W 2023 roku, firma Metaverse – kojarzona przede wszystkim z Markiem Zuckerbergiem i Facebookiem – zdecydowanie zainwestowała w rozwój sztucznej inteligencji (AI), stawiając ją na pierwszym miejscu priorytetów na 2024 rok. Inwestycje te mają znaczenie na różne obszary działalności firmy – od interakcji z użytkownikami, po twórców, przedsiębiorstwa i programistów. To właśnie generująca rodzaj sztucznej inteligencji odpowiedzialna jest za 24% wzrostu rocznego biznesu reklamowego Meta w czwartym kwartale ubiegłego roku.
Podczas wirtualnej konferencji prasowej, która odbyła się 7 lutego, przedstawiciele firmy omówili plany w kontekście AI. Wśród nich znalazły się także sukcesy, które były efektem inwestowania w technologię. Jak powiedział Alvin Bowles, wiceprezydent globalnej grupy biznesowej firmy, 2023 rok był dla nich punktem zwrotnym. W ostatnim kwartale zanotowano istotny wzrost dochodu z reklam, roku do roku o 25%, a dziennie użytkownicy udostępniali krótkie filmy 3,5 miliarda razy.