X

Sprasowany Banan #84

Cześć! Gdyby ktoś rzucił nam wyzwanie polegające na opisaniu najnowszego epizodu tylko i wyłącznie za pomocą przymiotników to 84. Sprasowany Banan byłby: z jednej strony modowo-gamingowy (#Razer + #DolceGabbana), z drugiej natomiast społeczny (#Beztroscy i #OtwarteKlatki). Gdyby było więcej połów, dodalibyśmy, że wygodny (#Kubota), zaskakujący (#PolskiKomitetOlimpijski + #Adidas) oraz śpiewający (#Żabka + #Sanah). Mamy nadzieję, że takie (poniekąd) tajemnicze wprowadzenie pobudziło Wasze zmysły głodne rewelacji branżowych. Udanej lektury!

Akcesoria gamingowe w zupełnie nowym wydaniu

Rozpoczynamy akcentem gamingowo-modowym z najwyższej półki, gdyż Razer (będący w czołówce producentów akcesoriów dla graczy) połączył swoje siły z potentatem branży modowej Dolce & Gabbana. Efektem tej współpracy będą akcesoria gamingowe w zupełnie nowym wcieleniu, które mają zadebiutować jeszcze w tym roku.

W kolekcji, oprócz sprzętów dla graczy, nie zabraknie także gamingowych ubrań. Niestety, na razie nie znamy cen nowych akcesoriów, ale domyślamy się, że przyjdzie nam słono zapłacić za owoce tej kolaboracji.

#JakOneToZnosza, czyli spot Otwartych Klatek

Stali czytelnicy naszego cyklu z pewnością kojarzą Otwarte Klatki – pozarządowe stowarzyszenie działające od 2012, którego celem jest promowanie rozwiązań zapobiegających cierpieniu zwierząt. Wspominaliśmy o ich działaniach na łamach 39. oraz 80. Sprasowanego Banana, kiedy to podjęli walkę z siecią Lidl.

Tym razem odpowiadają za organizację kampanii społecznej, która ma zachęcić ludzi do podpisania petycji o wycofanie klatek przez Grupę Woźniak (producenta jaj w Polsce i Unii Europejskiej).

Podstawą do podjęcia działań było wspólne śledztwo przeprowadzone z Gazeta.pl, które ukazało drastyczne warunki w fermie oraz cierpienie kur. W związku z tym przygotowano także humorystyczny spot.

„Tym spotem chcemy zachęcić, by niezależnie od tego, co na pozór dzieli nas na co dzień – wspólnie zawalczyć o zwierzęta i pokazać Grupie Woźniak, jak wielka odpowiedzialność na niej spoczywa. Wierzymy, że taka forma pozwoli nam dotrzeć do grona osób, które na co dzień unikają oglądania drastycznych materiałów z ferm przemysłowych” – mówi Weronika Pochylska, menedżerka ds. public relations ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

Nie wiemy jak Was, ale nas zachęcili! Link do petycji znajdziecie TUTAJ!

Wkrocz do strefy komfortu z Kubotą

Uwielbiana przez miliony Polaków marka Kubota wystartowała z kampanią „Podstawa komfortu”, za pomocą której firma próbuje udowodnić, że ich produkty są gwarantem doskonałego odpoczynku. Według twórców jego podstawą (dosłowną i przenośną) są właśnie klapki Kubota, które pozwalają na przeniesienie się do przyjemniejszej i bardziej komfortowej rzeczywistości.

– Tej jesieni zachęcamy, by wkroczyć do swojej strefy komfortu w klapkach Kubota. Wiemy, że towarzyszymy naszym klientom w najróżniejszych (często zabawnych, szalonych) okolicznościach. Najczęściej jednak klapki Kubota znajdują się na stopach podczas odpoczynku i wszędzie tam, gdzie pojawia się potrzeba relaksu, znalezienia chwili dla siebie – po powrocie z męczącej podróży, po długim dniu, podczas spędzania czasu z rodziną czy przyjaciółmi. Dlatego w nowej kampanii chcemy powiedzieć: „Kubota. Podstawa komfortu”. Bo Kubota to nie tylko klapki, ale symbol wygody i dobrego samopoczucia, który nawet najbardziej ponury dzień zmieni w bardziej komfortowy – podsumowuje Alina Sztoch, CEO & Co-founder Kubota S.A.

