W dzisiejszej prasówce mamy walkę osobowości! I nie mówimy tu o chwilowej zmianie autora cotygodniowego Sprasowanego Banana, ale o zderzeniu przeszłości z teraźniejszością. A więc tak, ponownie poruszymy temat wszechobecnego AI, tylko tym razem w nieco innym kontekście, który wprowadził nas w jakże wrześniowy nastrój powrotu do szkoły. Klimat ten towarzyszy również kampanii Danio, o której dowiecie się w dzisiejszym wpisie. Ponadto przybliżymy Wam akcję serwisu tranzycja.pl oraz zamieszanie powstałe wokół KFC Kanada. Drogi czytelniku, sprawdź, jakie marketingowe newsy przygotowaliśmy dla Ciebie w tym tygodniu!
Spektrum zastosowań sztucznej inteligencji jest naprawdę ogromne — czasami myślimy, że nic nas już nie zdziwi, tym bardziej nie zachwyci. Tym razem jednak zatrzymaliśmy się na dłuższą chwilę nad ożywionymi podobiznami autorów lektur szkolnych. Jak wyglądaliby, gdyby żyli w 2023 roku? Takie pytanie postawili sobie twórcy Storytel — aplikacji do odtwarzania audiobooków. Powstałe w ten sposób podobizny polskich uczonych przyciągają wzrok i zachęcają do sięgnięcia po klasyczną literaturę. Może to sentyment, a może nastrój „Back to school”, ale uważamy, że za sprawą AI aplikacja zapadła nam w pamięć.
Ostatnio światło dzienne ujrzała również kampania reklamowa stworzona przez AI, w której głównymi bohaterami są czworonożni przyjaciele człowieka. Wiedzieliście, że psy lubią masło orzechowe? Nie? W takim razie koniecznie sprawdźcie tę reklamę, bo oprócz animowanych zwierząt zobaczycie tam całkiem imponujący pokaz umiejętności Sztucznej inteligencji.
Palce lizać, ale nie wszystkie!
Rzeczy, które udały nam się w tym tygodniu? W przeciwieństwie do KFC nie rozzłościliśmy połowy Kanady 👍. Patrząc na falę negatywnych komentarzy – to duży sukces. Ale o co tak naprawdę chodzi? KFC Kanada zostało oskarżone przez konsumentów o rasizm, a wszystko za sprawą reklamy „Finger Lickin Good”. Tłumacząc precyzyjniej – chodzi o fragment, w którym osoby czarnoskóre oblizują palce, co miało symbolizować ponadczasowy smak i soczystość kultowego fast foodu. Zarzuty uwzględniają brak różnorodności rasowej w tym fragmencie reklamy. Kampania reklamowa miała przepraszać sztućce za to, że muszą pozostać w szafkach. Teraz KFC przeprasza osoby, które poczuły się urażone!
A Wy? Zgadzacie się z zarzutami internautów?
„Pysznio” w kampanii Danio
Wrzesień rozpoczyna nowy rok szkolny! Niektórzy wyczekują go z niecierpliwością, a inni przewracają oczami. Z rozwiązaniem tego problemu przychodzi marka serków homogenizowanych, która przenosi konsumentów do energicznego świata Danio. Tanecznym krokiem i chwytliwą melodią marka próbuje zagarnąć młodych konsumentów i zachęcić ich do radosnego rozpoczęcia roku szkolnego. Tym samym kampania wpisuje się w TikTokowe trendy taneczne i spełnia oczekiwania młodego konsumenta. Naszą uwagę przyciąga główny slogan towarzyszący kampanii: „Pysznio, smacznio, Danio”, który zapada w pamięć. W komunikacji swoje miejsce znalazł również charakterystyczny Mały Głód, czyli brand hero firmy Danio.
Transpraca.pl z ważną misją na polskim rynku pracy
Wraz z początkiem nowego miesiąca ruszyła kampania społeczna transpraca.pl. Jak wynika z badań, polski rynek nie jest przyjaznym miejscem dla osób identyfikujących się z płcią przeciwną niż płeć biologiczna. Statystyki są niepokojące: aż 70% takich osób boi się ujawnić swoją tożsamość, 40% osób zostało odrzuconych z rekrutacji, a aż 36% doświadczyło prześladowania w miejscu pracy. Ponadto niskie zarobki, mobbing i dyskryminacja, a to wszystko dlatego, że są osobami transpłciowymi.
Dwa poradniki, które zostały stworzone na potrzeby kampanii, doradzają zarówno osobom transpłciowym, jak i pracodawcom, jak wspólnie funkcjonować na polskim rynku pracy. Całość podkreśla poruszający spot reklamowy, który uświadamia społeczeństwo o wyzwaniach, z jakimi spotykają się takie osoby.
Już Bratz, czy jeszcze Barbie?
Unosząc się na fali konkurencyjnego brandu blond lalki (Barbie), marka MGA Entertainment wypuszcza na rynek miniaturowe figurki inspirowane celebrytką Kylie Jenner. Współpraca otwiera dla lalek Bratz nowy rozdział w historii. Wszystko za sprawą ich stylizacji inspirowanych kreacjami gwiazdy m.in. na Gali MET z 2019 i 2022 roku. Outfity figurek (analogicznie do ich celebryckich pierwowzorów) robią wrażenie!
Popularna influencerka jest ikoną współczesnego pokolenia, które określa się mianem kid adult, czyli generacji Z wyróżniającej się dużym sentymentem do czasów dzieciństwa. To właśnie oni stanowią nową, nieoczywistą grupę docelową dla producentów zabawek.
Jest wrzesień, więc jest szkoła. Jest szkoła, więc czekamy na piątek. Jest piątek, więc jest Sprasowany Banan. Jest Banan, są newsy. Wszystko się zgadza! Porządek w przyrodzie został zachowany, mimo drobnych zmian urlopowych. 77. Sprasowanego Banana kończymy tradycyjnymi życzeniami „Udanego weekendu” i już teraz zapraszamy na kolejne wydanie naszej cotygodniowej prasówki!