Cześć! Ostatni piątek lipca zwiastuje nie tylko kolejnego Sprasowanego Banana, ale także przypomina, że jesteśmy w połowie przerwy wakacyjnej. Warto o tym wspomnieć, chociażby ze względu na fakt, że kilka ostatnich dni w Krakowie pod względem aury za oknem w niczym nie przypomina środka lata. Zapewniamy jednak, że najnowszy odcinek naszego cyklu jest jeszcze ciepły (ba, nawet gorący!) i niecierpliwie czeka, aż się w niego zatopicie! Udanej lektury!
Żegnaj, Ptaszku Larry
Jakże mogłoby być inaczej – zaczynamy „z grubej rury”, czyli od naszego serdecznego przyjaciela Elona Muska. Nawet nie próbujemy przytaczać epizodów Sprasowanego Banana, w których nawiązaliśmy do ekscentrycznego miliardera, gdyż zabrakłoby czasu, jednak takiej bomby jak dzisiaj to jeszcze nie mieliśmy! W ubiegły poniedziałek wraz z dyrektor generalną Twittera Lindą Yaccarino zaprezentował biały symbol X na czarnym tle, czyli nowe logo platformy. Tak, dobrze przeczytaliście, Larry The Bird, który w aktualnej dotychczas formie istniał od 2012 roku, znika! Platformę momentalnie zalały hashtagi #GoodbyeTwitter oraz #TwitterX.
Jest to pokłosie słów Muska, który zapowiadał, że „wkrótce pożegnamy się z marką Twitter i, stopniowo, ze wszystkimi ptakami”. Warto wrócić także do jego słów wypowiedzianych na kilka tygodni przed sfinalizowaniem zakupu Twittera w ubiegłym roku. Elon Musk powiedział wtedy, że transakcja przyspieszy o trzy do pięciu lat realizację jego ambitnego celu stworzenia „super aplikacji” o nazwie „X”. No to się doczekaliśmy… Co to będzie, co to będzie?
Radiowa melodia przyszłości
Czy nazwa Radio Piekary Wam coś mówi? Nie? A powinna! Jest to regionalna rozgłośnia radiowa z siedzibą – jak się zapewne domyślacie – w Piekarach Śląskich, która propaguje śląską kulturę. A wiedzieliście, że 22 lipca obchodziliśmy Światowy Dzień Mózgu? Też nie wiedzieliście? Zapewne zastanawiacie się, po co właściwie o tym wspominamy… Odpowiedź jest bardzo prosta – właśnie 22 lipca na antenach Radia Piekary swoją premierę miała pierwsza w Polsce audycja stworzona (nie tylko wygenerowana, ale również poprowadzona!) przez sztuczną inteligencję, a dokładniej AI Basię, bo tak została nazwana.
Pytania oraz muzyka (poza tzw. „wejściami”) zostały przygotowane przez redakcję, natomiast odpowiedzi stworzone dzięki wykorzystaniu narzędzi AI – ChatGPT, ElevenLabs oraz Midjourney.
AI Basia otrzymała także swój awatar (również wygenerowany przez sztuczną inteligencję), który ma być wykorzystany w różnych formach, za pośrednictwem których Basia będzie komunikowała się ze słuchaczami w social mediach.
Przespaliście lipcową audycję? Nic straconego! Pionierski eksperyment będzie trwał do pierwszej soboty września. Jeśli ktoś obawia się, że sztuczna inteligencja zastąpi pracowników tejże rozgłośni i planuje bojkot – uspokajamy! Rafał Kurowski, szef Radia Piekary, zapewnił, że w wyniku oczekiwanego sukcesu AI Basi nie nastąpią zmiany kadrowe, a Radio nie planuje zwolnień.
Nowe podejście Żabki do dobrego żywienia
O sieci sklepów z sympatycznym płazem w logo zdarzyło nam się już wielokrotnie wspominać:
- #14 – Robbie, czyli robot Żabki Nano
- #23 – klapki Żabka X Kubota
- #26 – Eko Smart Żabka
- #33 – Kawonament
- #39 – Żabu
- #40 – Maryla Rodowicz feat. Żabka
Dziś nie będzie inaczej, a tym razem przedstawimy Wam koncept kreatywny najnowszej akcji pod hasłem „Spróbuj DobreGO!”. Nowy program żywieniowy, który został zaplanowany na cały lipiec, nazwany został „Porcja DobreGO!” i ma na celu uczynienie dobrego żywienia łatwiejszym. Działania są związane z faktem, że sklepy Żabka odwiedza codziennie około 3 mln klientów, a wielu z nich kojarzy dobre żywienie z pracochłonnym procesem przygotowania i planowania posiłków. Wdrażany program ma za zadanie zmienić tę perspektywę.
