Cześć! Przerywamy długi weekend, aby dostarczyć Wam kolejną porcję ciekawostek, newsów i rewelacji branżowych! Pogoda za oknem zaczyna przypominać wakacyjną, więc i tematy przez nas poruszone muszą nawiązywać do lata! Muzyka, alkohol i lody to nie tylko przepis na idealną piątkową imprezę, ale również zestawienie tematów, które poruszymy. Udanej lektury!
Kampania świadomościowa dotycząca zawału serca
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Pacjentów ze Schorzeniami Serca i Naczyń „EcoSerce” ruszyło w czerwcu 2023 roku z kampanią „Prosta droga do zawału”. Ma ona na celu uświadomienie, że niezdrowa dieta, używki i stres są realnym zagrożeniem dla zdrowia, a ryzyko wystąpienia zawału serca istnieje także w młodym wieku.
Działania są promowane przez piosenkę rapera Mikołaja Mądrzyka „Miksera”, do której powstał teledysk.
„Kampania jest skierowana głównie do młodzieży i młodych dorosłych, ponieważ edukacja osób w przedziale wiekowym 18-28 jest opłacalną inwestycją w przyszłość. Należy wyedukować odpowiednio młodych ludzi, aby podnieść ich świadomość czynników ryzyka schorzeń kardiologicznych. Aby edukować skutecznie, postanowiliśmy dobrać formę komunikacji z odbiorcami do ich stylu i upodobań. Stąd pomysł współpracy z raperem Mikołajem Mądrzykiem” – mówi Maria Wołczenko ze Stowarzyszenia „EcoSerce”, inicjatorka kampanii „Prosta droga do zawału”.
W ramach kampanii, która potrwa do końca 2023 roku, zaplanowano także cykl spotkań edukacyjno-profilaktycznych dla młodzieży prowadzonych przez ekspertów.
Muzyczne T-Mobile
Deutsche Telekom na terenie całej Europy realizuje projekt „The Summer of Youth, Joy & Freedom”, który obejmuje wiele darmowych muzycznych inicjatyw. Nasz kraj ma się stać jednym z jego przystanków, więc T‑Mobile Polska w ramach lokalnych działań związanych z projektem zaprasza do Poznania 18 czerwca.
Ideą przyświecającą „The Summer of Youth, Joy & Freedom” jest traktowanie szczęśliwej młodości jako prawa każdego człowieka, a muzyka ma stanowić jej nieodłączny element. My się zgadzamy, a Wy?
Pionierski Absolut
Marka wódki Absolut (pisaliśmy o niej w #54 Sprasowanym Bananie) rozpoczęła w Wielkiej Brytanii trzymiesięczną próbną sprzedaż alkoholu w… papierowych butelkach (będąc precyzyjnym – składających się w 57% z papieru). Ma to związek ze strategią firmy, która do 2030 roku chce wytwarzać neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla produkty.
– To kolejny krok w kierunku naszej wizji butelki w pełni biotechnologicznej. Badamy opakowania, które mają zupełnie inną wartość. Papier jest dotykowy; to jest piękne; jest autentyczny; to jest lekkie. To był nasz punkt wyjścia. Ale to nie jest tylko pomysł na papierze – mówi Elin Furelid, dyrektor ds. opakowań przyszłości w firmie Absolut.
Szklana butelka nie dość, że nadaje się do recyklingu, to na dodatek waży osiem razy mniej oraz łatwo (i taniej) można ją transportować.
Pepsi słucha głosu głosu młodego pokolenia
Pepsi Space to najnowsza kampania giganta napojów gazowanych, w ramach której zdecydowano się oddać przestrzenie reklamowe młodemu pokoleniu, tworząc w ten sposób swoistą platformę do prezentacji ich kreatywności szerokiej grupie odbiorców poprzez różne nośniki reklamowe, takie jak outdoor czy reklama online.
