Twitter w ubiegłym miesiącu zwiększył dozwoloną długość tweetów ze 140 do 280 znaków. Zadziwiające, ale decyzja spotkała się z negatywnymi komentarzami ze strony użytkowników tego serwisu społecznościowego. Najnowsze badania przeprowadzone przez producenta aplikacji i firmę analityczną SocialFlow pokazują jednak, że grupa niezadowolonych była w błędzie.
Pierwsze dane wskazują, że tak znacząca zmiana jest dobrze odbierana przez użytkowników Twittera.
„Jeśli tweet może zaciekawić w pierwszych słowach, przeczytamy wszystko” – skomentował wyniki badań Frank Speiser, współzałożyciel firmy analitycznej SocialFlow. Krótko mówiąc, stwierdził: Chcemy czytać dłuższe tweety, byle były interesujące.
Analitycy z SocialFlow wzięli pod lupę około 30 000 tweetów, które zostały dodane od 29 listopada do 6 grudnia. Co odkryto? Tweety o długości przekraczającej 140 znaków były udostępniane dwa razy częściej niż wpisy krótsze. Szczegółowa analiza wykazała też, że dłuższe tweety były lubiane średnio 50,28 razy, krótsze wpisy odpowiednio – 29,96.
Jak informuje SocialFlow, rzeczniczka Twittera odmówiła komentarza w tej sprawie. Firma oświadczyła jedynie, że jej wewnętrzne dane wskazują, iż osoby, które piszą dłuższe tweety, zyskały więcej zwolenników i „spędzają więcej czasu na Twitterze”.
Czy takie wyniki badań zmienią Wasze podejście do treści publikowanych na Twitterze? Jesteśmy ciekawi Waszej opinii.