Jest to następstwem nowego podejścia Żabki do dobrego żywienia, które sieć zdefiniowała w ubiegłym roku. Po pandemii i w obliczu rosnącej inflacji coraz mniej osób decyduje się jeść w restauracjach, wzrasta więc popularność dań gotowych. Zdając sobie z tego sprawę, Żabka chce oferować swoim klientom pełnowartościowe produkty, po które mogą sięgać regularnie. A Wam zdarza się kupować dania gotowe? Jeśli tak to gdzie je kupujecie?
„Miłość istnieje zawsze”
1 sierpnia (najbliższy wtorek) obchodzić będziemy 79. rocznicę Powstania Warszawskiego. Tegoroczna kampania promująca odbywa się pod hasłem „Miłość istnieje zawsze”.
Jest to jednocześnie tytuł spotu wyreżyserowanego przez Tadeusza Śliwę, do którego inspiracją był ślub dwojga powstańców, podchorążego Bolesława Biegi „Pałąka” z sanitariuszką Alicją Treutler „Jarmuż”, który odbył się 13 sierpnia 1944 roku. W spocie wykorzystano utwór rapera Wojtka Sokoła „Miłość zawsze jest”.
„W tym roku chcemy pokazać wspólnotę emocji młodych ludzi z czasów II wojny światowej ze współczesnymi Polakami. Z wyroku historii Powstańcy Warszawscy musieli z bronią w ręku walczyć o to, żeby móc żyć, przyjaźnić się, kochać w wolnym kraju. Dziś młodzi żyją w wolnej Polsce; warto, by doceniali te wartości, o które walczyli ich rówieśnicy w 1944 roku” – mówi Jan Ołdakowski, dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego.
Spot stanowi rekonstrukcję wspomnianego wyżej ślubu, który jest jednocześnie jednym z najlepiej udokumentowanych powstańczych uroczystości tego typu. Jak tłumaczy Tadeusz Śliwa, film jest o tym, że niezależnie od tego, gdzie jesteśmy, ile czasu nam zostało i jak wygląda świat wokół, miłość istnieje zawsze.
Fundacja Filmova zachęca do jazdy na rowerze
„Nie wykręcaj się, przesiądź się na rower” to – jak sama nazwa wskazuje – spot skierowany do tych, którzy wciąż wymyślają wymówki, by nie korzystać z roweru. Jest on elementem kampanii Fundacji Filmova, która wystartowała 24 lipca.
– Postanowiliśmy podejść do tego tematu zupełnie niestandardowo. Uznaliśmy, że wprawienie odbiorcy w konsternację skutecznie zatrzyma jego uwagę. Cały spot jest nieco przekorną i żartobliwą odpowiedzią na często powtarzające się obiekcje do jazdy rowerem – mówi Anna Woźniak, autorka koncepcji.
W spocie widzimy więc m.in. mężczyzn usiłujących przewieźć na rowerze pokaźnych rozmiarów szafę, a także grabarzy z trumną. Musicie to zobaczyć!
Cóż więcej możemy rzec na zakończenie – wtórując Fundacji Filmova, gorąco zachęcamy do zmiany środka transportu na rower. W myśl nowej strategii Żabki skłaniamy Was także do zmienienia na lepsze nawyków żywieniowych. Polecamy także, abyście w wolnej chwili „na własne uszy” wyrobili swoją opinię na temat eksperymentu Radia Piekary. Nie zapomnijcie o pożegnaniu z Ptaszkiem Larrym oraz – co najważniejsze – o wtorkowym Narodowym Dniu Pamięci Powstania Warszawskiego. Do zobaczenia za tydzień!
Źródła:
- https://tvn24.pl/biznes/tech/twitter-x-elon-musk-pokazal-nowe-logo-twittera-7255984
- https://nowymarketing.pl/a/42659,radio-piekary-rusza-z-pierwsza-w-polsce-audycja-ai-poprowadzi-ja-prezenterka-ai-basia
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/zabka-polska-prezentuje-nowy-koncept-kreatywny-sprobuj-dobrego/
- https://www.proto.pl/aktualnosci/slub-powstancow-inspiracja-obchodow-79-rocznicy-powstania-warszawskiego
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/rowerem-na-slub-pogrzeb-i-na-porodowke-ruszyla-kampania-promujaca-jazde-na-rowerze/