– W kampanii Pepsi Space oddajemy głos młodym. Chcemy wesprzeć ich w szukaniu swoich dróg do wyrażania się, ekspresji, jak również rozwijania kreatywności. Po prostu dodać im sił i wiary w swoje możliwości. Pepsi Space to także kampania skupiona przede wszystkim na społeczności – młodej, wielowymiarowej Generacji Z – mówi Julia Łysio, senior brand manager marki Pepsi.
Twarzami kampanii są Bedoes2115, Nowciax oraz Nita.
– Stworzenie własnej puszki Pepsi czy kreatywne działania nad śmiesznym spotem to była dla mnie super możliwość, ale w tej całej kampanii najlepsze jest to, że tworzymy ją razem z ludźmi, że ich rzeczy będą pojawiać się na mieście i że to jest naprawdę, a nie tylko w reklamie – mówi Bedoes 2115.
Swoje prace można wysyłać do 16 lipca w aż 5 kategoriach: wideo, foto, print, audio, text, co oddaje ideę hasła „Wyraź swoją unikalną perspektywę – pokaż nam, co tworzysz”. Zgłoszenia zostaną ocenione pod kątem kreatywności, oryginalności oraz stylu, a nagrodą będzie ich publikacja na przestrzeniach reklamowych wykupionych przez Pepsi.
Ben & Jerry’s vs. Elon Musk
Marka uwielbianych przez nas lodów Ben & Jerry’s ogłosiła, że wycofuje swoje reklamy z platformy Elona Muska (jego lubimy trochę mniej). Producent lodów, mrożonych jogurtów i sorbetów wydał specjalne oświadczenie, w którym swoją decyzję umotywował niedostateczną moderacją treści, a przy okazji skrytykował Muska.
„Z wielkim niepokojem obserwowaliśmy, jak rozwijała się sytuacja na Twitterze po zakupie platformy przez Elona Muska. Obecność mowy nienawiści dramatycznie wzrosła, a moderacja treści prawie nie istnieje. Oprócz zmian na platformie, które doprowadziły do wzrostu mowy nienawiści, sam Elon Musk podwoił liczbę niebezpiecznych, antydemokratycznych kłamstw i mowę nienawiści białych nacjonalistów. Platforma stała się groźną, a nawet niebezpieczną przestrzenią dla ludzi z wielu środowisk, w tym czarnoskórych, trans, homoseksualistów, kobiet, osób niepełnosprawnych, Żydów, muzułmanów itd. Jest to nie tylko niedopuszczalne, ale także po prostu złe” – napisano w oświadczeniu.
Fanów firmy uspokajamy, że ta nadal będzie miała konto na Twitterze, aby zachować kontakt ze swoją społecznością, zrezygnuje jednak z reklam.
To nie pierwszy taki przypadek, gdyż w 2020 r. Unilever (właściciel Ben & Jerry’s) ogłosił przyłączenie się do reklamowego bojkotu platform społecznościowych w USA. Wycofał wówczas reklamy nie tylko z Twittera, ale także z Facebooka i Instagrama w ramach ówczesnej akcji bojkotu Facebooka #StopHateForProfit.
Tym lodowatym akcentem kończymy 64. Sprasowanego Banana. Zachęcamy Was do kontynuowania niczym nieskrępowanej celebracji weekendu. Widzimy się za tydzień!
PS Zaraz, zaraz… zanim się pożegnamy – a naszego TikToka już odwiedziliście? Jeśli nie to czas najwyższy to nadrobić!
Źródła:
- https://www.proto.pl/aktualnosci/w-mlodym-wieku-rowniez-istnieje-ryzyko-zawalu-serca-rusza-kampania-swiadomosciowa
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/the-summer-of-joy-t-mobile-zaprasza-mlodych-do-tanca-psychodelicznym-spotem/
- https://nowymarketing.pl/a/42142,absolut-wprowadza-na-rynek-pierwsze-papierowe-butelki-dla-alkoholu-wysokoprocentowego
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pepsi-raper-bedoes-2115-nowciax-nita
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/ben-jerrys-wycofuje-reklamy-z-twittera/