej trwać przez cały maj jest „Niepełnosprawność nas nie ogranicza, dyskryminacja tak!”.

Dodatkowo na stronie fundacjaavalon.pl/szanuje-nie-dyskryminuje można podpisać deklarację „Szanuję. Nie dyskryminuję” zawierającą 13 postulatów odwołujących się m.in. do poszanowania praw OzN, rozwoju (osobistego oraz pracy), a także uczestnictwa w życiu społecznym na równych zasadach. Ponadto trwa również zbiórka, z której środki przeznaczone zostaną na aktywną rehabilitację, walkę z wykluczeniem (ekonomicznym, w sferze seksualności i rodzicielstwa oraz na rynku pracy) OzN.

13 (wyżej wspomnianych) postulatów zdaje się nie być przypadkiem, gdyż bohaterami kampanii jest właśnie 13 OzN, które na co dzień są beneficjentami działalności Fundacji Avalon.

Na 28 maja zaplanowany jest również piknik będący podsumowaniem Miesiąca Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami, który odbędzie się w Parku Szczęśliwickim w Warszawie.

Nowy „Old Spice guy”

Old Spice – znana na całym świecie marka kosmetyków dla mężczyzn – postawiła w Polsce na odświeżenie wizerunku wśród młodszych konsumentów, czego owocem jest najnowsza kampania, której główny przekaz to „Kapitalna Świeżość 24/7”. Działania realizowane są we współpracy z Mikołajem Trybulcem, szerzej znanym jako Tribbs. Jest on popularnym na TikToku i YouTube producentem muzycznym, kompozytorem, autorem tekstów i DJ-em.

– Tribbs od początku pasował nam do charakteru prawdziwego „Old Spice guya”, który jest inspiracją dla innych bez robienia czegokolwiek na siłę. Chcemy, żeby nasza komunikacja miała pozytywny, humorystyczny wydźwięk, ponieważ tym wyróżnia się też sama marka – mówi Aleksandra Atlabachew, senior brand manager Central Europe w P&G.

W ramach działań przygotowane zostały 4 spoty wideo, które będą publikowane na TikToku, YouTube i w innych mediach społecznościowych.

– Chcieliśmy, żeby młodzi mogli na chwilę zajrzeć do kapitalnego świata Old Spice. W tym celu wykorzystaliśmy celowo nieco prosty motyw fotościanki. Zbudowaliśmy też specjalną przestrzeń w abstrakcyjnym świecie 3D, z wykorzystaniem charakterystycznej czerwieni – znaku rozpoznawczego marki – mówi Jakub Sagan, co-founder i dyrektor kreatywny agencji Feeders.

Ciesz się promieniami słońca z Minute Maid

Minute Maid to mało znana w Polsce marka soku pomarańczowego należąca do Coca-Coli, która wyróżnia się tym, że w jej produktach znajdziemy zwiększoną zawartość witaminy D.

W najnowszych (bardzo chwytliwych!) działaniach, w których się zakochaliśmy, przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych postawiono podkreślić główną cechę produktu (wyżej wspomnianą witaminę D), a wykorzystano do tego… promienie słoneczne!

Kampania składa się z trzech zewnętrznych aktywacji, które znalazły się w różnych amerykańskich miastach. Pierwsza z nich to przezroczysty billboard, który jest tak naprawdę pustą ramką z umieszczonym w jednym z rogów hasłem reklamowym („Wpuść witaminę D”). Kolejny jej element to billboard stworzony z odblaskowego tworzywa, który dzięki swoim właściwościom odbija promienie słoneczne i tym sposobem rzuca światło na budynki, które zwykle znajdują się w cieniu. Ostatni z elementów to plakat na przystanku autobusowym, na którym podróżni mogą usiąść i zażyć kąpieli słonecznej.

– Marka Minute Maid zawsze dostarczała esencję natury do domów ludzi – mówi Desiree Ferrari, dyrektor globalny ds. zakupów i treści konsumenckich w The Coca-Cola Company. – Cieszymy się, że nowa globalna platforma marki została zrealizowana poprzez kampanię złożoną z tak niekonwencjonalnych formatów. Dzięki nim mogliśmy wnieść życie oraz słońce w miejsca, które najbardziej tego potrzebują.

Oto przyszedł czas, żeby się pożegnać. Ale nie tak na zawsze, jak to zrobił Polsat z wieloletnią prowadzącą program „Nasz Nowy Dom”, Katarzyną Dowbor. My widzimy się już za tydzień! Będąc jednak przy temacie pożegnań – zakończyła się także pilotażowa współpraca (wspominaliśmy o niej w #28 Sprasowanym Bananie) PepsiCo i Carrefour Polska, w ramach której powstał robot Kerfuś. Miłośników miłego robota pragniemy uspokoić – pomysłodawcy uważają, że potencjał Kerfusia został wykorzystany do maksimum, a same działania od samego początku zaplanowane były na „kilka najgorętszych w handlu miesięcy w roku”. Mało tego – Sylwester Mroczek, manager ds. rozwoju w Carrefour Polska – zapowiedział, że sieć pracuje nad powiększeniem rodziny Kerfusia o nowe roboty i automaty.

PS W odpowiedzi na działania Carrefour Polska na wprowadzenie swoich automatów do ekspozycji towarów zdecydowały się stacje paliw Amic Energy oraz sklepy Lewiatan.

PPS Na sam koniec przypominamy o naszym TikToku! Zachęcamy do odwiedzin!

Źródła: