Cześć! Nie pytamy, czy najedliście się podczas Świąt za wszystkie czasy, bo odpowiedź znamy z autopsji! Mamy jednak nadzieję, że mimo wszystko uda Wam się wcisnąć jeszcze drobną porcję marketingowych rewelacji! Czego możecie się spodziewać? Spotu reklamowego od Tindera, sztucznej inteligencji, działań antyfajerwerkowych oraz niecodziennej kampanii brazylijskiego Burger Kinga. Udanej lektury!
Nowy Rok, nowe możliwości z Tinderem
Aplikacja, której chyba nie musimy Wam przedstawiać, kontynuuje globalną kampanię „It Starts With A Swipe” celebrującą piękno wszystkich relacji międzyludzkich.Najnowszy spot reklamowy towarzyszy kampanii redefiniującej narrację, która przez lata narastała nie tylko wokół samej aplikacji, ale też sposobów randkowania czy nawiązywania relacji z innymi ludźmi. Zaprezentowana na rynku brytyjskim reklama ma na celu ukazanie, że aplikacja pozwala na nawiązywanie, ewoluowanie i rozwijanie różnych relacji, nie tylko tych romantycznych.
– Tinder to najpopularniejsza na świecie aplikacja do poznawania nowych ludzi. Umożliwia nawiązanie kontaktu między ludźmi, którzy normalnie nigdy by się nie spotkali. W dzisiejszym świecie żadna relacja nie jest liniowa: jest pełna możliwości i szans samopoznania, i właśnie to chcieliśmy ukazać w naszej reklamie – przyznaje Joanna Pons, starszy dyrektor ds. marketingu Tindera w Europie Północnej.
A Wam udało się stworzyć jakąś ciekawą relację, która rozpoczęła się na tej lub innej platformie służącej do zawierania nowych znajomości?
„Magiczne tworzenie wiadomości” w Europie
Google jakiś czas temu ją zapowiedział, następnie testował w USA, a teraz oficjalnie wprowadził w Europie. Mowa o funkcji generowania odpowiedzi na otrzymywane SMS-y (czy raczej RCS-y).
RCS to standard wiadomości, który wyparł SMS-y. Na urządzeniu z systemem Android wystarczy mieć aplikację Wiadomości Google i włączone Wi-Fi, by móc je wysyłać całkowicie bezpłatnie (odpowiednikiem dla użytkowników Apple jest iMessage). Światowy gigant postanowił tę aplikację jeszcze bardziej zautomatyzować z wykorzystaniem Chata GPT – generując odpowiedzi na wiadomości, które otrzymujemy.
Przy tej okazji zapala nam się tylko jedna lampka ostrzegawcza – czy na skutek korzystania z tej funkcji nasze wiadomości trafiają do Google? Firma wprawdzie twierdzi, że nie i nie będą one wykorzystywane do uczenia maszynowego modelu językowego, jednak cytując memowy klasyk – nobody’s gonna know.
Sylwester = kampanie dotyczące fajerwerków
Przed tygodniem wspominaliśmy o działaniach prowadzonych na terenie Sosnowca przez Stowarzyszenie „Nadzieja na dom” (kliknij TUTAJ), które miały uzmysłowić odbiorcom, że nieprzemyślane decyzje dotyczące posiadania zwierzęcia są skrajnie nieodpowiedzialne.
Dziś kolejne działania z czworonogami w tle, tym razem autorstwa John Dog (chociaż podobne akcje pojawiają się co roku, ale najważniejszy jest ich przekaz, z którym się w pełni zgadzamy, stąd też wzmianka na ten temat) – polskiej marki oferującej produkty dla czworonogów, ale także zajmującej się szerzeniem wiedzy na temat życia z psem lub kotem.
Akcja, o której mowa to „Nie strzelam w sylwestra”, a jej cel jest prosty – uświadamianie ludziom, że odgłosy fajerwerków negatywnie wpływają na zdrowie i komfort psów i kotów.
Mamy nadzieję, że Wy również dołączycie się do tej akcji! :>
Szersze możliwości rozwoju osobistego dzięki LinkedIn
Sztucznej inteligencji ciąg dalszy! Tym razem w wydaniu LinkedIn, który w tym miesiącu poinformował o kontynuowaniu dodawania nowych narzędzi opartych na generatywnej sztucznej inteligencji w ramach rozszerzenia LinkedIn Learning. Platforma testuje funkcję coachingu, która pozwala sztucznej inteligencji czerpać informacje z biblioteki ww. LinkedIn Learning. Dzięki temu w momencie, kiedy użytkownik zadaje pytanie, AI może zaoferować mu personalizowane porady, przykłady lub informacje zwrotne. To nie wszystko, gdyż LinkedIn dodaje także krótkie filmy z wiedzą prosto od ekspertów i instruktorów, do których dołączono szybkie sprawdzanie wiedzy, aby osoby korzystające z tej formy mogły zweryfikować swoje postępy i utrzymać motywację. Na ten moment opcja ta jest dostępna jedynie w aplikacji mobilnej LinkedIn Learning.
LinkedIn Learning to także kursy i możliwość uzyskania certyfikatu profesjonalisty (dostępne są już 33 certyfikaty zawodowe od 15 dostawców, w tym takich firm jak Microsoft, Zendesk czy Twilio). Mieliście okazję skorzystać?
Burger King zaskakuje!
Zdarzyło nam się już dwukrotnie wspominać o sieci fastfoodów będącej (naszym zdaniem) w cieniu McDonald’s oraz KFC – miało to miejsce na łamach 90. oraz 70. Sprasowanego Banana, a tym razem nadarzyła się kolejna okazja!
Brazylijski Burger King zdecydował się zakończyć bieżący rok i rozpocząć 2024 niecodzienną akcją promocyjną skierowaną do tych klientów, których… męczy kac!
„Kacowy Whopper” to akcja bazująca przede wszystkim na sztucznej inteligencji, a dokładnie — rozpoznawaniu twarzy użytkowników urządzeń mobilnych. Nowoczesna technologia, na podstawie zdjęcia typu selfie, ocenia poziom kaca w skali od 1 do 3, a następnie generuje indywidualny kupon rabatowy na jedną z trzech kanapek: Whoppera Jr. Double, Whoppera oraz Whoppera Double.
Działania spotkały się z pozytywnym odbiorem zarówno klientów, jak i branży, toteż tym bardziej szkoda, że sieć nie zdecydowała się na kampanijną ofensywę w naszym kraju.
Czy to przypadek, że podczas najbliższego weekendu świętować będziemy nadejście nowego roku, a ostatnim newsem tegorocznego Sprasowanego Banana była kampania z kacem w roli głównej? Nic nie sugerujemy, ale dobrze radzimy, abyście bawili się bezpiecznie i z głową! Jeszcze raz życzymy Wam szampańskiej zabawy! Do siego roku!
Źródła:
- https://nowymarketing.pl/nowy-rok-nowe-mozliwosci-premiera-debiutanckiego-spotu-tindera-w-wielkiej-brytanii/
- https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/internet/google-odpisze-za-ciebie-na-wiadomosci-tak-jakby/4bwvz9z?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=undefined&utm_v=2
- https://www.press.pl/tresc/79674,—nie-strzelam-w-sylwestra—_-a-zwierzeta-to-nie-prezent—startuja-z-kampanie-spoleczne-chroniace-zwierzeta
- https://www.proto.pl/aktualnosci/linkedin-learning-z-kolejnymi-narzedziami-oparte-na-sztucznej-inteligencji
- https://nowymarketing.pl/masz-kaca-masz-znizke-burger-king-powraca-z-nowa-akcja-marketingowa/