W ramach prowadzonych aktywności stworzono cykl spotów video, których wspólnym mianownikiem są klapki Kubota, a dokładnie modele Kubota Rzep 2.0 i Rzep 2.0 Tech, będące głównymi gwiazdami kampanii.

Nosilibyśmy!

Rodzina Beztroskich zachęca do oszczędzania prądu

Uważni czytelnicy z pewnością zwrócili uwagę, że szczególnie lubimy kampanie, które poruszają ważne tematy, ale są podawane w lekkiej, nierzadko humorystycznej formie. Przykładów nie trzeba szukać daleko – wystarczy cofnąć się do omawianego kilka akapitów wyżej spotu Otwartych Klatek.

Zmierzając jednak do meritum – łatwo przychodzi Wam samokontrola dotycząca oszczędzania energii elektrycznej? Zdarzają się chwile zapomnienia, prawda? Też coś o tym wiemy! Odpowiedzią na nasze grzeszki ma być nowa kampania Fundacji Filmovej – „Marnowanie energii jest głupie”. Bohaterami spotu są członkowie rodziny Beztroskich, którzy w przerysowany sposób nadmiernie zużywają prąd.

– Najważniejszym przekazem jest to, aby spojrzeć krytycznie na własne działania. To jasne, że nikt z nas nie jest tak szalony, by marnować energię jak Beztroscy. Naszym obowiązkiem jest nigdy nie dopuścić, aby się takim beztroskim stać – mówi reżyser projektu, Mayo Kucharski.

Nazwa Fundacja Filmova może Wam coś mówić, gdyż wspominaliśmy o niej w jednym z lipcowych epizodów (KLIKNIJ PO WIĘCEJ DO 71. SPRASOWANEGO BANANA), kiedy to promowali jazdę na rowerze w (naszej zdaniem bardzo udanej i równie przerysowanej) akcji „Nie wykręcaj się, przesiądź się na rower”.

Niespodziewana zmiana w Polskim Komitecie Olimpijskim

Na zakończenie prawdziwa bomba dla kibiców polskich lekkoatletów. Od przyszłorocznych igrzysk w Paryżu polscy sportowcy występować będą w strojach Adidasa kosztem wieloletniego partnera PKOI – marki 4F.

– Adidas to uznana marka na całym świecie, która już od wielu lat wspiera polskich sportowców. Dlatego bardzo się cieszę, że dziś adidas zostaje sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego, Olimpijskiej Reprezentacji Polski i Polskiej Kolekcji Olimpijskiej – podsumował Radosław Piesiewicz, Prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.

PKOl poinformowało, że współpraca „obejmuje wszystkie wydarzenia olimpijskie, w których wezmą udział polscy sportowcy aż do końca 2028 roku”. W ramach umowy sponsorskiej niemiecka firma dostarczy zawodnikom obuwie, stroje i akcesoria, w których olimpijczycy wystąpią m.in.: podczas podróży, w wiosce olimpijskiej, w trakcie treningów oraz dekoracji medalowych na podium.

Z okazji obwieszczenia zawarcia współpracy powstał także film wykorzystujący technologię AR, którego przekazem jest hasło „Medale nie leżą na ulicy. Są po to, by je zdobywać. Zawalczmy o nie razem”.

Coś się kończy, a coś zaczyna. Powoli żegnamy październik, kończy się też tydzień, natomiast w opozycji stoi sieć Żabka, która rozpoczyna (i to z przytupem) współpracę z… Sanah.

W tym tygodniu do sprzedaży trafiły dania gotowe pod marką Uczta na Wynos z Sanah. Wspiera to kampania reklamowa z udziałem piosenkarki.

To już kolejna tego typu współpraca, z którą angażuje się artystka, gdyż partnerem zeszłorocznej trasy koncertowej (Uczta Tour ’22) była firma Sokołów, w ramach współpracy wprowadziła do sprzedaży Kabanosiki Sanah.

Do zobaczenia już w następnym tygodniu, który z pewnością przyniesie ze sobą wiele pysznych i niespodziewanych wieści!

Źródła: