Pracuje często 31 dni w miesiącu, jeśli nie rozmawia przez telefon, to odpisuje na maile lub organizuje konferencje, wywiady oraz wszystko, co da medialną przewagę jego klientowi nad wszechobecną konkurencją. Często wspomaga go zespół specjalistów, ale coraz częściej w sukurs przychodzi technologia. Co tak naprawdę może pomóc PR-owcowi w codziennej pracy? Przyjrzyjmy się trzem narzędziom, które warto mieć na uwadze, jeśli chce się podbić świat mediów.
Dlaczego będą to nieoczywiste wybory? Ponieważ nie skupimy się w tym tekście na takich rozwiązaniach, które większość z nas doskonale zna. Pominiemy tym samym Brand24, Unamo, PressService, WhitePress czy też Prowly. Zajrzymy jeszcze głębiej w arsenał, który może wesprzeć ludzi odpowiedzialnych za właściwą komunikację.
Jako pierwsze na tapet trafia HARO, czyli jedno z najpopularniejszych narzędzi dla profesjonalistów z zakresu PR i optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek za oceanem.
Co wyróżnia HARO? Przede wszystkim fakt, że przynajmniej trzy razy dziennie do subskrybentów usługi trafiają zapytania ze strony mediów poszukujących ciekawych informacji.
Dla każdego PR-owca pojawia się zatem ogromna szansa na to, żeby zamieścić właściwe, najczęściej eksperckie treści w takich tytułach jak Time, New York Times czy Reuters.
Na drugim miejscu znajduje się BuzzSumo. To kombajn, narzędzie programowe z wieloma funkcjami, które mogą nam pomóc na wiele sposobów.
BuzzSumo pozwala przede wszystkim na odkrywanie nowych treści w sieci, przeprowadzanie dogłębnych badań na podstawie zaawansowanych filtrów, ale również na wyodrębnienie interesujących nas influencerów. Wszystkie nasze działania wspierać będzie zaś ciągły monitoring sieci. A wszystko to od darmowej usługi do 299$ – w zależności od wybranego pakietu.
Business Wire to spółka należąca do Berkshire Hathaway, która działa ponad 60 lat. Jest światowym liderem w dystrybucji komunikatów prasowych, działając w 20 krajach oraz obsługując aż 100 000 mediów.
Tym samym pozwala na natychmiastowe osiągnięcie celów związanych z dystrybucją dzięki zastrzeżonej technologii i największej światowej bazie mediów oraz daje gwarancję publikacji komunikatów prasowych w zdecydowanie lepszej ekspozycji, niż osiągnęlibyśmy to indywidualnie/ w pojedynkę. Sam Business Wire reklamuje się hasłem: Bądź wiadomością, o której wszyscy mówią.
Dodatkowo PR-owiec ma ciągłą możliwość śledzenia wyników publikacji, doprecyzowania przekazu. Jakość idzie w parze z ceną, wysyłka informacji prasowej na jeden z rynków to koszt około 3 tys. zł, co przy cenach artykułów sponsorowanych nie wydaje się wygórowaną kwotą.