X

Sprasowany Banan #92

Cześć! W przeddzień Świąt cześć z Was zapewne spodziewa się dominacji tematycznych newsów, jednak się powstrzymamy w imię solidarności z tymi, którzy urabiają sobie ręce po łokcie, aby wszystko przygotować na zbliżające się świętowanie – dajmy im chwilę wytchnienia od tematów okołoświątecznych! Zapewniamy jednak, że nie będzie mowy o nudzie, bo branża nie śpi!

Każdy korzysta z McDonald’s!

Zaczynamy prosto i nieszablonowo – nowozelandzki McDonald’s przygotował kampanię związaną z… motoryzacją! Co jednak łączy samochody i znaną sieć fast foodów? Odpowiedź wydaje się oczywista – McDrive.

Punktem wyjścia do podjęcia działań były obserwacje dotyczące różnorodności pojazdów, które pojawiają się przy okienku McDonald’s. Wystarczyło uwiecznić kilka marek pojazdów, umieścić je na jednym plakacie i stworzyć reklamę, przy okazji zmieniając kultowe „I’m Lovin’ It” na hasło „Loved by all”, by pokazać, że każdy czerpie przyjemność z jedzenia w popularnym fast foodzie.

Gry to tylko rozrywka?

W tym miesiącu wystartowała kampania społeczna promowana hasłem „#Zachowaj Kontrolę”, za którą odpowiada Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Gier Wideo wraz z Europejskim Stowarzyszeniem Video Games Europe (VGE).

Celem akcji jest przełamanie stereotypów mówiących, że gry to tylko rozrywka. A przecież taka forma spędzania czasu służy m.in. rozwijaniu umiejętności, lepszemu radzeniu sobie ze stresem i nawiązywaniu nowych znajomości. Twórcy kampanii chcą zaprezentować i spopularyzować najlepsze praktyki korzystania z gier.

W ramach kampanii powstała strona internetowa „Zapytaj o gry”, która ma gromadzić najnowsze informacje, raporty i badania pozwalające rodzicom aktualizować i poszerzać swoją wiedzę na temat bezpiecznego grania.

„Nadzieja na dom” z ważnym przekazem

Stowarzyszenie opieki nad zwierzętami „Nadzieja na dom” wspólnie z firmą ZnajdźReklamę.pl prowadzi świąteczną ofensywą przestrzegającą przed kompulsywnym kupowaniem zwierząt mieszkańców Sosnowca. Celem akcji jest uświadomienie odbiorcom, że nieprzemyślane decyzje dotyczące posiadania zwierzęcia są skrajnie nieodpowiedzialne.

– Tym razem w związku z obecnym czasem zdecydowaliśmy się na temat zwierzęcia jako prezentu. Z doświadczenia wiemy, że jest to czas, w którym często adoptujący dają ponieść się emocjom. Nie analizują konsekwencji przyjęcia zwierzaka pod swój dach. W związku z tym często w okresie okołoświątecznym wstrzymujemy adopcję, aby nie dopuścić do takich sytuacji – wyjaśnia Angela Pawlaczek, specjalista ds. administracji w Stowarzyszeniu Opieki nad Zwierzętami „Nadzieja na dom”.

„Stary, ale Ogień!”

Marka Clipper jest po premierze ostatniego, dziesiątego filmu rocznej kampanii „Stary, ale Ogień!”, więc zdecydowano się na podsumowanie działań.

– Razem ze wzrostem tematu ciałopozytywności i szacunku do różnych grup społecznych dostrzegliśmy wzrost świadomości na temat najstarszej grupy społecznej, czyli pokolenia Silver. Rozpoczynało się więc połączenie bardzo różnych grup społecznych – mówi Kamila Kiersznowska, Senior Brand Manager marki Clipper.

Marka najbardziej designerskich zapalniczek Clipper łamie schematy. Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że osoby starsze przedstawiane są w mocno stereotypowy sposób – występują w reklamach leków na bóle kręgosłupa, produktów higienicznych na nietrzymanie moczu czy zwyczajnie jako osoby niesamodzielne i pozostające w tyle za szybko zmieniającym się światem. I tutaj pojawia się Clipper, która chce zakomunikować, że seniorzy mają w sobie OGIEŃ! 🔥

Niewtajemniczonym należy wspomnieć, że działania, o których mówimy, opowiadają o życiu Ryśka – zajaranego życiem 65-latka, który zrywa ze stereotypem zrzędliwego dziadka w ciepłych kapciach i wykorzystuje swoją emeryturę do cieszenia się wolnością i życiem, w których Clipper jest jego towarzyszem w przygodzie.

– Celem naszej kampanii było nie tylko wzmocnienie wizerunku marki jako towarzysza w przygodzie czy wyeksponowanie wartości, takich jak spontaniczność, dobry humor, ale przede wszystkim edukacja i uczenie młodego pokolenia szacunku i empatii do pokolenia Silver, które jest przedstawiane jako osoby nudne, bez chęci do życia i często po prostu odrzucane – mówi Kamila Kiersznowska, Senior Brand Manager marki Clipper. – Pragnę, żeby historia Ryśka mocno zapadła w pamięć i stała się czystą inspiracją – dodaje.

Zabawny przekaz kampanii przełożył się na milion wyświetleń w serwisie YouTube, a średni procent obejrzenia każdego z 10 filmów przekracza 95%. Wszystkie odcinki kampanii znajdziecie na kanale YT marki Clipper.

Torebka… na bulion

Rozpoczęliśmy od nieoczywistej kampanii i takim samym akcentem kończymy przedświątecznego Sprasowanego Banana. Firma Knorr, znana z produkcji produktów spożywczych i przypraw, postanowiła w ramach najnowszych działań zawojować rynek mody w ramach działań prowadzonych pod hasłem „The Boullion Bag” (pol. Torebka na bulion)!

Najnowsza, zaskakująca kampania reklamowa marki Knorr z humorem nawiązuje tym samym do trendu modowego, który w 2023 roku zagościł na salonach i czerwonych dywanach. Mowa o miniaturowych torebkach w neonowych kolorach, w związku z którymi większość osób zastanawia się, czy dodatek ten jest choć trochę praktyczny. Knorr przybywa z odpowiedzią, udowadniając, że tak — wystarczyło po prostu znaleźć dla niego odpowiednie zastosowanie.

Jeśli to czytacie, oznacza to, że kolejny epizod naszego cyklu dobiega końca i najwyższy czas wrócić do przedświątecznych obowiązków! Przyjmijcie jednak najpierw nasze życzenia – niech te Święta Bożego Narodzenia przyniosą Wam tyle radości, ile gwiazd jest na niebie. Życzymy Wam, by każdy dzień był pełen uśmiechu, przygód i odkrywania nowych i wspaniałych rzeczy. Do zobaczenia za tydzień!

PS Zostawcie sobie trochę miejsca w brzuchach na przyszłotygodniowego Sprasowanego Banana!

Źródła: