Cześć! To znowu my! Dziś będzie odrobinę poważniej (#Unaweza, #Servier, #BodyConfidentSport), ale i na odrobinę humoru (#Heinz) i nostalgii (#ZbigniewChajzer) znajdzie się miejsce! Gorąco zapraszamy do lektury!
Bedoes, czyli raz w bagażniku, a raz w plecaku!
Niech nie zmyli Was złośliwość z naszej strony w nagłówku – jeśli o tym nie słyszeliście, to w 2018 naprawdę doszło do takiej sytuacji – bydgoski raper musiał opuścić miejsce, w którym grał koncert, w bagażniku samochodu! Ale „czemu” i „dlaczego” to już musicie się dowiedzieć sami, bo to nie miejsce na tego typu rozważania – gdyż temat jest bardzo poważny. Ponownie w Sprasowanym Bananie zagości Fundacja UNAWEZA (30. SB oraz 57. SB). Tym razem za sprawą raportu „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”, z którego wynika, że co trzeci przebadany młody człowiek czuje się samotny, a co dziesiąty twierdzi, że nie ma nikogo, komu mógłby zaufać.
Aktualnie, za sprawą wszędobylskiego internetu, panuje trend dzielenia się swoim cierpieniem nie z najbliższymi, a z osobami sławnymi – stąd wiele rozpaczliwych czy smutnych komentarzy zostawianych w social mediach. Jak zaznaczają psychologowie, recepta, a przynajmniej krok w stronę rozwiązania, to porozmawianie z kimś o problemie: przyjacielem, mamą, nauczycielem. Stąd narobiła się prosta i klarowna idea – „powiedz to na głos”.
Film będący głównym elementem najnowszej kampanii przedstawia monolog wewnętrzny młodego bohatera w pewnym momencie przerwany przez Bedoesa, a raczej jego głowę ukrytą… w plecaku. Raper zachęca głównego bohatera, żeby opowiedział o gnębiących go myślach swojej mamie. Musicie to zobaczyć – jest dość abstrakcyjnie, ale nie brakuje humoru oraz – przede wszystkim – przesłania!
– Wziąłem udział w tym projekcie, ponieważ jest bardzo bliski mojemu sercu. Mam nadzieję, że dotrze we wszystkie miejsca, w które ma dotrzeć, i że zrobimy dzięki tej kampanii dużo dobrego. Chciałbym, żeby działy się podobne rzeczy, kiedy ja chodziłem do szkoły – mówi Bedoes.
Miesiąc świadomości raka żołądka z Servier Polska
Pozostajemy jeszcze na moment w poważnym tonie, a to za sprawą 5. edycji kampanii społecznej „Servier – Wyłącz Raka, która w tym roku okraszona została hasłem „Mała bakteria, wielki problem dla żołądka”.
Celem kampanii skierowanej do dwóch głównych grup odbiorców – osób powyżej 45. roku życia, wśród których ryzyko rozwoju choroby rośnie, oraz do ich bliskich, którzy mogą zachęcać do prawidłowej diagnostyki – jest zwiększenie społecznej świadomości na temat raka żołądka oraz promowanie profilaktyki przeciwnowotworowej.
„Z danych Narodowego Funduszu Zdrowia wynika, że co roku nad Wisłą diagnozuje się go u około pięciu tysięcy osób. W grupie ryzyka są przede wszystkim osoby powyżej 45. roku życia. Choroba dotyka mężczyzn dwukrotnie częściej niż kobiety. Aby zmniejszyć zagrożenia związane z tym nowotworem, kluczowe jest budowanie świadomości społeczeństwa na temat objawów choroby, czynników ryzyka i podstawowej diagnostyki” – podkreślają organizatorzy inicjatywy.
Główną „antybohaterką” akcji została bakteria Helicobacter pylori, w której rolę wcielił się brzuchomówca Piotr Boruta. W działania komunikacyjne związane z kampanią zaangażowani będą także eksperci medyczni, influencerzy oraz jeden z czołowych rysowników, Kreskonauta.
Hajzeruj z Atlasem
Ludzie wychowani w latach ‘90 XX wieku nazwisko Chajzer będą zapewne kojarzyć w głównej mierze ze starszym z Chajzerów – Zygmuntem, który prowadził takie programy rozrywkowe i teleturnieje jak „Teletombola”, „Idź na całość”, „Grasz czy nie grasz?”, „Telegra” czy „Chwila prawdy”, a w latach 2004-2018 reklamował produkty marki Vizir.
O proszku Vizir wspominamy nie bez przyczyny, gdyż Atlas do najnowszej kampanii z ich flagowym produktem – Gruntem NKP – zaangażował właśnie Zygmunta Chajzera, a powstały spot ma podobny schemat do tych, które powstały właśnie dla marki proszków do prania. Z tą jednak różnicą, że tym razem role się odwróciły i to tym razem do drzwi niespełna 70-letniego prezentera puka ekipa fachowców Atlasu, która prezentuje flagowy produkt marki, a także pomaga dokończyć prace remontowe.
– Do współpracy zaprosiliśmy Zygmunta Chajzera, ponieważ jako osoba kojarzona z nieskazitelną bielą jest bardzo spójny z komunikacją wokół Gruntu NKP. Pozytywne usposobienie pana Zygmunta dodatkowo wzmacnia nasz przekaz, budząc zaufanie do marki i produktu – mówi Aneta Dobrzyńska, kierownik komunikacji branżowej Grupy Atlas.
- Spot o lekkim zabarwieniu humorystycznym – jest!
- Puszczenie oczka do widzów (#visir) – jest!
- Pan Zygmunt w pełnej okazałości – jest!
Czego chcieć więcej?
Nike + Dove = Body Confident Sport
Body Confident Sport jest efektem dwuletniej współpracy dwóch gigantów – Nike oraz Dove. To nic innego jak zestaw narzędzi trenerskich stworzony z myślą o poprawie sportowej samooceny dziewcząt w wieku od 11 do 17 lat, którego twarzą została Venus Williams (ambasadorka Dove).
W projekt zaangażowano specjalistów z Centre for Apperance Research i Tucker Center for Research on Girls & Women in Sport. Zebrane dane pochodziły od prawie 5 tys. nastolatek z Francji, Indii, Japonii, Meksyku, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Przeprowadzone w ramach projektu badania pokazują, że głównym powodem rezygnacji ze sportu przez nastolatki jest wpływ środowiska sportowego na ich samoocenę.
Zarówno Dove, jak i Nike podkreślają, że dziewczęta uprawiające sport od najmłodszych lat wykazują się większą pewnością siebie i cieszą się lepszym zdrowiem przez całe życie. Jednakże okres dojrzewania to dla większości młodych dziewczyn trudny czas – w organizmie zachodzi wtedy mnóstwo zmian (nie tylko na poziomie fizycznym, ale również psychicznym). Dziewczęta nierzadko są skrępowane swoim wyglądem i rezygnują ze sportu w obawie przed ocenami oraz krzywdzącymi porównaniami, dlatego też stworzono naukowo przebadane metody, które mają za zadanie przekonać nastolatki do nierezygnowania z uprawiania sportu.
Więcej o projekcie dowiecie się TUTAJ.
Wakacje jak z horroru (be)z Heinz
Zaczęliśmy poważnie, więc dla równowagi zakończymy humorystycznie z kampanią „Too good to leave behind”, za którą odpowiada Heinz. Wykorzystuje ona motyw brytyjskiego turysty, który z deszczowych i zimnych Wysp wyjeżdża do ciepłego kraju na urlop i… tutaj pojawia się drobne „ale”.
Zobaczcie sami, co strasznego przytrafiło się naszemu bohaterowi (w tej roli angielski aktor komediowy Steve Furst), że ten nie potrafi cieszyć się z hotelowych uciech, lokalnych atrakcji i ślicznej pogody, za którą my dalibyśmy się pokroić!
Skoro zaczęliśmy od poważniejszych tematów, aby schodzić z tonu i skończyć na wesoło to jeszcze tak na sam koniec żart od naszego ulubieńca – Karola Strasburgera. Dobrego weekendu i smacznych placków ziemniaczanych!
Źródła:
- https://nowymarketing.pl/a/43514,bedoes-2115-w-kampanii-projektu-mlode-glowy-wyprodukowanej-w-ramach-konkursu-papaya-new-directors
- https://www.proto.pl/aktualnosci/w-lzejszy-sposob-o-nowotworze-helicobacter-pylori-w-roli-glownej-w-kampanii-servier
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/zygmunt-chajzer-w-nowej-kampanii-atlasa-rezyserem-spotu-tworca-znachora/
- https://nowymarketing.pl/a/43526,dove-i-nike-lacza-sily-w-walce-o-poprawe-sportowej-samooceny-nastoletnich-dziewczat
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/humorystyczny-spot-fasolki-heinza-bez-zadnych-dialogow/