Facebook się nie zatrzymuje, po zapowiedziach zmian algorytmu News feedu amerykański serwis społecznościowy proponuje, uprzednio oczywiście testując, kolejne rozwiązania.
Tym razem na warsztacie jest nowa sekcja o nazwie „Today In”. Ma zawierać lokalne wiadomości, doniesienia o najważniejszych wydarzeniach, które się dzieją w pobliżu miejsca logowania, a także ogłoszenia z najbliższego regionu – podają portale informacyjne z USA.
Facebook podejmie współpracę przy tworzeniu wspomnianej funkcji z lokalnymi wydawcami i to właśnie ich treści będą pojawiały się w testowanej sekcji. Zostaną dobrane przez oprogramowanie do uczenia maszynowego. Nam pozostanie zaufać zautomatyzowanemu procesowi pozyskiwania i analizy danych i wesprzeć go własnym IQ.
Ponieważ Markowi Zukcerbergowi zależy na walce z tak zwanymi fake newsami, media, z którymi zostanie nawiązana współpraca, zostaną zweryfikowane i zatwierdzone przez zespół ds. partnerstw z mediami Facebooka, kierowany przez Campbell Brown, wcześniej związaną zawodowo ze stacją NBC.
Obecnie testy odbywają się w sześciu miastach USA, są to: Nowy Orlean, Little Rock, Billings, Peoria, Olympia i Binghamton.
Kiedy nowa opcja zostanie udostępniona większej liczbie użytkowników? Tego nie ujawniono.
„Today In” na pewno uwzględni podobne, użyteczne informacje z naszej okolicy, czekamy cierpliwie.