Artykuły, Ciekawostki branżowe, Najnowsze

Trzy trendy w content marketingu w 2022 roku, które musisz znać

Czas pandemii to okres prawdziwych zawirowań w marketingu, które nie ominęły również contentu. Ciągłe zmiany w zachowaniach konsumentów i ich oczekiwaniach odcisnęły piętno na każdej z dziedzin tej branży. Czy 2022 rok przyniesie kolejne zmiany i nowości, czy jednak skupimy się na ulepszeniu tego, co udało się nam wypracować przez ostatnie dwa lata? Przyjrzyjmy się trzem trendom w content marketingu, musimy je bowiem znać!

1. Empatia przede wszystkim

Marketing empatyczny stał się istotnym punktem na mapie każdego marketera. Współczesny content bez empatii jest właściwie nie do wyobrażenia. Oznacza to, że bez odpowiedzi na pytania, kim są nasi klienci, z jakimi wyzwaniami i problemami się borykają oraz co ich motywuje do działania, nie możemy dziś tworzyć dobrej jakości treści.

Dysponując wiedzą w tym zakresie i wykorzystując ją, nie tylko będziemy mogli zaspokoić potrzeby naszej grupy docelowej, ale przede wszystkim zbudujemy zaufanie do marki, firmy lub usługi. Zrozumienie konsumenta w tak trudnym czasie skutkowało będzie wzbudzeniem pozytywnych emocji, które mają szanse przełożyć się na jeszcze lepsze doświadczenia zakupowe oraz prawdziwe, trwałe relacje z klientami.

2. Hiperpersonalizacja

Empatia przekłada się również na hiperpersonalizację, która zaczyna górować nad tradycyjną personalizacją, jaką znamy z ostatnich lat. Mówiąc wprost: jeśli nasze obecne działania opierają się głównie na tym, że w mailu zwracamy się do odbiorcy po imieniu, to będzie to dla niego miłe, ale dla nas już nie tak efektywne, jak chociażby kilka lat temu.

Hiperpersonalizacja bazuje na najnowszych technologiach, dzięki którym poznajemy preferencje, upodobania i potrzeby naszych odbiorców w danym czasie. Jak w takim razie przygotować content, żeby ten można było aż tak spersonalizować? Dane, dane i jeszcze raz dane. Naszym sprzymierzeńcem jest szybka transmisja danych. Bez nich, bez specjalnych analiz i automatyzacji nie osiągniemy poziomu, który da satysfakcję nam i naszym klientom, a także przełoży się na finansowy sukces. Jeśli jednak zautomatyzujemy cały proces, to możemy mieć pewność, że trafimy w sedno sprawy, osiągając zakładane cele.

3. Optymalizacja pod wyszukiwanie głosowe

Choć w Polsce wyszukiwanie głosowe za pomocą takich narzędzi jak Alexa, Siri czy Google Asistant nie jest powszechne i popularne, to trzeba być świadomym, że zmieni się to niezwykle szybko, a rok 2022 może nas w tej kwestii zaskoczyć.

Trzeba zatem wiedzieć, że słowa kluczowe stracą na znaczeniu, nie trzeba będzie się nad nimi zastanawiać. Nie będziemy zapisywać czy wypowiadać wyrażeń typu „wygodne obuwie dziecięce”, zaczniemy po prostu pytać: „Hej Siri, które buty są najlepsze dla dzieci?”. Wyzwaniem jest takie włączenie tego rodzaju treści do materiałów tworzonych na co dzień, żeby wybrzmiewały w sposób naturalny. Pamiętajmy, że już dziś do rangi memów urastają niektóre branżowe teksty czy zwroty, a specjaliści od języka polskiego załamują ręce nad słownictwem i stylem sfery marketingu, w tym ekspertów od SEO. Refleksja nad warstwą językową treści przyczynia się do lepszego pozycjonowania, zaś sprawne posługiwanie się językiem konsumenta na poziomie leksykalnym i składniowym na pewno ułatwi odbiorcom szybkie przeszukiwanie Internetu. Jednak doświadczenia odbiorców są różne, efekty nie zawsze zadowalające. Czy uda się z korzyścią dla każdej ze stron połączyć najnowsze, dynamiczne technologie z prozaicznym dążeniem konsumenta do wygody, tak by mógł w sposób najprostszy i najszybszy znaleźć w Sieci to, czego w danym momencie potrzebuje? Dowiemy się wkrótce, w najbliższych miesiącach.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x