X

Sprasowany Banan #82

Cześć! W facebookowym wpisie zapowiadającym Wam premierę kolejnego epizodu pozwoliliśmy sobie na wtrącenie dotyczące firmowej „Ligi Mistrzów E7”, toteż wśród newsów znajdziecie piłkarskie odwołanie. Nie samym sportem człowiek żyje, gdyż nie zabraknie także wzmianki o niedzielnych wyborach, kampanii dżemu Łowicz, czy TikToku bez reklam, jednak z małym „ale”. Na końcu natomiast cofniemy się odrobinę w czasie (do początku bieżącego miesiąca), aby pokazać Wam coś, co na pewno Was zaskoczy pod warunkiem, że jeszcze o tym nie słyszeliście! Udanej lektury!

Norwich City z okazji Międzynarodowego Dnia Zdrowia Psychicznego

W ubiegły poniedziałek (10.10) obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z okazji tego święta firmy, drużyny sportowe i celebryci na całym świecie publikują w mediach społecznościowych materiały związane z tą tematyką, my natomiast „wyrywkowo” skupimy się tylko na spocie opublikowanym pod hashtagami #YouAreNotAlone (z ang. Nie jesteś sam) i #WorldMentalHealthDay (z ang. Międzynarodowy Dzień Zdrowia Psychicznego), który pojawił się na mediach społecznościowych angielskiej drużyny Norwich City FC. Jego twórcy w niecodzienny sposób poruszają temat zdrowia psychicznego i wsparcia osób w kryzysie – w produkcji widzimy dwóch kibiców „Yellow Army”, którzy w kompletnie różny sposób reagują na boiskowe sytuacje. Jeden z nich jest widocznie smutny, natomiast dla drugiego mecz to wydarzenie pełne emocji. I choć wydaje się, że finał spotu będzie łatwy do przewidzenia, to w kampanii Norwich City FC nie ma nic oczywistego – zobaczcie sami!

Przedwyborcza mobilizacja!

Zewsząd słychać głosy namawiające nas do udziału w wyborach (i słusznie!). Niektóre zachęty płyną do nas ze strony niespodziewanych podmiotów.

Na początku kończącego się już tygodnia Uniwersytet SWPS (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej) ruszył z kampanią społeczną „Głosuj. Zmieniaj Polskę”, która ma zachęcić Polaków do udziału w niedzielnych wyborach. Akcja prowadzona jest pod hasłem „Tu miała być reklama studiów, ale zdecydowaliśmy inaczej. Ty też masz wybór. Idź na wybory. Zmieniaj Polskę”.

Uczelnia nie tylko zdecydowała się wyłączyć swoje reklamy w mediach społecznościowych, a w ich miejscu umieściła komunikaty zachęcające do głosowania, ale również na swojej stronie internetowej uczelni umieściła hasła skierowane bezpośrednio do studentek, studentów oraz kandydatek i kandydatów na studia: „Ten egzamin zdajesz tylko 15 października. Drugiego terminu nie będzie. Idź na wybory Zmieniaj Polskę!”.

„Profrekwencyjna kampania Uniwersytetu SWPS wpisuje się w apele i stanowiska instytucji nauki i szkolnictwa wyższego – Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich, Polskiej Akademii Nauk – o obywatelskie zaangażowanie i oddanie ważnego głosu w nadchodzących wyborach parlamentarnych” – przekazuje USWPS w komunikacie.

Również Fundacja Liberté wystartowała z profrekwencyjną kampanią „Punkt zwrotny dla Polski”, która przedstawiona została w bardzo ciekawej formie – jako obywatelskie referendum. Organizatorzy zadają cztery pytania o ocenę działań rządu w walce z inflacją, opinię dotyczącą prawa aborcyjnego, rozdziału Kościoła od państwa oraz odpolitycznienia mediów publicznych i spółek Skarbu Państwa.

Osoby, które udzielą odpowiedzi, otrzymają praktyczne wskazówki dotyczące udziału w wyborach. Możliwe jest także przekazanie własnych postulatów na czas po wyborach za pośrednictwem strony internetowej. Fundacja Liberté zobowiązuje się natomiast do opracowania kampanii społecznych, które będą podejmowały najbardziej popularne i najważniejsze zgłoszone pomysły.

Do promowania akcji zaangażowano Barbarę Kurdej-Szatan, Julię Kamińską, Borysa Szyca i Włodzimierza Matuszaka.

A Ty, wybierasz się na niedzielne wybory?

„Chwytaj dżem Łowicz”

Z tematów poważnych (Międzynarodowy Dzień Zdrowia Psychicznego oraz wybory parlamentarne) przechodzimy do czegoś lżejszego, a mianowicie do nowej kampanii Łowicza w rytm hitu Boney M.

Działania opierają się na ukazaniu zmiany nudnych potraw dzięki dodaniu dżemu Łowicz. Marka stawia na kulinarną różnorodność, wariacje smakowe oraz niespotykane połączenia, w których jej produkty nadają posiłkom nowego wymiaru.

Jedliście kiedyś burgera z dżemem?

TikTok bez reklam, ale…

Zawsze musi być jakieś „ale”! Serwis Android Authority donosi, że TikTok rozpoczął testowanie opcji płatnej subskrypcji, dzięki której abonenci będą mieć dostęp do platformy bez reklam. Plan tworców zakłada ma rzekomo zakładać niespełna 5 dolarów miesięcznie (~22 złł).

TikTok nie zdementował informacji – ba, nawet ją potwierdził. Serwis Tech Crunch przekazał, że testy obejmują na razie jeden anglojęzyczny rynek poza USA. Wygląda na to, że po (m.in.) Snapchacie, YouTube, X (dawny Twitter), teraz także TikTok doczeka się swojej płatnej wersji premium. Płacilibyście?

Żabka dla zmotoryzowanych

Choć informacje na ten temat pojawiły się wraz z początkiem miesiąca, to 11.10 Żabka je potwierdziła, a do nowych formatów sklepów dołączy Żabka Drive (o których za moment) oraz Non Stop, czyli takie, które łączą w sobie sklepy tradycyjne z autonomicznymi Żabkami Nano (mają one pozwolić na robienie zakupów codziennie, niezależnie od pory dnia i nocy). Skupmy się jednak na wersji Drive, gdyż to ona wzbudziła nasze szczególne zainteresowanie.

Dedykowane kierowcom będącym „w trasie” Żabki Drive przypominają format znany z popularnych restauracji fast-food, umiejscowione są przy MOP-ach (miejscach obsługi podróżnych). Musicie zobaczyć to na własne oczy, aż nam mowę odjęło na myśl o tym, co jeszcze Żabka może wymyślić! Zaryzykujemy stwierdzenie, że może ona prześcignąć Elona Muska w wyścigu o zdobycie Marsa! :D

@filipek_parabole12 #zabka #drivethru #pierwsza #w #polsce #piaseczno ♬ 600k – rondel

Na podsumowanie zapytamy jakie macie plany na weekend? My, szykując się do wyborów, odwiedzimy Żabkę Drive w poszukiwania dżemu Łowicz i z całą pewnością obejrzymy mecz (niestety nie będzie to Norwich City FC #PrzerwaReprezentacyjna, więc może Polska vs. Mołdawia?), a w jego przerwie poprzeglądamy TikToka, póki jeszcze nie trzeba za niego płacić! Dobrego weekendu i do następnego piątku!

Źródła: