X

Sprasowany Banan #95

Cześć! W dzisiejszym epizodzie zaliczymy kilka wirtualnych podróży po Europie! Gdzie się zatem wybieramy? Nasze wojaże rozpoczniemy od Wielkiej Brytanii (#Cadbury), kolejnym przystankiem będzie Dania (#LEGO), z której przeniesiemy się do Holandii (#PysznePL) oraz Francji (#PepsiCo #Carrefour). A wszystko po to, aby na zakończenie wrócić do naszej ojczyzny (#Paczkomat)! Udanej lektury!

200 lat minęło jak jeden dzień

Rozpoczynamy od czegoś słodkiego na dobry początek weekendu! Zapewne kojarzycie legendarną dla Brytyjczyków czekoladę Cadbury, ale czy wiedzieliście, że w 2024 roku firma świętuje swoje 200. urodziny?

Z tej okazji przygotowano zintegrowaną kampanię „Yours for 200 Years” świętującą nie tylko okrągłą rocznicę powstania, ale także długotrwałe relacje z Brytyjczykami – ich życiem i kulturą, gdyż przez tyle lat istnienia słodycze firmy stały się ich nieodłącznym elementem.

LEGO z nowym ambasadorem

Coś się kończy, coś zaczyna. Iga Świątek wraz z początkiem 2024 roku rozstała się z PZU będącym jej kluczowym sponsorem – nie ma jednak mowy o dramach czy skandalach! Po prostu 3-letnia umowa dobiegła końca i nie została przedłużona. Nie musieliśmy jednak czekać długo na ruchy „pierwszej rakiety świata”, gdyż przed kilkoma dniami została ogłoszona ambasadorką marki LEGO!

– Cieszę się, że Grupa LEGO zaproponowała mi tytuł ambasadorki, ponieważ wierzę, że wspólnie będziemy mogli do rozbudzania swojego potencjału inspirować zarówno rodziców, jak i kolejne pokolenia budowniczych świata. Klocki LEGO i tenis wbrew pozorom mają więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać. Z układania klocków można przenieść na korty wiele wartościowych umiejętności. Po pierwsze, spokój (…) Drugie to wyobraźnia – budowanie z klocków pozwala mi rozwijać kreatywność, eksperymentować z różnymi formami i kształtami. To również doskonały sposób na stymulację wyobraźni na to, co jest ważne na korcie. Precyzja to kolejna umiejętność, którą przenoszę z jednego obszaru na drugi. Każdy element klocka musi być dokładnie umiejscowiony. Układanie klocków LEGO daje wiele korzyści  – skomentowała nową współpracę Iga Świątek.

Najpierw Katy Perry, teraz Christina Aguilera i Latto

Nie uwierzymy, jeśli ktoś stwierdzi, że nie spotkał się nigdy z owocem współpracy Pyszne.pl z Katy Perry, czyli kampanią „Czy ktoś powiedział” i ich chwytliwym dżinglem!

Czas na zmiany – piosenkarka Christina Aguilera i raperka Latto to kolejne gwiazdy zaproszone do nowej odsłony działań. Panie odpowiadają za stworzenie utworu będącego połączeniem hip-hopu i opery.

– Poprzednia odsłona kampanii „Czy ktoś powiedział” spotkała się ze świetnym przyjęciem w Polsce. W pewnym momencie była nawet niemałym hitem na TikToku. Liczymy, że piosenka Christiny i Latto będzie cieszyć się co najmniej tak samo dużym zainteresowaniem. Jesteśmy bardzo dumni z efektów tej współpracy. Połączenie hip-hopu i opery świetnie oddaje różnorodność oferty Pyszne.pl. – Dorota Błażejewska, head of marketing Poland & Slovakia w Just Eat Takeaway.com.

Produkty PepsiCo są zbyt drogie?

Zdarza Wam się robić zakupy we francuskiej sieci Carrefour? Jeśli tak i na dodatek jesteście fanami produktów Pepsi czy Lay’s to nie mamy dla Was, niestety, dobrej wiadomości! Francuska sieć podjęła decyzję o wstrzymaniu na rodzimym dla niej rynku sprzedaży produktów należących do koncernu PepsiCo.

Od 4 stycznia we francuskich marketach sieci na półkach z tymi właśnie produktami jest umieszczona informacja: „Nie sprzedajemy już tej marki ze względu na niedopuszczalne podwyżki cen” – wyjaśnił cytowany przez agencję Reuters rzecznik prasowych Carrefour France.

Czemu właściwie wspominamy o Francji? Podobną strategię przyjął polski oddział sieci Carrefour. Jej biuro prasowe przekazało Portalowi Spożywczemu, że ograniczy współpracę z PepsiCo również na naszym rynku: „W nawiązaniu do pojawiających się informacji o niepowodzeniu negocjacji cenowych pomiędzy Carrefour i PepsiCo, których celem było obniżenie cen produktów tego producenta dla klientów, informujemy, iż Carrefour Polska również ograniczy współpracę z tym dostawcą na krajowym rynku”.

Najpierw odszedł Kerfuś, a teraz PepsiCo :(

Muzyczny Paczkomat

Jeszcze w ubiegłym roku InPost we współpracy z duetem muzycznym występującym pod nazwą Mako zapowiedział konkurs polegający na przygotowaniu dodatkowej zwrotki do viralowego utworu „Paczkomat”.

W końcu się doczekaliśmy – zwycięzca wyłoniony (a dokładniej zwyciężczyni, bo mowa o Pani Sylwii), zwrotka nagrana, piosenka opublikowana. My to tylko tutaj zostawiamy!

Musimy przyznać, że ostatni tydzień był spokojniejszy, jednak jesteśmy pewni, że rok 2024 jeszcze zdąży się rozkręcić! Dobrego weekendu, odpocznijcie i widzimy się za tydzień!

Źródła: