Cześć! Tęskniliście? Jesteśmy przekonani, że tak, chociaż z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy założyć, że nie w takim stopniu jak my tęsknimy za prawidłowo działającą komunikacją miejską w Krakowie za każdym razem, gdy jedziemy do pracy… Ale nie ma tego złego… a poza tym już piątek, weekend za pasem, więc trzeba patrzeć przed siebie i myśleć pozytywnie! Udanej lektury!
Kolejną odsłona kampanii Bonarki z Dawidem Ogrodnikiem
Zaczniemy lokalnie, bo od krakowskiej Bonarki, o której wspominaliśmy w 50. Sprasowanym Bananie, co, podobnie jak dziś, również miało związek ze współpracą centrum handlowego z Dawidem Ogrodnikiem.
Niedawno wystartowała kolejna odsłona kampanii wizerunkowej. Tym razem jest ona utrzymana w stylu łączącym serial „Słoneczny Patrol” wraz ze stylistyką ogłoszeń matrymonialnych, a punktem wyjścia do ich wykorzystania były ogłoszenia, które cyklicznie publikowano w drugiej połowie XIX w. w rubrykach lokalnej prasy codziennej.
Kampanii towarzyszy nowy limitowany produkt – napój O!Rześki oraz landing page madeinbonarka.pl, który zdradza kulisy kampanii, ale jest też letnim poradnikiem na temat poszukiwania okazji do zakochania się, znalezienia drugiej połówki czy kompana do spędzania czasu.
Kolekcja ceramiczno-modowa
Jeszcze na moment zostajemy w branży modowej, gdyż polska sieć odzieżowa Reserved połączyła siły z Zakładami Ceramicznymi „Bolesławiec”. Musimy przyznać, że mamy Déjà vu, gdyż o bardzo podobnej współpracy informowaliśmy nieco ponad miesiąc temu – na łamach #63 Sprasowanego Banana.
Efektem wspólnych działań jest ceramika, akcesoria do domu oraz ubrania inspirowane klasycznym bolesławieckim wzornictwem. „Wszystkie desenie zostały zaprojektowane lub na nowo zinterpretowane, by ozdobić projekty sięgające do tradycji i jednocześnie odpowiadające potrzebom współczesnej mody” – czytamy w komunikacie marki.
Kolekcja ceramiczna składa się z dziesięciu modeli: małego i dużego talerza, misek, kubka, filiżanek, półmiska oraz czajnika z pokrywką. Forma naczyń pozostaje w zgodzie z bolesławieckim wzorcem, zdobiona jest jednak całkiem nowymi układami graficznymi. Kolekcję domową uzupełniają poszewki na poduszki oraz żakardowy pled mogący służyć również jako narzuta lub koc piknikowy.
Cześć modowa powstała z myślą o kobietach i dziewczynkach, a składa się na nią łącznie aż dwadzieścia jeden modeli ubrań. Są to sukienki, spódnice, bluzki, spodnie oraz jedwabne apaszki.
Kolekcję można znaleźć w wybranych salonach Reserved w Polsce i za granicą od 7 lipca. Wszystkich zainteresowanych kupnem ostrzegamy, że ubrania i akcesoria będą dostępne w sprzedaży stacjonarnej i online, natomiast część ceramiczna oraz tekstylia domowe – tylko w sprzedaży online.
Zmiany w Szlachetnej Paczce
Szlachetnej Paczki nie musimy nikomu przedstawiać, prawda? Z dziennikarskiego obowiązku wspomnimy tylko, że to ogólnopolski projekt społeczny, który organizowany jest od 2001 roku przez Stowarzyszenie Wiosna, a jego głównym celem jest materialna i mentalna pomoc rodzinom i osobom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
Po ponad 20 latach istnienia zdecydowano o stworzeniu brand claimu – „Zmieniamy świat na dobre”, który powstał po to, by w prosty sposób tłumaczyć wielowymiarowość działalności organizacji i przybliżać ideę działania programu.
„Zmieniamy świat na dobre. To właśnie robimy. Codziennie, od ponad 20 lat. Trudno krócej opisać cel naszych działań, naszą misję i wartości” – mówi Konrad Kruczkowski, Dyrektor ds. Komunikacji w Stowarzyszeniu Wiosna.
Zdecydowano się na dwuznaczność w haśle – mowa o „na dobre”, które można odczytać dwojako – jako zmiany „na dobre”, czyli „na lepsze”, oraz „na dobre”, czyli „na długo, na zawsze, na stałe”.
