X

Sprasowany Banan #63

Cześć! Znowu się spotykamy, aby dostarczyć Wam kolejną porcję ciekawostek i rewelacji branżowych, które były przedmiotem naszej dyskusji podczas cotygodniowego spotkania działu kreatywnego. W tym tygodniu przeczytacie o trosce o przyrodę, nieoczekiwanej współpracy prosto z polskiego podwórka, zmianach na YouTube i Instagramie oraz o próbie promowania bezpieczeństwa na drodze, które nie wyszło zgodnie z planem. Zapraszamy do lektury!

Odpowiedź na katastrofę ekologiczną na Odrze

Projekt „River Alert” to wspólna inicjatywa banku BNP Paribas, Polskiego Związku Wędkarskiego oraz Publicis Worldwide Poland, którego efektem jest prototyp woblera – sztucznej przynęty na ryby – badającego przewodność polskich wód i monitorującego jej stanu.

Z woblerem współpracować ma dedykowana aplikacja, za pomocą której będzie można sprawdzać odczyty oraz powiadamiać odpowiednie służby w przypadku alarmujących wskaźników.

– To wędkarze jako pierwsi zaalarmowali o zanieczyszczeniu Odry. Niestety, nasz głos został zignorowany. Dlatego postanowiliśmy stworzyć społeczną sieć monitorującą stan polskich wód. Przystępując do tego projektu, chcemy zaangażować do niego wędkarzy. Dla nich „woblery” staną się prostym narzędziem do szybkiej oceny stanu wody w łowisku – wyjaśnia Beata Olejarz, prezes Zarządu Głównego Polskiego Związku Wędkarskiego.

Po zakończeniu programu pilotażowego ma ruszyć produkcja urządzenia. Na uwagę zasługuje fakt, że jego twórcy zamierzają udostępnić projekt na całym świecie na licencji open-source.

Nieoczywista współpraca polskich marek

Co łączy firmy Medicine oraz Fajans Włocławek? Wydawałoby się, że niewiele, a jednak!

Polskie marki nawiązały współpracę, chcąc w nieoczywisty sposób przypomnieć odbiorcom o wieloletniej tradycji wyrobów fajansowych oraz złożyć ukłon w kierunku dziedzictwa nieprzerwanie stanowiącego inspirację dla wielu artystów. Jej efektem są ubrania, na które przeniesiono ręcznie malowane wzory wprost z rodzimej manufaktury oraz dodatki dekoracyjne.

Na tym kooperacja się nie skończyła, gdyż graficy Medicine stworzyli folkowe wzory, którymi Włocławek ozdobił mini kolekcję fajansu. W skład kolekcji wchodzą talerze, patery, kubki, a także akcesoria do domu – obrusy, bieżniki, ściereczki, pościele.

YouTube usuwa, Instagram dodaje

Już niebawem, bo 26 czerwca, z serwisu YouTube zniknie funkcja Stories. Powodem, dla którego zrezygnowano z tego formatu, jest chęć skoncentrowania się na innych, bardziej popularnych funkcjach – szczególnie YouTube Shorts oraz postach na karcie Społeczność.

Równowaga w przyrodzie musi być zachowana – Instagram zdecydował się na implementację funkcji, której zdecydowanie brakowało użytkownikom. Choć nie ma mowy o żadnej rewolucji to zagorzali „instagramowicze” z pewnością docenią dodanie możliwości publikacji GIF-ów w komentarzach!

„Żywa czcionka, zrodzona dla ochrony życia wszystkich zwierząt”

Ostrzeganie przed postępującą utratą różnorodności biologicznej na Ziemi – taki cel obrał Ogród Zoologiczny w Lizbonie przy wsparciu Associação Natureza Portugal, tworząc dla WWF kampanię, na potrzeby której powstała specjalna czcionka typograficzna – Endangered Typeface. Każda z jej liter to inny zagrożony gatunek, a całość nawiązuje do bazy danych „Czerwonej księgi gatunków zagrożonych” publikowanej przez Międzynarodową Unię Ochrony Przyrody, która ocenia globalny status zagrożenia wyginięciem gatunków na Ziemi.

Hasło kampanii – „Żywa czcionka, zrodzona dla ochrony życia wszystkich zwierząt” – nie jest przypadkowe, gdyż po odwiedzeniu strony (TUTAJ) naszym oczom ukaże się cały alfabet, w którym kolor danej litery rozjaśnia się, jeśli liczba osobników danego gatunku się zmniejsza. Za pośrednictwem strony www można także pobrać czcionkę i przekazać datek na rzecz ratowania zagrożonych gatunków zwierząt.

Miało być promowanie bezpiecznej jazdy, a wyszło jak zwykle…

Za nami pierwsze z czterech zaplanowanych wydarzeń 5. edycji Speed Games, czyli wyścigów samochodowych, w których udział biorą gwiazdy, twórcy internetowi i najwięksi influencerzy. Podczas zawodów rywalizują oni o tytuł Mistrza Polski Speed Games. Twórcą wydarzenia jest Jakub Przygoński, polski kierowca rajdowy, mistrz Polski w driftingu.

Promując wraz z TikTokiem i zaangażowanymi w rywalizację gwiazdami bezpieczeństwo oraz odpowiedzialność, chcemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i pokazać, że kierując, należy maksymalnie skupić się na drodze i panujących na niej warunkach – mówił Jakub Przygoński.

W poprzednich edycjach „za kółkiem” można było zobaczyć np. Agnieszkę Kaczorowską, Wiktorię Gąsiewską, Adama Zdrójkowskiego, a także twórców internetowych – Marię Jeleniewską czy Michała Gałę. W tym roku do wydarzenia dołączyli także m.in. Karolina Pisarek, Przemek Pro, Angelika Mucha, a także Murcix, której dotyczy całe zamieszanie.

Mowa o sytuacji, która wydarzyła się podczas jednego z wyścigów, a mianowicie dachowaniu samochodu prowadzonego przez byłą członkinię Ekipy Friza.

@tpn_pl DACHOWANIE MURCIX | #murcix #dachowanie #speedgames ♬ dźwięk oryginalny – 🌐 ᴛʜᴇᴘᴏʟᴀɴᴅɴᴇᴡs 🌐

Na szczęście nic nikomu się nie stało, jednak organizatorzy Speed Games ekspresowo zareagowali na wypadek influencerki, wydając oświadczenie:

Zamysłem stworzenia formatu Speed Games było promowanie bezpiecznej jazdy wśród amatorów motosportu. Zorganizowaliśmy w tej formule 8 wydarzeń, które miały bardzo dobry odbiór, a zaproszone do udziału gwiazdy i influencerzy, pod okiem profesjonalnych instruktorów, nabywały umiejętności, dzięki którym mogły bezpieczniej i świadomiej poruszać się po drodze.
Z uwagi na wczorajsze zdarzenie na torze, podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu zmian w formacie wydarzenia. Od kolejnej edycji Speed Games skupimy się tylko na promocji bezpiecznej jazdy wśród zaproszonych gwiazd i influencerów, pozostawiając sportową rywalizację profesjonalnym zawodnikom Driftingowych Mistrzostw Polski – poinformowali organizatorzy Speed Games.

Na zakończenie – nie dajcie się prosić i odwiedźcie naszego Tiktoka! Do zobaczenia za tydzień!

Źródła: