Cześć! W najnowszym Sprasowanym Bananie poruszymy tematy z czterech różnych stron… branży! Wspomnimy o nowo rozpoczętej współpracy marki 4F, powodzie do świętowania Fundacji Anny Dymnej, kolejnym zastosowaniu sztucznej inteligencji oraz o człowieku, którego nie można nie kochać – a mianowicie o memowym królu Polski – Robercie Makłowiczu. Nie zabraknie także wzmianki o miliarderze budzącym ciągle ogromne kontrowersje, który jednocześnie jest swoistym talizmanem naszego cyklu, dlatego nie musimy pisać, o kim mowa, bo Wy doskonale to wiecie! Zapraszamy do lektury!
Elon Musk, czyli mowa jest srebrem a milczenie złotem
Zaczynamy od najjaśniejszej z gwiazd, która kolejny raz pokazała, że nie umie się „ugryźć w język” oraz że jest na bakier z twórczością Marka Twaina, który powiedział, że „lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości”.
To, że właściciel Twit…. X’a jest człowiekiem ekscentrycznym, wiedzieliśmy od dawna, jednak nawet my czujemy się skołowani zachowaniem miliardera, który od początku wojny angażował się w pomoc ukraińskim żołnierzom (m.in. przez dostarczenie setek Starlinków) aż do ubiegłego poniedziałku, kiedy to najwidoczniej wstał lewą nogą… i rozpętał piekło w internecie.
Wszystko za sprawą opublikowanego mema przedstawiającego Zełeńskiego z podpisem „kiedy od 5 minut nie prosisz o pomoc wartą miliardy dolarów”.
Internauci nie tylko dziwią się nagłą zmianą stanowiska, ale także zarzucają mu „rosyjską propagandę” oraz spekulują, czy zachowania tego typu nie są niczym więcej niż usilną chęcią zwrócenia na siebie uwagi.
Lubimy czarny humor, który niejednokrotnie swoją kontrowersyjnością bije na głowę niesmaczny „żart” Muska, jednak zgodnie twierdzimy, że czasem lepiej, gdy pewne treści nie wychodzą na światło dzienne, bo mogą powodować – w tym wypadku całkiem uzasadniony – niesmak.
Nowy ambasador 4F
Czas na coś z innej beczki, co (mamy nadzieję) rozluźni chociaż odrobinę atmosferę po niesfornych popisach Elona – Bartosz Zmarzlik, czyli świeżo upieczony czterokrotny mistrz świata na żużlu, został ogłoszony ambasadorem marki odzieżowej 4F, dołączając tym samym do m.in. Roberta i Anny Lewandowskich, Martyny Kotwiły (lekkoatletyka), Natalii Maliszewskiej (łyżwiarstwo szybkie) czy Jakuba Grigara (kajakarstwo slalomowe).
– Wiemy, jak oddanych kibiców w Polsce ma żużel, dlatego jesteśmy dumni, że do grona naszych ambasadorów dołącza najbardziej utytułowany Polak w tej dyscyplinie i czołowa postać sportu w naszym kraju. Bartosz Zmarzlik wyróżnia się ogromnym talentem, ale także pracowitością, niezłomnością i ambicją, a to cechy zbieżne z wartościami marki 4F. – mówi Justyna Tomczyk, członkini zarządu OTCF S.A., właściciela marki 4F.
Podpisanie kontraktu wiąże się nie tylko z wyposażeniem Zmarzlika oraz całego sztabu w stroje 4F, ale także oznacza realizację szeregu wspólnych aktywacji marketingowych i promocyjnych. Aż miło popatrzeć, gdy sportowiec osiągający tak wielkie sukcesy znajduje godnego sobie sponsora, z którym może osiągnąć jeszcze więcej!
Jubileusz Fundacji „Mimo wszystko”
Choć kalendarze wskazują już październik, to cofniemy się na moment do ostatnich dni września, kiedy to zajmująca się wspieraniem osób z niepełnosprawnością intelektualną Fundacja Anny Dymnej świętowała 20-lecie działalności Z tej okazji powstała specjalna piosenka, do której słowa napisał Jacek Cygan, a muzykę oraz urodzinowy teledysk przygotował Ralph Kaminski.
– To jest prezent, żeby zrobić to jak najlepiej i oddać hołd tej Fundacji i Annie Dymnej. Robimy ponadczasowy film. Są też niesamowite spotkania z gwiazdami. Jestem zaszczycony, że Fundacja chciała ze mną współpracować. Jestem zaszczycony, że jest z nami tyle osób. Chciałem zrobić ponadczasowy film, podsumowujący 20 lat Fundacji – podkreśla w rozmowie z dziennikarzem RMF FM Ralph Kaminski.
Na planie tego wyjątkowego teledysku nie zabrakło też wielu polskich gwiazd, wśród których wymienić można Magdalenę Cielecką, Katarzynę Dowbor, Magdalenę Popławską, Quebonafide, Irenę Santor, Mery Spolsky czy Zbigniewa Zamachowskiego.
Ralpha Kamińskiego można lubić lub nie za jego sceniczny image oraz twórczość, ale jedno trzeba przyznać bez względu na to, po której stronie barykady się stoi – wyjątkowy prezent w postaci piosenki oraz teledysku zdecydowanie się udał!
Spotify inwestuje w sztuczną inteligencję
Czymże byłby Sprasowany Banan bez wzmianki o sztucznej inteligencji, która jest już (prawie) wszędzie? Platforma streamingowa Spotify poinformowała o testowaniu całkiem nowego rozwiązania, które ma opierać się na narzędziu do transkrypcji głosu OpenAI, znanego jako Whisper. Potrafi ono zarówno transkrybować mowę angielską, jak i tłumaczyć inne języki na język angielski. Spotify nie planuje jednak ograniczać się do tłumaczenia mowy na tekst, a chce iść o krok dalej. Whisper ma nie tylko przetłumaczyć podcast na inny język, ale także odtworzyć go bez podmiany głosu podcastera dzięki wykorzystaniu syntetycznej wersji jego głosu.
Platforma na chwilę obecną testuje tę funkcję, tłumacząc anglojęzyczne podcasty na język hiszpański, jednak w najbliższych tygodniach planowane jest także wdrożenie tłumaczeń na język francuski i niemiecki. Niestety, brakuje jeszcze szczegółów dotyczących planów rozszerzenia dostępności tej funkcji oraz daty jej pełnego wprowadzenia. Poczekamy, bo zapowiada się zacnie!
Makłowicz w nietypowej dla siebie roli
Jeśli ktoś z Was twierdzi, że nie zna Roberta Makłowicza i jego kulinarnych podróży to nie uwierzymy! Jednak sami przecieraliśmy oczy ze zdumienia, gdy dowiedzieliśmy się o jego najnowszej współpracy z marką Nanushki zajmującą się produkcją skarpet (swoją drogą to bardzo kreatywna i dźwięczna nazwa!).
Trzy pary niecodziennych skarpetek („Ale dobre”, „Zdrowy Pies” oraz „Dalmatyński Fitness”) są owocem konsensusu pomiędzy wybitnym krytykiem kulinarnym, a pokręconymi Nanushkami. Skarpetki możecie nabyć TUTAJ oraz TUTAJ, udanych zakupów!
Słowem zakończenia – tę współpracę można podsumować tylko w jeden sposób – nikt nie prosił, każdy potrzebował!
Po tygodniu pełnym wrażeń (mamy też na myśli „dramy” z youtuberami w rolach głównych) nie pozostaje nic innego jak skupić się na rzeczach pozytywnych i świętować (nie tylko Światowy Dzień Uśmiechu, ale także) nową współpracę Bartka Zmarzlika oraz (spóźnione) urodziny Fundacji Anny Dymnej. A to wszystko w skarpetach z podobizną Roberta Makłowicza na nogach słuchając podcastów na Spotify i od czasu do czasu zaglądając na X’a, czy Elon znowu nie wpadł na jakiś niekonwencjonalny pomysł jak zbulwersować świat. Dzięki za dziś i do zobaczenia w kolejny piątek!
Źródła:
- https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/internet/miliarder-wysmiewa-zelenskiego-obrzydliwym-memem-reakcja-internautow-byla/y1yxetg?utm_campaign=cb
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/bartosz-zmarzlik-4f-mistrz-swiata
- https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-to-juz-20-lat-fundacji-mimo-wszystko-powstal-wyjatkowy-teled,nId,7050232#crp_state=1
- https://socialpress.pl/2023/10/spotify-we-wspolpracy-z-openai-chce-umozliwic-tlumaczenie-podcastow-na-inny-jezyk
- https://nowymarketing.pl/a/43214,na-dobrej-stopie-z-robertem-maklowiczem-premiera-skarpetek-od-nanushki-com