Z najnowszego raportu YouGov wynika, że użytkownicy TikToka stale rosną i ewoluują. Obecnie aż 21% Amerykanów korzysta z tej aplikacji co najmniej raz w tygodniu. Danych dostarczył najnowszy raport YouGov, który opublikowano 17 maja 2024 roku. Raport ten dostarcza cennych spostrzeżeń dla marketerów, którzy starają się dotrzeć do młodszej grupy demograficznej.
Jak wynika z raportu, korzystanie z TikToka wzrosło czterokrotnie od 2021 roku. Choć platforma spotkała się z kontrolą prywatności i wpływami zagranicznymi, pozostaje ona potężną siłą w krajobrazie mediów społecznościowych. Jest to pozornie bezpośrednie połączenie z młodymi konsumentami, a zakaz zagraża postępom, jakie poczyniono w tej dziedzinie.
Chociaż rozmowy o zakazie TikToka odbywały się od czasów administracji Trumpa, nigdy nie były one bliższe rzeczywistości. Jednak pod koniec kwietnia prezydent Joe Biden podpisał ustawę, która zawiera klauzulę zakazującą platformy TikTok. Spółka-matka TikToka, ByteDance, ma dziewięć miesięcy na sprzedaż platformy amerykańskiej firmie lub zaprzestanie działalności w regionie. TikTok odrzucił ten wniosek i złożył pozew, próbując powstrzymać wyprzedaż.