X

Sprasowany Banan #67

Cześć! Branża zdecydowanie ani nie myśli o wzięciu urlopu wakacyjnego, gdyż nieustannie dużo się dzieje! Ale to nawet lepiej, bo mamy w czym wybierać i o czym dyskutować, przygotowując zestawienie newsów. Zobaczcie, co tym razem dla Was przygotowaliśmy! Zapraszamy!

„Where to settle” zachwyciło świat reklamy

Przed kilkoma dniami zakończył się Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions (znany również jako Cannes Lions), który jest najbardziej prestiżowym międzynarodowym konkursem z obszaru reklamy i komunikacji.

Polacy nie wrócili z wydarzenia z pustymi rękoma, gdyż agencja McCANN Poland za akcję „Where to settle / Gdzie Zamieszkać” dla Mastercard zdobyła szereg wyróżnień. Mowa o Tytanowym Lwie – głównej nagrodzie festiwalu oraz Grand Prix w kategorii „sustainable development goals”. Kampania ich autorstwa została nagrodzona łącznie dziewięcioma Lwami w sześciu kategoriach, a ponadto zespół McCANN Poland otrzymał wyróżnienie Agencji Roku w kategorii „Good”.

Założeniem kampanii „Where to settle / Gdzie Zamieszkać” jest pomoc obywatelom Ukrainy w szybkiej aklimatyzacji w Polsce. Na potrzeby działań stworzono specjalną platformę (znajdziecie ją TUTAJ), na której za pomocą kilku kliknięć można poznać szacunkowe koszty życia w poszczególnych miastach i regionach Polski oraz świadomie znaleźć najlepszą dla siebie lokalizację do zamieszkania. Platforma analizuje także dane Głównego Urzędu Statystycznego dotyczące m.in. średniej wysokości opłat za czynsz, czy średniego wynagrodzenia, łącząc je z trendami w obszarze codziennych, podstawowych zakupów pochodzącymi od Mastercard.

– Kampania „Where to settle” jest niesamowitym dowodem, na to, że można pokazać pomoc innym jako pomoc w pewnym sensie sobie. Ten case dowodzi, jaki pozytywny wpływ na polską gospodarkę mają osoby z Ukrainy. Jesteśmy dumni z tego, że taka inicjatywa powstała w Polsce i że możemy zaprezentować ją na arenie międzynarodowej, na najważniejszym festiwalu kreatywności i innowacji na świecie. Spotykamy się tu z wielkim podziwem i uznaniem, ile Polska i Polacy zrobili dla Ukrainy i jej mieszkańców. Jesteśmy przykładem dla innych krajów i rynków zmagających się z wyzwaniami wynikającymi z dużego napływu ludzi szukających swojego miejsca w nowej ojczyźnie. (…) Pomysł na Gdzie Zamieszkać wypłynął z naszej wspólnej świadomości, że fala uchodźców z Ukrainy nie może osiedlać się tylko w największych miastach, ponieważ one nie są w stanie wszystkich ich przyjąć. Chodziło więc o to, by przekierowywać przybywających ludzi do małych miast, gdzie mogliby łatwo się zaaklimatyzować i pozytywnie wpłynąć na lokalną gospodarkę. Rozwój platformy musi iść w parze z realnymi potrzebami. W planach jest implementacja platformy przez Mastercard i ich partnerów na kolejne rynki. Sądzę, że ma bardzo duży potencjał na przyszłość – prognozuje Wojciech Borowski, Group CEO McCANN.

Samsung vs. społeczny niedobór snu

„SleepWell” to kampania marki Samsung dotycząca ważnego współczesnego problemu społecznego – brak odpowiedniej dawki snu. Opublikowany pot pokazuje konsekwencje związane z jego niedoborem. Objawy przedstawione są w lekko przerysowany i groteskowy sposób.

Samsung na potrzeby kampanii wspólnie ze specjalistami z Instytutu BezStresu opracował „Poradnik dobrego snu”. Producent elektroniki przy okazji promocji swoich najnowszych urządzeń – Galaxy Watch 5 i 5Pro – zauważa, że samo posiadanie zegarka nie wystarczy – konieczne jest wyciąganie wniosków i samodzielne dbanie o sen.

Na potrzeby działań zorganizowano także spotkanie w ramach „Wieczorów dla dorosłych” w warszawskim Centrum Nauki Kopernik, które odbyło się 29 czerwca. Podczas wydarzenia dostępna była specjalna strefa „Świat snu Samsung”, gdzie można było m.in. wygenerować senne marzenia z pomocą generatora AI czy dowiedzieć się więcej o możliwościach oferowanych przez urządzenia Galaxy w zakresie monitorowania snu. Gdyby tego było mało, Samsung udostępnił także podcasty o tematyce zasypiania oraz playlisty na dobry sen. No to co – dobranoc?

Iga świątek nie zwalnia tempa

Nie musimy nikogo nazbyt przekonywać, że Iga Świątek jest w aspekcie sportowym na mocno wznoszącej fali. Wszystko za sprawą licznych sukcesów, na czele z (w pełni zasłużonym) liderowaniem w światowym rankingu tenisistek od ponad roku. Warto jednak pamiętać, że Iga zyskuje także marketingowo, zawierając kolejne współprace.

Zacznijmy z wysokiego „C” – Iga została ambasadorką marki Porsche w Polsce. Współpraca ma związek z sukcesami „pierwszej rakiety świata” w turnieju Porsche Tennis Grand Prix w Stuttgarcie zarówno w kwietniu tego roku, jak i w ubiegłym.

– To jeden z moich ulubionych turniejów. Odkąd wygrałam tam w ubiegłym roku, marka Porsche zaczęła kojarzyć mi się nie tylko ze świetnymi sportowymi samochodami, ale też z emocjami, jakie przeżywałam na korcie i z tym, jakie możliwości daje sport. Jako zwyciężczyni turnieju już dwukrotnie wjechałam na kort w Porsche, które wygrałam. Przemknęło mi przez myśl, że to naturalna współpraca dla mnie – mówi tenisistka.

Druga duża współpraca to przejęcie schedy po Robercie Lewandowskim i zostanie ambasadorką napojów Oshee.

W czerwcu marka wypuściła na rynek serię napojów Oshee Vitamin Water z wodą kokosową, które powstały przy współpracy merytorycznej z Igą Świątek i jej sztabem – Tomaszem Wiktorowskim, Darią Abramowicz oraz Maciejem Ryszczukiem.

– Iga jest dla nas pierwszą ambasadorką, gdzie stawiamy tak samo mocno na aspekt sportowy, ale i lifestylowy. Bardzo ważne dla nas jest to, co Iga prezentuje poza kortem, jakim jest człowiekiem. Prezentuje niezwykłe walory intelektualne, wypowiada się odważnie na tematy bliskie nam wszystkim – zdrowia psychicznego czy wojny w Ukrainie. Jest w tym konsekwentna mimo wielu przeciwności –  Tadeusz Czarniecki, szef marketingu Oshee.

Nazwisko Świątek ma pomóc Oshee w eksporcie, gdyż firma chce umacniać swoją pozycję rynkową w Europie Środkowej, Południowej, ale nie tylko.

– Ważne są też kraje arabskie, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Dubaj. To wszystko są dla nas bardzo atrakcyjne i ciekawe kierunki eksportowe, które już mamy otwarte. (…) Iga jest absolutnie numerem jeden na świecie, jeśli chodzi o polskich sportowców. Już sam ten fakt nam pomaga w kontaktach handlowych, wprowadzaniu produktów na rynki eksportowe. A eksport jest dla nas w szczególności ważny.

Kończąc temat Igi — wzięła ona również udział w kolejnej kampanii swojego głównego partnera, którym od stycznia 2021 roku jest PZU.

Najnowsza kampania, która potrwa do 30 lipca, ma budować wśród odbiorców świadomości oferty, która jest w stanie sprostać zróżnicowanym potrzebom klienta na każdym etapie jego życia.

– W kampanii podkreślamy, że mamy w swojej ofercie produkty dostosowane do różnorodnych potrzeb i stylu życia klientów. Zapewniamy im pełną ochronę w wielu sytuacjach. Chcemy pokazać odbiorcom, że dzięki kompleksowości naszej oferty można na nas polegać – mówi Łukasz Turkowski, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sponsoringu i prewencji w PZU.

Musimy przyznać, że po rozstaniu z Xiaomi (pisaliśmy o tym na łamach #52 Sprasowanego Banana) Iga radzi sobie całkiem nieźle — nie tylko na korcie (do tego zdążyła nas przyzwyczaić), ale także poza nim!