„Join the Flip Side” part 2
Samsungowi trzeba przyznać, że umie zwrócić na siebie naszą uwagę, gdyż jest częstym gościem w Sprasowanym Bananie (#39, #41, #57 oraz #67). Tym razem wspomnimy o koreańskiej marce w nawiązaniu do spotu promującego Galaxy Z Flip 4. To drugi sezon kampanii reklamowej „Join the Flip Side” zapoczątkowanej w 2022 roku – tym razem utrzymanej w konwencji parodii amerykańskich horrorów.
Spot nie tylko z przymrużeniem oka pokazuje obsesyjne zainteresowanie ludzi technologią i instynkt stadny, ale także żartuje z irracjonalnego strachu przed zmianą, a przy tym miło się go ogląda.
Znowu głośno o Alpro
Alpro (marka należąca do Danone) nie ma szczęścia do współprac – nadal z uśmiechem na ustach wracamy do wpadki Borysa Szyca (więcej o tym w #41 Sprasowanym Bananie), a tu kolejne kontrowersje.
Zaczęło się od tego, że Katarzyna Nosowska zamieściła na swoim profilu na Instagramie wideo, w którym reklamuje napoje roślinne Alpro. W filmie piosenkarka ma na sobie jaskrawoczerwoną sukienkę, rozpuszczone blond włosy, dużo biżuterii, o karykaturalnym makijażu nie wspominając.
W opublikowanym wideo Nosowska odpowiada na zadawane jej przez internautów pytania, udając przy tym amerykański akcent, co nawiązuje do 22-letniej modelki i influencerki Caroline Derpienski. Znana jest ona przede wszystkim ze swoich opowieści o karierze, którą robi rzekomo w USA. Od kilku tygodni jest o niej głośno m.in. w kontekście kupowania obserwujących i lajków.
Akcja ze strony Nosowskiej i Alpro nie uszła uwadze 22-latki, która niemal natychmiast skomentowała występ piosenkarki na swoim Instagramie. „Babci zamarzył się Hamerykański sen. Lol” – brzmi jeden z grzeczniejszych komentarzy młodej influencerki. Zapowiedziała też ewentualne podjęcie kroków prawnych („Cały ten temat dzisiaj zamykam z mojej strony raz na zawsze (jeżeli podejmiemy kroki prawne to tylko dla bezpieczeństwa waszych dzieci)”), na które nie musieliśmy zbyt długo czekać.
Gdyż w środowe popołudnie Caroline Derpienski zapowiedziała zdecydowane kroki prawne. „Sprawę reklamy firmy Danone powierzyłam mojemu pełnomocnikowi” – na wstępie oświadczyła 22-letnia modelka. „Naszym zdaniem reklama Danone, trafiająca także do osób nieletnich, daleko wykracza poza sferę dozwolonej satyry i konwencji żartu; narusza moje dobra osobiste, stanowi przejaw hejtu, mowy nienawiści i gaslightingu” – czytamy w oświadczeniu. „Treść i forma reklamy w naszej ocenie wypełnia nadto przesłanki nieuczciwej konkurencji, jest sprzeczna z zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami, a także ze zwyczajnym poczuciem przyzwoitości” – pisze influencerka.
Czego celebrytka żąda od Danone? Przeprosin w formie oświadczenia i… zapłaty 50 mln zł zadośćuczynienia „z przeznaczeniem na wskazany przeze mnie cel społeczny”.
Mamy wrażenie, że do tej pory nigdy nam się to nie zdarzyło, jednak tym razem wyjątkowo często i gęsto wracaliśmy do firm, o których mieliśmy okazję wspominać w poprzednich epizodach, jednak… czy to źle? Z tym pytaniem Was zostawiamy i życzymy cierpliwego oczekiwania na 70. Sprasowanego Banana, który już za tydzień! Do następnego piątku, cześć!
Źródło:
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/dawid-ogrodnik-jak-ze-slonecznego-patrolu-bonarka-z-kolejna-odslona-kampanii-i-limitowanym-produktem/
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reserved-boleslawiec-kolekcja-ceramika
- https://media.szlachetnapaczka.pl/251867-zmieniamy-swiat-na-dobre-szlachetna-paczka-prezentuje-swoj-brand-claim
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/parodia-horrorow-w-kolejnej-odslonie-globalnej-kampanii-telefonow-z-klapka-samsunga/
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/katarzyna-nosowska-parodiuje-caroline-derpienski-reklama-alpro