Cześć! W tym tygodniu Sprasowany Banan przyjmie wyjątkowo mało żartobliwą formę ze względu na powagę poruszanych tematów. Przeczytacie o ważnych społecznie i zdrowotnie kampaniach: „15 za 15”, „Dzień na U” oraz „REAGUJ na przemoc wobec dzieci”. Nie bylibyśmy jednak sobą, gdybyśmy nie pozwolili sobie na drobną „ucieczkę” od pełnej powagi, która przejawi się w postaci wzmianek na temat McDonald’s, Max Premium Burgers oraz Black Friday. Niezmiernie (i niezmiennie) serdecznie zapraszamy Was do lektury!
McDonald’s, czyli wielka łódzka planszówka, Burger Drwala oraz… niespodziewany (i dosłowny) Rywal
Chyba każdy już wie, że Burger Drwala (tym razem w pięciu wersjach – klasyczny, z kurczakiem, z żurawiną, na ostro oraz, będący nowością, z chrzanem) wrócił do McDonald’s! W tym roku wrażenie robi nie tylko pomysłowość osób odpowiedzialnych za kampanię, ale także jego cena (w tym wypadku negatywne). W ramach tegorocznej kampanii promującej tą legendarną (i bardzo kaloryczną) kanapkę postanowiła na tydzień (13-19 listopada) zmienić jeden ze swoich łódzkich lokali (przy ul. Retkińskiej) w największą grę planszową w Polsce!
– Rozpoczynając pracę nad tegoroczną kampanią, szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, co sprawia, że zimowe dni i wieczory, które często nam się dłużą, stają się lepsze. Odpowiedź nasunęła się od razu – towarzystwo. A jeśli mowa o nim, to nie ma nic bardziej towarzyskiego niż gra planszowa. Dlatego to właśnie ona stała się motywem przewodnim tegorocznej kampanii. Stworzyliśmy w Łodzi największą planszówkę w Polsce, w którą może zagrać każdy fan Burgera Drwala. Ten wyjątkowy Mak w swojej aranżacji dopracowany jest zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz, aby wszyscy odwiedzający otrzymali najlepszą z możliwych porcję doświadczeń – komentuje Jakub Strutyński, field marketing manager McDonald’s Polska.
Sam wygląd przypominający „planszówkę” to nie wszystko, gdyż oprócz walorów wizualnych jest ona w pełni funkcjonalna – można wziąć udział w grze, a zmierzyć się może jednocześnie 10 dwuosobowych drużyn. Komu uda się w wyznaczonym czasie skompletować wszystkie składniki na Burgera Drwala, otrzyma nagrodę.
Gdyby zaskoczeń było mało, to na nieoczekiwany krok zdecydował się Max Premium Burgers, który do swojej oferty dodał… Burgera Rywala „Zrobiliśmy to lepiej” – odważnie deklaruje konkurent McDonald’s w swojej kampanii promującej. Jest on dostępny w 3 odsłonach: z wołowiną, wołowiną i bekonem, a także w wersji wegetariańskiej z roślinnym Plant Beef.
Mieliście już okazję spróbować obu propozycji i zdecydować kto wygrywa w tym sporze?
Nowa Kampania Fundacji DKMS
Listopad nie tylko Drwalem (oraz Rywalem) stoi, ale także kampanią „15 za 15” zainaugurowaną przez Fundację DKMS. Akcja ma zachęcić nowe osoby do rejestrowania się w bazie dawców szpiku ze względu na drastycznie zmniejszającą się liczbę tychże dawców, która każdego roku kurczy się o 15 tys. osób.
Aby zobrazować skalę zjawiska, fundacja DKMS zaprosiła do udziału w kampanii kilkunastu rozpoznawalnych influencerów z różnych obszarów. W akcję włączyli się m.in. znana psycholog Anna Szlęzak, mistrz Europy w ratownictwie medycznym Marcin „Borkoś” Borkowski, Kasia Bożek – czyli Fusialka z internetowej „Ekipy”.
– Nasz cel jest bardzo prosty – chcemy udowodnić, że dzięki wsparciu internetowej społeczności jesteśmy w stanie zmienić ginące miasto w tętniącą życiem metropolię. Dlatego do udziału w projekcie zaprosiliśmy także blisko 20 internetowych twórców, zrzeszających wokół siebie różne społeczności – mówi Anna Połotnicka, koordynatorka akcji z ramienia Fundacji DKMS.
Black Friday to przeszłość?
Już za tydzień kolejny Black Friday, czyli dzień podczas którego (przynajmniej z założenia) sklepy stacjonarne i internetowe decydują się na znaczne obniżki cen swojego asortymentu.. Biuro Podróży EXIM tours znalazło ciekawą alternatywę i rozpoczęło komunikację kampanii „Zamień Black Friday na Słoneczny Piątek”, w której zachęca do gromadzenia wyjątkowych chwil i wspomnień zamiast masowego kupowania rzeczy z wyprzedaży.
