Cześć! Bardzo lubimy swoją pracę, jednak uczciwie musimy przyznać, że aż twarz się sama raduje na myśl o zbliżającym się weekendzie, który na dodatek ma być dłuższy niż zwykle! Jednak, aby osłodzić Wam te i tak sprzyjające okoliczności, mamy dla Was 73. Sprasowanego Banana, w którym będzie o Tymbarku, piłce nożnej, Porsche oraz… zgadliście! Elonie Musku! Udanej lektury!
„Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał”, ale 2 lata później
Rozpoczynamy muzycznie! Pamiętacie kampanię Tymbarka opartą na miłosnym hicie zespołu Skaldowie „Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał” sprzed 2 lat, do której zaangażowano Sanah, Artura Rojka, Vito Bambino oraz Kwiat Jabłoni?
Tym razem w działaniach marki wzięła udział Brodka, Król, Igo i Miuosh. Nagrany teledysk jest mieszanką efektów wizualnych wygenerowanych przez sztuczną inteligencję z ujęciami realistycznymi.
Elementem akcji jest serwis Wszystkomigra.pl, za pośrednictwem którego można wziąć udział w loterii z muzycznymi nagrodami oraz obejrzeć materiały z planu klipu.
Swoją drogą nie jest to pierwszy raz, gdy wspominamy o Tymbarku, gdyż mieliśmy do tego okazję przy okazji #49 oraz #62 Sprasowanego Banana. Wracając jednak do tematu właściwego – która odsłona kampanii bardziej przypadła Wam do gustu? My (niejednogłośnie) stawiamy na poprzednie działania.
STS wspiera ośrodki wychowawcze
Piłka nożna powraca po krótkiej przerwie, toteż nie mogliśmy przegapić takiej okazji, aby nawiązać do najlepszej ligi świata, czyli polskiej Ekstraklasy! Akcja, o której zaraz wspomnimy, nie jest zaskoczeniem dla fanów piłki nożnej, gdyż podobne akcje miały już miejsce na całym świecie. Mowa o zeszłotygodniowym spotkaniu rozgrywanym na Stadionie Miejskim w Lubinie pomiędzy drużynami Zagłębia Lubin oraz Lecha Poznań. Podczas przerwy niedzielnego meczu widzowie zapełnili murawę pluszowymi maskotkami, a wszystko to miało związek z inicjatywą „Dorzuć misie” organizowaną przez największe w Polsce przedsiębiorstwo bukmacherskie – STS. Fundacja STS zadeklarowała się do przekazania 5 zł na promowanie sportu wśród wychowanków Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Przyjaciół Dzieci oraz Domu Dziecka w Wilkowie im. Jana Wyżykowskiego za każdego pluszaka rzuconego na murawę. Wylądowało ich aż 5031, więc wysokość wsparcia Fundacji to ponad 25 tys. złotych. Do obu organizacji trafią również misie rzucone na murawę, a ich wychowankowie odbędą warsztaty z psychologiem sportowym na temat trenowania i budowy kariery sportowej. To nie koniec działań, gdyż kolejna ich odsłona będzie miała miejsce już jutro (w sobotę 12 sierpnia) w trakcie meczu Korona Kielce – Górnik Zabrze.
Pozwolimy sobie jeszcze przytoczyć inne bliźniacze inicjatywy ze świata sportu. W lutym tego roku kibice tureckiego Besiktasu Stambuł wrzucili na boisko pluszaki dla dzieci poszkodowanych w trzęsieniu ziemi. Podobne akcje organizowano także w Polsce, gdyż w 2017 roku na naszych lodowiskach przy okazji dwóch meczów (GKS Tychy vs. Automatyka Gdańsk oraz Cracovia Kraków – GKS) zagościła akcja Teddy Bear Toss. Polegała ona na tym, że po strzeleniu pierwszej bramki przez gospodarzy kibice rzucali na lód pluszowe misie, które zostały przekazane na rzecz Fundacji Cicha Nadzieja działającej przy Szpitalu Miejskim w Katowicach oraz małych pacjentów szpitala w Prokocimiu.
Elon Musk – wizjoner, miliarder, absolutysta wolności słowa oraz… fighter?
Do trzech razy sztuka, gdyż to trzeci kolejny epizod, gdy Elon Musk nam o sobie przypomina!
Szef Tesli i SpaceX ogłosił na Twitterze (X), że zapowiadana wcześniej walka pomiędzy nim a Markiem Zuckerbergiem się odbędzie. Skąd jednak wziął się ten pomysł? Musk i Zuckerberg zaczepiają się w mediach społecznościowych od dłuższego czasu, jednak w drugiej połowie czerwca 2023 r. pierwszy z nich zasugerował, że jest otwarty na możliwość stoczenia pojedynku.
Można się było spodziewać, że internautom spodoba ten pomysł (sami chętnie byśmy to zobaczyli!). Doszło nawet do tego, że niektórzy bukmacherzy zaczęli przyjmować zakłady dotyczące m.in. tego, czy walka w ogóle się odbędzie i kto miałby w niej większe szanse.
6 sierpnia Elon przemówił ponownie, rozwiewając wątpliwości. Jak czytamy w jego poście:
Podnoszę ciężary przez cały dzień, przygotowując się do walki. Nie mam czasu na treningi, więc zabieram je do pracy.
W kolejnym wpisie dodał:
Walka Zuck vs Musk będzie transmitowana na żywo na X. Cały dochód zostanie przeznaczony na cele charytatywne dla weteranów.
Pozostaje jednak kilka niewiadomych:
- kiedy dokładnie dojdzie do walki
- w jakim miejscu obaj miliarderzy stoczą pojedynek
- co na to założyciel Facebooka.
Jak myślicie? Elon nas trolluje czy faktycznie może dojść do walki na pięści między właścicielami dwóch największych serwisów społecznościowych świata?
Nawet jeśli Musk nabija się z nas podsycaniem tematu jego walki z Zuckerbergiem, to należą mu się też pochwały za pomoc, do której się zobowiązał w stosunku do osób mających problemy w pracy przez aktywność w serwisie X.
Zapowiedział, że pokryje koszty prawne każdemu, kto zostanie niesprawiedliwie potraktowany przez swojego pracodawcę za aktywność na platformie – podaje bbc.com.
Elon już w przeszłości głośno krytykował politykę platformy w zakresie moderowania treści, a gdy tylko nabył Twittera, zapowiedział, że „wolność słowa jest podstawą funkcjonującej demokracji, a Twitter jest miejscem, w którym dyskutuje się o sprawach kluczowych dla przyszłości ludzkości”.
Ciekawe jak to „wyjdzie w praniu”, ale sam pomysł nam się podoba!
Porsche potyka się o własne… koła / 60. urodziny Porsche 911 w oparach absurdu
Chyba każdy, kto choć trochę zna się na motoryzacji, doskonale kojarzy kultowy sportowy samochód z niemieckiej stajni – Porsche 911. W tym roku model ten – jak wspomniano w nagłówku – świętuje 60. urodziny. W związku z tym nakręcono specjalną reklamę na terenie Lizbony. W spocie możemy podziwiać klasyczne czerwone auto poruszające się obok słynnego mostu 25 de Abril, z którego panuje doskonały widok na znajdujący się w Almadzie pomnik Jezusa, czyli jedno z najbardziej charakterystycznych miejsc w Portugalii.
Co w tym kontrowersyjnego? Porsche zdecydowało się na opublikowanie reklamy, uprzednio usuwając z nagrania ww. pomnik i umieszczając w jego miejsce zwykły betonowy cokół.
Fani szybko to dostrzegli i zaczęli wytykać tę decyzję, co poskutkowało tym, że pierwotna wersja nagrania zniknęła z kanału na YouTube kosztem nowej, niepoddanej edycji, która została opublikowana 6 sierpnia.
Marka początkowo nie komentowała zaistniałej sytuacji, ale ostatecznie zabrała głos w sprawie.
– We wczesnej wersji filmu stworzonego w Europie pomnik Cristo Rei nie pojawia się. Naprawdę nam przykro i możemy w pełni zrozumieć ból, jaki to spowodowało. Ten film został usunięty – skomentowało Porsche.
Turbo Szama od „Grosika”
Kolejny akcent piłkarski. Tym razem wspomnimy o kapitanie ekstraklasowej Pogoni Szczecin – Kamilu Grosickim i jego współpracy z marką sieci franczyzowej Am Am Kebab. Były reprezentant Polski został nie tylko twarzą kampanii „Skrzydłowy biznes”, ale także stworzył autorskie danie Turbo Box.
