Cześć! Wakacyjny klimat udziela się nie tylko nam, ale również firmom, które pełną parą uruchamiają wakacyjne kampanie #Soplica #WirtualnaPolska. A skoro kalendarze wskazują lipiec, to przydadzą się także wakacyjne porządki #RobertLewandowski. Jednocześnie ciężko znaleźć lepszy moment na zmiany #Fiat. Nie ma Sprasowanego Banana bez skandalu, więc i tym razem przemycimy co nieco kontrowersji. Od razu uprzedzamy, że nie mamy na myśli Pepsi Colachup, czyli stworzonej specjalnie z okazji amerykańskiego Dnia Niepodległości limitowanej edycji keczupu o smaku pepsi, a mowa tym razem będzie o mini-aferze z Blake Lively w roli głównej #BettyBooze. Udanej lektury!
Wybierz smak lata z Soplicą
Co bardziej oddaje smak wakacji od spotkań ze znajomymi przy… schłodzonych napojach różnej maści? Soplica – marka wódek i likierów – zdaje sobie z tego sprawę i rozpoczęła letnią aktywację konsumencką z konkursem w tle.
„Soplica rządzi smakiem – wybieramy smak lata” to trwająca do 27 sierpnia aktywacja dotycząca letnich wariantów smakowych, która oparta została na mechanizmie głosowania. Zadaniem osób biorących udział w zabawie jest wyłonienie ulubionego smak konsumentów. Dla laureatów konkursu przewidziano nagrody przyznawane w systemie cotygodniowym. Każdego tygodnia do wygrania jest 1500 zł oraz 50 bluz (+ butelek Soplicy).
– Soplica, jak mało która marka z kategorii, może pochwalić się tak szerokim portfolio smakowym. W najnowszej aktywacji postanowiliśmy wykorzystać ten atut i zachęcić konsumentów do uczestnictwa w dobrze znanej wszystkim formule rywalizacji. W ten sposób zachęcamy ich do aktywnego zaangażowania się w świat marki. Nagrody przyznawane są co tydzień. Pozwala to na długoterminowe utrzymanie konkursowej dynamiki, a całość spaja utrzymana w wakacyjnym klimacie komunikacja – komentuje Marta Hermanowicz, creative director w agencji oS3.
Fiat jako marka radości, kolorów i optymizmu
Przed tygodniem (TUTAJ) wspominaliśmy o zmianach w logo Opla, natomiast włoski Fiat – nie chcąc pozostać dłużnym – również zdecydował się na zmiany. Mają one związek z ambicją marki polegającą na wyeliminowaniu szarości w oferowanych modelach aut, tak by stało się to „znakiem rozpoznawczym Fiata na rynku motoryzacyjnym. W związku z tym rozpoczęto akcję „No grey”, która ma za zadanie poinformowanie szerokiego grona odbiorców o wdrażanych zmianach.
– Zdecydowaliśmy o zaprzestaniu produkcji szarych samochodów Fiata. Jest to wyzwanie i przełom, a jego celem jest dalsze umacnianie wiodącej pozycji Fiata jako marki radości, kolorów i optymizmu. Włochy to kraj kolorów, także samochody Fiata – powiedział Olivier Francois, globalny szef Stellantis, właściciela marki. Akcja ruszyła oficjalnie 4 lipca, a na jej potrzeby powstał klip, w którym jeden z samochodów koncernu – z prezesem w środku – zostaje w całości zanurzony w pomarańczowej farbie.
Robert Lewandowski, jakiego nie znaliśmy
Codzienne funkcjonowanie w sieci przyzwyczaiło nas do tego, że w Internecie ludzie śmieją się absolutnie ze wszystkiego – mowa o niewinnych żarcikach, ale również o nabijaniu się z mniejszości etnicznych, narodowych, cudzych przekonań religijnych etc.
Wszyscy znacie Kwejka, prawda? Jeśli jakimś cudem nie to tłumacząc pokrótce – jest to polska strona internetowa będąca zbiorem grafik, przeważnie o tematyce humorystycznej, na której pojawiają się przeróżne treści.
Wśród dziesiątek tysięcy zdjęć dodawanych na Kwejka przez użytkowników znalazły się także memy żartujące z Roberta Lewandowskiego i rzekomego rozwiązania umowy przez Oshee z kapitanem Reprezentacji Polski na rzecz kontraktu z Igą Świątek. Niewinne memy, prawda? Prawnicy Lewandowskiego uważają inaczej, gdyż zażądali od humorystycznego portalu sprostowania dotyczącego memów z jego osobą.
– W odpowiedzi na pismo od prawnika p. Roberta chcielibyśmy sprostować niezgodną z prawdą informację zawartą w memach umieszczonych na naszym portalu odnośnie zerwania współpracy przez Oshee z panem Robertem Lewandowskim. Współpraca pana Roberta Lewandowskiego z Oshee wygasła i nie została przedłużona na skutek wyłącznej decyzji pana Roberta Lewandowskiego” – brzmi oświadczenie Kwejka.
