Na blogu Twitter.com pojawiła się informacja o uruchomieniu usługi Promoted Tweets. Dzięki niej reklamodawcy zyskają możliwość dotarcia do szerokiej rzeszy użytkowników najpopularniejszego serwisu mikroblogowego na świecie. Czy oznacza to, że Twitter wreszcie otwiera się na marketing?
Dużo ćwierkania
Twitter.com w spektakularny sposób zaznaczył swoją obecność w światowych mediach. W Stanach Zjednoczonych stał się obiektem zainteresowania celebrities, z drugiej strony strony zaś za jego pośrednictwem relacjonowano starcie opozycji z rządem w Iranie. Twitter.com udowodnił, że drzemie w nim olbrzymi potencjał komunikacyjny, a co za tym idzie marketingowy. Jak do tej pory brakowało jednak narzędzi pozwalających na jego szerokie wykorzystanie.
Fakty, tweety, pieniądze
Odpowiedzią na ten stan rzeczy ma być uruchomienie usługi Promoted Tweets. Pomysł jest prosty. Reklamodawca płaci Twitter.com określoną kwotę za promowanie konkretnej informacji zamieszczonej w imieniu promowanej marki w konkretnych miejscach serwisu, np. wynikach wyszukiwania. W założeniu ma to umożliwić dotarcie z określonym przekazem informacyjnym lub marketingowym do szerokiej rzeszy „ćwierkających”. Oby tak było.
Duży kaliber, czy zwykła zabawka?
Z Twitter’a w Polsce korzysta ponad pół miliona użytkowników. Z uwagi na charakter serwisu to całkiem spora liczba, zważywszy na duże możliwości przenikania Twittera do innych mediów internetowych i nie tylko. Promoted Tweets niedługo powinny stać się ogólnie dostępne dla wszystkich zainteresowanych. To kolejna broń w rękach agencji interaktywnych. Albo zabawka. ;-)