Cześć! Zapewne ciekawi Was co w trawie piszczy! Przeczytacie dziś o powrocie do szkoły (#BackToBullying), wspaniałomyślnej akcji charytatywnej z ciekawą kreacją (#HańbaPodhala), zabawach” YouTube’a, ale nie zabraknie także – bardziej i mniej dosłownych – akcentów muzycznych (#FrugoEnergy, #Rihanna). Udanej lektury!
„Nie” dla przemocy w szkole!
Kalendarze wskazują już połowę września, jednak ta akcja, na którą dopiero teraz przypadkowo trafiliśmy, przeprowadzona w związku z powrotem dzieci do szkoły zrobiła na nas ogromne wrażenie! Mowa o inicjatywie #BackToBullying zorganizowanej w centrum handlowym Westfield Stratford w Londynie, za która odpowiada organizacja charytatywna The Diana Award.
Podjęcie działań jest odpowiedzią na wyniki badania zleconego przez wyżej wspomnianą organizację, które pokazały, że 65% dzieci obawia się powrotu do szkoły ze względu na prześladowanie ze strony rówieśników. Dodatkowo według badania połowa rodziców boi się wysłać swoje dzieci do szkoły po wakacyjnej przerwie, ponieważ ich dziecko jest regularną ofiarą przemocy psychicznej lub fizycznej ze strony innych uczniów, a prawie 90% z nich uważa szkoły za niebezpieczne dla dzieci.
Więcej o akcji możecie dowiedzieć się ze strony www – https://back2school.antibullyingpro.com
Frugo Energy 2.0
Światło dzienne ujrzała druga odsłona kampanii Frugo Energy okraszona hasłem „Be Frr! Be Real!” z raperem Jacusiem (właśc. Jacek Pala) oraz jego nowym teledyskiem pt. „Brokatowa sukienka” w rolach głównych!
Równolegle z kampanią premierę miały także nowe smaki Frugo Energy oraz nawiązano współprace ze znanymi twórcami internetowymi takimi jak Twins Style, Krystian Ziętkowski i inni, na których oficjalne ogłoszenie przyjdzie nam jeszcze poczekać. Wspomniana piosenka początkowo zadebiutowała (na potrzeby reklamy telewizyjnej i kinowej) w wersji 60-sekundowej, jednak zdobyła ona sympatię odbiorców, którzy nie tylko zapragnęli pełnej wersji, ale także ją dostali.
– Jacek stworzył dla nas fajny i energetyczny utwór. Już w pierwszych dniach emisji reklamy otrzymywaliśmy liczne zapytania w mediach społecznościowych, co to za nuta i czy wydamy pełny kawałek. (…) Planując kampanię Frugo Energy, nie miałam żadnych wątpliwości, że do współpracy zaprosimy właśnie Jacusia. (…) Jest rozpoznawalny wśród młodych ludzi, a przede wszystkim – wyróżnia się na tle innych artystów, prezentując zawsze oryginalny styl, zarówno w brzmieniach, jak i wyglądzie. Doskonale pasował do marki Frugo Energy – mówi Joanna Śmietanka, marketing manager w firmie Foodcare.
Ciekawostka dla fanów rodzimej sceny rapowej – reżyserem klipu jest Mac Adamczak, którego możecie kojarzyć z realizacji teledysków m.in. dla Maty, Żabsona, Pezeta czy Club2020.
Ratujmy konie z Morskiego Oka
Zdarzyło Wam się być nad Morskim Okiem? Jeśli tak to z tej wycieczki, oprócz zapierających dech w piersiach widoków zapamiętaliście zapewne także widok dorożek ciągniętych przez konie z… leniuszkami na pokładzie, którym obojętne jest cierpienie zwierząt. Inaczej jest z Fundacją Międzynarodowy Ruch Na Rzecz Zwierząt Viva, która w tym miesiącu poinformowała o rozpoczęciu sprzedaży charytatywnej kolekcji poświęconej ratowaniu koni z Morskiego Oka.
Celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem cierpienia zwierząt, które narażone są na przeciążenia. Świeżo wypuszczona kolekcja została nazwana „Hańbą Podhala”, ponieważ – jak twierdzą organizatorzy – zmuszanie koni do pracy ponad siły to sytuacja haniebna dla całego regionu.
Tym oto sposobem do sprzedaży trafiły m.in. koszulki, bluzy, przypinki, naszywki czy plakaty, a inspirację do stworzenia ich designu zaczerpnięto z podhalańskiego wzornictwa i stylu zakopiańskiego, w które wpisano zamęczanie niewinnych zwierząt. Zysk ze sprzedaży kolekcji – co oczywiste – zostanie przeznaczony na kampanię wspierającą ratowanie koni z Morskiego Oka.
Fenty x Puma, czyli Rihanna w roli ambasadorki
Wracamy na moment do tematu około muzycznego, gdyż niedawno ogłoszono kolejną współpracę Rihanny z Pumą (piosenkarka wystąpiła w podobnej roli dla niemieckiej firmy już w 2015 roku). Punktem wyjścia do zawarcia współpracy była miłość Rihanny do piłki nożnej w połączeniu z wpływem tego sportu poza boiskiem. Owocem najświeższych działań jest kolekcja Fenty x Puma, czyli połączenie skórzanego designu butów piłkarskich King z zewnętrzną podeszwą tradycyjnego buta do biegania Easy Rider. Istotne było, aby produkty zakładać mógł każdy z członków rodziny.
– Otworzyliśmy archiwum marki, szukając odpowiedniego produktu, który przemówi do Rihanny. Avanti to klasyk marki Puma z wyjątkowym i kultowym punktem widzenia. Bardzo się cieszę, że ten projekt ożywa, a jeszcze bardziej jestem podekscytowana tym, co przyniosą nam wspólne nadchodzące lata – mówi Maria Valdes, dyrektor ds. produktu Pumy.
Kolekcja dostępna jest na stronie marki oraz w wybranych sklepach od dzisiaj, tj. 15 września!
YouTube „bawi się” reklamami
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że już niebawem będziemy świadkami zmian w polityce reklam wyświetlanych w serwisie YouTube. Google poinformowało, że testuje w USA nowy model emisji płatnych ogłoszeń, który z założenia ma być nieco mniej uciążliwy dla widzów. Zmiany mają dotyczyć tylko telewizorów z systemami Smart TV, a także konsol i przystawek do TV.
Według nowego modelu reklamowego ogłoszenia będą wprawdzie wyświetlane nieco rzadziej, jednak w zamian za to bloki reklamowe będą dłuższe.
Włodarze YouTube przekonują, że ta zmiana ma za zadanie wywrzeć pozytywny wpływ na jakość oglądania materiałów publikowanych na tej platformie, gdyż z przytoczonych danych wynika, że 65% czasu spędzanego na telewizorach czy konsolach na platformie YouTube to oglądanie materiałów o długości co najmniej 21 minut. Pożyjemy, zobaczymy…
Cóż więcej możemy dodać? Prognozy pogody wskazują, że może to być jeden z ostatnich ciepłych weekendów, toteż wypada tę okazję odpowiednio wykorzystać! Odpocznijcie i widzimy się za tydzień!
Źródła:
- https://www.facebook.com/TessyatDianaAward/posts/pfbid0hhMkgYKRDuAGLBkxPY8JaEDaHftoDZ9rTicagEptWzw8d1T3YYTZFCaHHeWkkNpjl
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/raper-jacus-z-utworem-brokatowa-sukienka-w-kampanii-frugo-energy-befrr/
- https://www.proto.pl/aktualnosci/charytatywna-kolekcja-hanba-podhala-zwraca-uwage-na-cierpienie-zwierzat
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/rihanna-ambasadorka-nowej-kolekcji-marki-puma/
- https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/aplikacje/youtube-testuje-mniejsza-ilosc-reklam-to-jednak-niekoniecznie-dobra-wiadomosc/nlkl2t9