Kilka dni wcześniej za podobną publikację zmuszony był przeprosić portal Wirtualne Media, który również wspomniał o tym, że firma Oshee zerwała współpracę z Lewandowskim, najwidoczniej jednak nie w taki sposób, jaki życzyłby sobie tego Robert.
„(…) Wydawca Wirtualnemedia.pl, Redaktor Naczelny Wirtualnemedia.pl oraz Autorka Artykułu pragną przeprosić:
Pana Roberta Lewandowskiego za opublikowanie niezgodnych ze stanem faktycznym informacji o jego współpracy z marką Oshee, które były podstawą do powstania wielu kolejnych artykułów i utrwalenia fałszywego przekazu, który godzi w wizerunek i dobre imię Pana Roberta Lewandowskiego.
Czytelników portalu Wirtualnemedia.pl i opinię publiczną za wprowadzenie w błąd i niedochowanie rzetelności dziennikarskiej przed i po publikacji wspomnianego Artykułu.”
Jednak w tym miejscu warto zadać sobie pytanie – czy Robert Lewandowski bardziej zyskał, czy jednak stracił za sprawą takich decyzji? Parafrazując legendę polskiej telewizji, Tadeusza Sznuka – „nie wiemy, choć się domyślamy”.
Ekologiczne podróżowanie z Wirtualną Polską
Tegoroczne wakacje to już 6. raz, gdy Wirtualna Polska zachęca do ekologicznego podróżowania, a to wszystko w ramach akcji „JedziemyWPolskę”
W tym roku inicjatywa skupia się na obszarach związanych ze zmieniającym się środowiskiem w naszym kraju. Dziennikarze Wirtualnej Polski nie tylko odwiedzą kilkanaście wakacyjnych miejsc w kraju (m.in. Poleski Park Narodowy, Pojezierze Kujawskie, Jezioro Solińskie, Bałtyk oraz polskie winnice czy beach bary w centrach miast), ale także przygotują kilkadziesiąt materiałów, w których opowiedzą, jak podróżować w ekologiczny sposób, pokazując jednocześnie skutki postępujących zmian klimatu.
„Wakacje 2023 nie mogą obejść się bez cyklu »JedziemyWPolskę«, który każdego roku budzi duże zainteresowanie użytkowników WP. Zależy nam na tym, by tworzyć angażujące treści także w sezonie letnim, a sukces naszej akcji pokazuje, że Polacy są głodni opowieści i relacji z ciekawych miejsc, nawet na urlopach” – mówi Michał Gąsior, head of content Wirtualnej Polski.
A Wy, gdzie w tym roku wybieracie się na wakacje?
Czy można reklamować coś, z czego się nie korzysta? Można, ale po co?
Zaczęliśmy Sprasowanego Banana od alkoholu, więc w podobnym tonie go zakończymy!
Blake Lively to amerykańska aktorka, która może być kojarzona m.in. z serialu „Plotkara” czy filmu „Wiek Adaline”, a prywatnie żona gwiazdora Hollywood Ryana Reynoldsa. Wspominamy o niej, gdyż ta ciesząca się dużą sympatią publiczności gwiazda kina wypuściła na rynek autorską linię alkoholi – Betty Booze, co jednak spotkało się z falą krytyki – naszym zdaniem całkiem słusznej – ze strony internautów. Wszystko przez to, że aktorka jest zadeklarowaną abstynentką.
– Alkohol nie jest dla mnie, ale do cholery, smak jest. Domowe przepisy. Prawdziwe owoce. Prawdziwe składniki. Jakościowy alkohol. Bez pierdół. Do tego zaoszczędzisz czas. Dlatego właśnie to zrobiłam – mówi w kampanii Lively.
A Wy, co uważacie o takich akcjach?
Po doborze newsów chyba doskonale czuć, że to już wakacje, prawda? Alkohol, wakacyjne podróże, Fiat walczący z szarością… no i ten nieszczęsny Robert Lewandowski, który zachował się niczym znany z memów „pan maruda, niszczyciel dobrej zabawy i uśmiechów dzieci”. Mimo tego życzymy Wam dobrego weekendu, kochani i do zobaczenia za tydzień!
Źródła:
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/soplica-wystartowala-z-aktywacja-konsumencka/
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fiat-koniec-szarych-samochodow-no-grey
- https://nowymarketing.pl/a/42467,kwejk-pl-i-wirtualne-media-przepraszaja-roberta-lewandowskiego-powodem-nieprawdziwa-informacja-o-wspolpracy-z-oshee
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wirtualna-polska-jedziemywpolske_1
- https://nowymarketing.pl/a/42452,aktorka-promuje-alkohol-mimo-ze-sama-jest-abstynentka
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/pepsi-colachup-limitowana-edycja-keczupu-o-smaku-pepsi-w-usa/