Zanim ktoś pomyśli, że wizerunek piłkarza gryzie się z jedzeniem kebaba – uspokajamy, gdyż przepis na Turbo Box został opracowany we współpracy z dietetykiem klinicznym i ekspertem zdrowego żywienia.
– Cieszę się, że jako ambasador marki zyskałem możliwość istotnego wpływu na menu Am Am Kebab. Jako sportowiec przywiązuję dużą uwagę do codziennej diety, dlatego zależało mi na doborze składników dania. Turbo BOX jest naprawdę smaczny – komentuje Kamil Grosicki.
Jeśli ktoś z Was będzie miał (a może nawet już miał!) okazję spróbować specjału sygnowanego piłkarzem Pogoni Szczecin – dajcie nam, proszę, znać czy warto. Jednak kończąc – co uważacie o samym spocie oraz o decyzji piłkarza, który zdecydował się na taką współpracę? Nie nam to oceniać, jednak na miejscu Grosickiego przemyślelibyśmy tę decyzję dwa razy.
Słowem zakończenia pozwolimy sobie jeszcze na dwa krótkie newsy. Pamiętacie primaaprilisowy żart marki YES? Mowa o żarcie z wprowadzeniem do swojej oferty stymulatorów dla kobiet. Mamy sierpień i kwietniowy żart (w odpowiedzi na reakcję internautek) zamienił się w prawdę! Marka rozpoczęła współpracę z producentem stymulatorów Womanizer.
– Wychodzimy z założenia, że wibrator czy stymulator to naturalny element życia zarówno singielek, jak i kobiet żyjących w parach. Tymczasem zupełnie niepotrzebnie wokół używania wibratorów narosło w Polsce bardzo wiele mitów. Jego zakupowi często towarzyszy poczucie wstydu. Chcemy to odczarować i pokazać, że zakup wibratora nie różni się niczym od zakupu kolczyków czy naszyjnika – mówi Justyna Lach, dyrektorka marketingu marki Yes.
A jakby zaskoczeń było mało – Poczta Polska 7 sierpnia założyła swojego TikToka, na którym według założeń firmy mają pojawiać się materiały łączące treści edukacyjne i rozrywkowe. Bohaterami nagrań będą zarówno pracownicy Poczty Polskiej, jak i osoby reprezentujące społeczność potencjalnych odbiorców.
– Obecność Poczty Polskiej TikToku może być pewnym zaskoczeniem dla naszych Klientów. Uruchomiliśmy profil na tej popularnej platformie, aby umożliwić bliższy kontakt i zapewnić lepsze, skuteczniejsze dotarcie szczególnie do młodych odbiorców. Poprzez luźną formę filmów chcielibyśmy również edukować społeczność TikToka z zakresu usług i działalności pocztowej. Celem naszych aktywności jest przedstawienie jednej z najstarszych polskich spółek w sposób atrakcyjny i angażujący dla wszystkich obserwujących – mówi Daniel Witowski, zastępca dyrektora Biura Ładu Korporacyjnego ds. Komunikacji i Marketingu.
@pocztapolska_pocztex Jesteśmy! 👋 #pocztapolska #pocztex ♬ Shout Out (No Vox) – Chris Alan Lee
Świat się chyba kończy… jednak najważniejsze, że weekend się zaczyna!
Źródła:
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/brodka-krol-igo-miuosh-wszystko-mi-mowi-ze-mnie-ktos-pokochal-tymbark
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/5031-pluszakow-na-murawie-fundacja-bukmachera-sts-wspiera-osrodki-wychowawcze/
- https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/wydarzenia/musk-i-zuckerberg-beda-walczyc-wyniknie-z-tego-tylko-jedna-dobra-rzecz/dem2tfk
- https://www.proto.pl/aktualnosci/elon-musk-zaplaci-za-prawnika-kazdemu-komu-aktywnosc-w-serwisie-x-przysporzy-problemow-w
- https://nowymarketing.pl/a/42810,marka-porsche-najpierw-usunela-a-nastepnie-przywrocila-pomnik-jezusa-w-reklamie
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/kamil-grosicki-ambasadorem-am-am-kebab/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/od-zartu-na-prima-aprilis-do-serii-stymulatorow-oh-yes/