– Postawiliśmy na inspirację. Namawiamy do doświadczania świata przez podróże. Podróże będące nie tylko wspaniałym sposobem na naładowanie własnych akumulatorów, to także okazja do poznawania nowych smaków, kultur czy ludzi. Odważnie stawiamy pytanie: nowy robot kuchenny czy all inclusive w bajecznym hotelu? Bieganie po sklepach czy jogging po plaży? Dubaj w nowym telewizorze czy Ty w Dubaju? – mówi Marcin Tobiasz, marketing manager Exim Tours Polska.
Podjęte działania, które potrwają do 10 grudnia, są kolejnym etapem długoterminowej strategii marketingowej firmy mającej za zadanie wzmocnienie świadomości marki wśród nowych klientów.
Przyznać trzeba, że działania okazały się o tyle skuteczne, że gdyby nie ww. kampania to zapewne nie dowiedzielibyśmy się o istnieniu tego touroperatora. Czas pokaże, co ostatecznie weźmie górę – Black Friday czy Słoneczny Piątek?
Fundacji Rak’n’Roll z apelem do mężczyzn
Wspomnieliśmy już o kampanii „15 za 15” Fundacji DKMS, więc przyszedł czas na Fundację Rak’n’Roll! Mowa o piątej edycji „Dnia na U”, czyli kampanii zachęcającej do przeprowadzenia badań profilaktycznych, która tym razem skierowana jest do mężczyzn (rok temu mieliśmy okazję pisać o 4. edycji na łamach 31. epizodu).
Działania zaczęto tajemniczo – dzień przed ich startem w Muzeum Narodowym w Warszawie zawisła replika obrazu Matejki, jednak bez obecnego na niej Stańczyka, co miało symbolizować nieobecność spowodowaną pójściem na badania. Wszystko wyjaśniło się w dniu premiery spotu, w którym Krzysztof Zalewski jako Stańczyk opuszcza muzealne mury, aby udać się na badania, dając tym samym przykład innym mężczyznom
– „Skoro najbardziej zadumany mężczyzna w Polsce może zrobić ten krok, wszyscy inni niech nie szukają wymówek” – podkreślają organizatorzy kampanii hasłem: „Nie dumaj, rusz się do lekarza! Weź Dzień na U i potwierdź swoje zdrowie”.
W kampanijnym spocie pojawiają się także inne znane osoby ze świata kultury, mediów czy życia publicznego – Katarzyna Herman, Andrzej Wrona, Michał Żebrowski, Rafał Trzaskowski, Olga Frycz, Mateusz Damięcki, Olivier Janiak, Bovska, Lara Gessler, Marta Wierzbicka, Mery Spolsky, David Gaboriaud. W działania komunikacyjne zaangażowali się także Internetowi twórcy, tacy jak Ciocia Liestyle, Maffashion, Piotr Świniarski, Jacek Jelonek, Łukasza Bogusławski, Piotr Czaykowski, Łukasz Dominiak czy Michał Korkosz, którzy także pojawiają się w filmie.
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę reaguje na przemoc wobec najmłodszych
„15 za 15”? Było! „Dzień na U”? Także! Nie bez przyczyny mawia się, że do trzech razy sztuka – Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę wprawdzie jeszcze w październiku 2023 roku wystartowała z kampanią społeczną „REAGUJ na przemoc wobec dzieci”, jednak główny element kampanii – miniserial „Nieobojętni” swoją premierę miał w ubiegły wtorek (14 listopada).
Akcja ma na celu zwrócenie uwagi na to jak ważne podjęcie reakcji na akty agresji wobec najmłodszych. Z badań organizatorów wynika bowiem, że co trzecie dziecko doświadczyło przemocy fizycznej lub/i psychicznej ze strony bliskich dorosłych.
Wracając do serialu – składa się on z trzech odcinków, a każdy z nich stawia pytania o to, jak postępują ludzie, gdy są świadkami przemocy wobec dziecka”, a można go obejrzeć na stronie fundacji lub na jej kanale na YouTubie.
Inicjatywa FDDS jest częścią światowej „Kampanii 19 dni przeciwko przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży”, natomiast ambasadorem trwającej do końca listopada kampanii „REAGUJ na przemoc wobec dzieci” został aktor Jakub Gierszał.
Człowiek tyle czeka na kolejnego Sprasowanego Banana, a ten tak szybko się kończy! Nie pozostało nic jak zaprosić Was na przyszłotygodniowy 88. epizod i życzyć Wam udanego weekendu!
Źródła:
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/mcdonalds-w-lodzi-jako-wielka-planszowka-promuje-burger-drwala/
- https://nowymarketing.pl/a/43683,burger-drwala-vs-burger-rywala-max-premium-burgers-rzuca-rekawice-sieci-mcdonald-s
- https://oohmagazine.pl/2023/11/10/nowa-kampania-fundacji-dkms/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/exim-tours-z-nowa-kampania-zamien-black-friday-na-sloneczny-piatek/
- https://www.proto.pl/aktualnosci/stanczyk-idzie-na-badania-rusza-5-edycja-kampanii-dzien-na-u
- https://www.proto.pl/aktualnosci/miniserial-z-misja-ma-zachecic-do-reagowania-na-przemoc#google_vignette