Podcast, Sezon 2: Social Media

Tweet – czyli jak wykorzystać mikroblogi w komunikacji?

Cześć! W kolejnym odcinku sezonu social media skupiamy się z Maksem Michalczakiem, PR Managerem agencji Abanana, na Twitterze.

Temat to mikroblogi, ale obecnie to synonim Twittera. Trudno wskazać realną konkurencję dla najpopularniejszego na świecie medium w tej formie, dlatego też bez wahania można przedstawiać Twittera jako wzorowy przykład mikrobloga. Choć ta skala “mikro” ulega zmianie. Twitter wystartował 21 marca 2006 roku z ograniczeniem wpisów do 140 znaków, ale już od kilku lat limit znaków jest dwukrotnie wyższy, czyli wynosi 280. Co więcej, Twitter testuje rozwiązanie, w którym dopuszczalnych znaków ma być jeszcze więcej.

Co robić na Twitterze? Tweetować oczywiście, czyli zamieszczać wpisy na swojej tablicy, ale dziś to już nie tylko tekst z tagami i oznaczaniem, lecz również zdjęcia i filmy, prywatne wiadomości, wewnętrzna wyszukiwarka, relacje na żywo, ankiety, reklamy, analiza. Co ciekawe, to niezwykle popularne medium wśród polityków, instytucji i dziennikarzy. Dlatego, choć każdy może z Twittera korzystać, wyróżnia go to, że pojawiają się tam mnóstwo newsów, produkowanych przez całe grono dziennikarzy.

Twitter służy do nawiązywania interakcji, nawet nie do końca pozytywnych, ale takich, które nakręcą dyskusję. Gdy trwa jakieś wydarzenie na żywo, największą ilość komentarzy na jego temat można zobaczyć właśnie na Twitterze. Możemy się dowiedzieć dzięki niemu o czymś, zanim trafi to jako artykuł do serwisów informacyjnych, czerpiemy wiedzę z pierwszej ręki. Twitter w odróżnieniu od redakcji, działa dzień i noc.

Pod kątem liczby Tweetów, na świecie w ciągu doby publikowanych jest 500 milionów wiadomości, to prawie 6000 wpisów co sekundę. W Polsce z Twittera korzysta prawie 3 mln mężczyzn i 1,8 mln kobiet. Przy takiej liczbie użytkowników, potencjał biznesowy jak najbardziej istnieje. Jak go w takim razie wykorzystać? Kluczowe jest to, że Twitter sprawdza się w działaniach RTM. Świetnie to wykorzystują kluby piłkarskie i podobnie wykorzystać mogą to inne marki. Twitter w pewnym sensie przypomina LinkedIna – swoje konta w nim posiada wiele osób, które zajmują poważne stanowiska.

Z drugiej strony, wraz z wejściem Twittera do Polski, w natłoku polityków i dziennikarzy zaczęły się pojawiać osoby, które przeszły ze zwykłych forów, które, ponieważ są traktowane na równi z innymi użytkownikami, swobodnie się wypowiadały i dzieliły wrażeniami z różnych wydarzeń, zaczęły wprowadzać do Twittera problem fałszywej informacji. Fake newsy są problemem Twittera i pojawia się ich w nim naprawdę dużo, szczególnie przed wyborami.

Czy marki konsumenckie mogą wykorzystać Twitter do skutecznego marketingu? Największe brandy w Polsce mają profil głównej marki na Twitterze, ale także indywidualne konta pracowników. Jednak na 100 najpopularniejszych, kont brandów jest bardzo niewiele.
Jaka przyszłość czeka Twittera? Testowanych jest wiele rozwiązań. Prawdopodobnie w przyszłości możliwa będzie edycja wpisów po publikacji, ręczne moderowanie dyskusji i subskrybowanie ich.

Po więcej ciekawostek i przydatnych statystyk zapraszam do wysłuchania podcastu!

Z tego odcinka dowiecie się:

  • Co to jest mikroblog?
  • Jak działa Twitter?
  • Jak zmieniał się Twitter?
  • Jakie funkcje dostępne są w Twitterze?
  • Kto korzysta z Twittera?
  • Ile Tweetów wysyłanych jest dziennie i w każdej sekundzie na całym świecie?
  • Kto i w jaki sposób może wykorzystywać Twittera w biznesie?
  • Jak w polskim biznesie wykorzystać Twitter?
  • Z jakimi problemami boryka się Twitter?
  • Jak prowadzone są konta na Twitterze przez największe marki?
  • W jakim celu wykorzystuje się Twitter?
  • Jaki potencjał mają profile osobowa, a jaki firmowe na Twitterze?
  • Czy marki konsumenckie mogą efektywnie korzystać z Twittera?
  • Do kogo należą najpopularniejsze profile na Twitterze?
  • Czy gdy zdobędziemy dużego klienta, możemy porzucić media społecznościowe?
  • Kogo profile w Polsce są najpopularniejsze?
  • Kogo profile w Polsce są najczęściej oznaczane?
  • Kogo profile w Polsce są najaktywniejsze?
  • Kiedy najlepiej publikować tweety?
  • Ile mamy czasu, żeby przyciągnąć kogoś uwagę na Twitterze?
  • Jak długo żyje tweet?
  • Jaka jest przyszłość Twittera?

Dołącz do grupy networkingowej podcastu Marketing ludzkim głosem:
https://www.facebook.com/groups/MarketingLudzkimGlosem/

Jestem optymistą!
Podobał Ci się ten materiał?

Zostań z nami na bieżąco! Zapisz się do naszej podcastowej listy mailingowej.

Dziękuję za zapisanie się do mojej listy mailingowej.

Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację.
Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.

Webinar lojalnościowy
x