Cześć! Witamy w 75. Sprasowanym Bananie! W dzisiejszym numerze dominować będzie młodość i muzyka z lekkim dodatkiem prozdrowotnych oraz wakacyjnych akcentów. Zapraszamy do lektury!
Turyści (nie)mile widziani
Z racji kończących się wakacji pozwolimy sobie na chwilę zapomnienia, aby jeszcze przez moment poczuć (choć odrobinę) ich klimat. Przenieśmy się na hiszpańską Majorkę, gdzie na anglojęzycznych turystów czekają „pułapki” autorstwa Manacor Caterva – grupy prowadzącej kampanię przeciwko nadmiernej turystyce.
Mowa o serii nieoficjalnych znaków ostrzegających m.in. przed spadającymi skałami, zanieczyszczeniem wody i meduzami, która spowodowała, że anglojęzyczni turyści zaczęli unikać tamtejszych popularnych plaż.
Jak informuje źródło (independent.co.uk), poniżej angielskich napisów odstraszających potencjalnych odwiedzających, znajdują się również niewielkie teksty w języku katalońskim. Pod wizerunkiem pływaka otoczonego meduzami umieszczono komunikat: „Plaża otwarta. Nie dla meduz i obcokrajowców”.
Co sądzicie o takiej akcji? Przesada czy uważacie, że cel uświęca środki?
Mastercard ft. Bedoes & Kwiatkowski
Choć na łamach Sprasowanego Banana nie mieliśmy okazji wspomnieć o projekcie Mastercard Music, to sądzimy, że zdecydowana większość z Was go kojarzy. Jego genezą jest inspirowanie do wspólnej pracy twórców z odległych nurtów muzycznych, o innym spojrzeniu na świat i odmiennej wrażliwości. Mieliście okazję o nim usłyszeć przy okazji jego poprzednich dwóch edycji, do których zaangażowano Sanah i Sobla oraz Pezeta i Natalię Szroeder.
W tegoroczną odsłonę projektu zaangażowali się raper Bedoes 2115 i artysta popowy Dawid Kwiatkowski. Ich singiel „Lustro” to próba:
- zagłębienia się w inny świat,
- postawienia się na miejscu drugiej osoby i spojrzenia na rzeczywistość jej oczami,
- nabrania nowej perspektywy i zrozumienia odmienności.
Panowie spotkają się na scenie już 25 września w warszawskim lokalu Moxo – Fabryka Norblina. Bilety zdobyć można w aktywacjach w ramach programu Mastercard Bezcenne Chwile oraz w konkursach organizowanych na profilach społecznościowych artystów. Wybierzecie się?
Pinterest dla młodych
Na początku tygodnia Pinterest ogłosił wprowadzenie nowych funkcji, które mają mocniej chronić prywatność użytkowników, zwłaszcza osób niepełnoletnich.
Jak podaje Pinterest na swojej stronie, osoby powyżej 16 roku życia będą mogły ustawić swoje konto jako prywatne. W takim przypadku połączenie ze znajomymi ma być możliwe dopiero po wysłaniu im unikalnego linku do swojego profilu. Co więcej, młodsi użytkownicy będą mogli odbierać wiadomości tylko od osób, które zostały zaakceptowane za pomocą unikalnego linku do profilu.
Platforma poinformowała także, że wszyscy użytkownicy będą mogli przeglądać i usuwać obserwujących, a grupowe tablice mają być ogólnodostępne, o ile twórcy wyrażają na to zgodę.
Bardzo podoba nam się ukłon w stronę ochrony młodszych internautów. Chapeau bas, Pintereście!
Visa + ING + Bryska
To nie pierwszy raz, gdy mamy okazję wspomnieć o działaniach ING Banku Śląskiego („Ja w przyszłości. Powered by AI & ING” na łamach #43 SB oraz koncert Paliona w Mieście ING za pośrednictwem platformy Roblox w #46 epizodzie)
Tym razem ponownie będzie muzycznie (w nawiązaniu do ww. współpracy z Palionem oraz akcji Mastercard), gdyż ING nawiązał współpracę z Bryską w ramach kolejnej odsłony kampanii tworzonej wspólnie z marką Visa, której odbiorcami są nastolatki. Motywem przewodnim akcji, na potrzeby której młoda wokalistka nagrała utwór oraz teledysk „Miasto tętni”, jest ważna dla młodych muzyka.
Wszystko to w nawiązaniu do raportu przygotowanego przez Kantar dla ING (październik 2020), z którego wynikło, że:
- dla 77% badanych muzyka to ważny element ich świata.
- możliwość rozwijania swoich zainteresowań jest istotna dla 46% respondentów
- poznawanie nowych rzeczy wskazało 53% pytanych.
Na piosence i teledysku współpraca się nie kończy, gdyż zainspirowana miastem artystka przygotowała kartę do konta ze swoim zdjęciem oraz autografem. Jeśli ktoś z Waszych bliskich lub Wy sami jesteście zainteresowani taką kartą, to będzie ona dostępna w ING wraz z kontem Mobi dla młodych 13–17 do 30 listopada 2023.
Medify.me zachęca do profilaktyki / ostrzega przed rakiem
„Nie przekonuj się #na własnej skórze” to kampania społeczna będąca częścią projektu „Twoje Znamiona” nadzorowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju i dofinansowanego z Funduszy Europejskich. Jest ona poświęcona tematyce nowotworów skóry, a jej celem jest zwiększenie świadomości pacjentów na temat zmian skórnych oraz edukacja w zakresie działań, które mają zmniejszyć ryzyko zachorowań na czerniaka.
Na potrzeby zaplanowanych działań przygotowano filmy oraz materiały graficzne, które mają zachęcić odbiorców do prawidłowej profilaktyki nowotworów skóry i regularnych badań dermatoskopowych.
A Wy jak często kontrolujecie stan swojego zdrowia?
Skoro zaczęliśmy od wakacyjnego akcentu, to wypada nam zakończyć w podobnym tonie, dlatego gorąco Was zachęcamy do wykorzystania we właściwy sposób ostatnich wakacyjnych dni. Pamiętajcie, że już niebawem po lecie zostaną tylko wspomnienia, a nam nie pozostanie nic innego niż kocyk i kubek gorącej herbaty w dłoni. Bądźcie bezpieczni i do zobaczenia za tydzień!
Źródła:
- https://www.proto.pl/aktualnosci/falszywe-znaki-na-hiszpanskich-plazach-odstraszaja-anglojezycznych-turystow
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/dawid-kwiatkowski-i-bedoes-2115-z-nowym-singlem-mastercard-music/
- https://www.proto.pl/aktualnosci/pinterest-zapewnia-wieksze-bezpieczenstwo-dla-mlodszych-uzytkownikow
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/miasto-tetni-bryska-stworzyla-piosenke-i-teledysk-dla-ing/
- https://www.medexpress.pl/wydarzenia-kampanie/nie-przekonuj-sie-nawlasnejskorze-rusza-kampania-spoleczna-na-temat-czerniaka/