Instagram, TikTok i LinkedIn, czyli zmiany, zmiany i jeszcze raz zmiany

O zmianach na wspomnianych w nagłówku mediach społecznościowych moglibyśmy donosić każdego tygodnia, gdyż w tym obszarze ciągle się coś dzieje – pojawiają się nowe funkcjonalności oraz znikają te, które nie spełniły założonych oczekiwań. Co zmienia się tym razem?

Amerykańscy użytkownicy Instagrama mogą cieszyć się nowością w postaci możliwości pobierania opublikowanych przez inne osoby Reelsów – podaje socialmediatoday.com. Jak czytamy, serwis chce w ten sposób zapewnić użytkownikom kolejny sposób udostępniania rolek. Funkcja jest opcjonalna – twórcy mogą ją wyłączyć jeśli nie chcą, aby inne osoby pobierały ich filmy.

Natomiast TikTok poinformował, że globalnie (a nie tylko w USA! Wstydź się, Instagramie!) wprowadza nowe interaktywne dodatki w reklamach, które będą dostępne zarówno w wersji Standard, jak i Premium.

Dzięki udostępnionym narzędziom marki mogą (m.in.):

  • umieszczać na swoich filmach naklejkę licznika czasu dla nadchodzących i bieżących wydarzeń
  • dodawać ankiety na wideo oraz naklejki z kodami rabatowymi.

Użytkownikom Premium oddana zostanie także możliwość wyróżnienia na filmie swojego produktu oraz dodania gestu, który mają wykonać oglądający w celu przeniesienia się np. na stronę internetową marki.

Równowaga w przyrodzie musi być zachowana, dlatego łatwo wydedukować, że skoro Instagram i TikTok dodały nowe funkcjonalności, to LinkedIn musi coś usunąć ze swojego portalu. A właściwie już to uczynił, gdyż stało się to 26 czerwca.

Zarząd, w oparciu o feedback użytkowników, podjął decyzję o usunięciu niektórych funkcji ze swojej platformy. Co zatem straciliśmy?

  • karuzele, które umożliwiały prezentację kilku zdjęć lub filmów w jednym poście za pomocą pokazu slajdów
  • filmy profilowe, które zastępowały statyczne zdjęcie profilowe
  • klikalne linki dodawane do zdjęć i filmów w postach, dzięki którym można było wyróżnić ważniejsze treści i przekierować użytkowników bezpośrednio do określonej strony.

Co ważne: jeśli udostępniliśmy na swoim profilu karuzelę, mamy film profilowy lub korzystaliśmy z klikalnych linków – nic z naszego profilu nie zniknie, a funkcje te nadal będą działać. Jednak nie będziemy mieli ponownej możliwości skorzystania z nich.

Wszystkie powyższe zmiany to działania w myśl maksymy „Kto nie idzie do przodu, ten się cofa” (J. W. Goethe).

Opel zmierza w kierunku elektryczności

Niemiecki producent samochodów po raz kolejny dokonuje modyfikacji identyfikacji wizualnej. Ostatnia zmiana miała miejsce zaledwie dwa i pół roku temu.

Nowy wygląd charakterystycznego „Blitza”, który ma pojawić się na samochodach w 2024 roku, jest efektem zmian w kierunku elektryczności, które zachodzą w koncernie – producent w ciągu najbliższych 4 lat chce stać się w Europie w pełni elektryczną marką.

„Nasz «Blitz» jest teraz bardziej aktualny niż kiedykolwiek wcześniej. Nie tylko symbolizuje nasze zaangażowanie w demokratyzację innowacji i mobilności, ale także wyraża nasze zobowiązanie, by do 2028 roku stać się w pełni elektryczną marką w Europie” – twierdzi Florian Huettl, dyrektor generalny Opla.

Jak zatem moglibyśmy podsumować najnowszego Sprasowanego Banana w postaci chwytliwego fake’owego tytułu à la portal plotkarski? „SKANDAL! Iga Świątek pędzi przez miasto sportowym Porsche na turniej charytatywny na rzecz Ukrainy, ścigając się jednocześnie z elektrycznym Oplem i relacjonuje całe zajście na swoich mediach społecznościowych nowym Samsungiem!” Życzymy Wam udanego weekendu oraz dobrego początku wakacji! Do zobaczenia za tydzień!

Źródła: