Abanana, Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Najnowsze

Uśmiech gorszy od kropki nienawiści

Emotikony definiują charakter wiadomości od ponad 20 lat. Ich obecność może rozśmieszyć, zasmucić lub rozzłościć. Są najszybszym komunikatem, który  można spotkać już nie tylko w internetowych konwersacjach, coraz częściej ta graficzna  forma  dostrzegana jest na ulicach, w sklepach czy na ubraniach. Emotikony weszły do powszechnego użycia, lecz nie zawsze są jednakowo rozumiane, a interpretacji jednego znaku może być naprawdę wiele. Niektóre z nich utożsamiane są z tzw. kropką nienawiści, ale brak emotikona w wiadomości może również znacząco zaniepokoić odbiorcę,  dla wielu bowiem to niezbędny element wirtualnej rozmowy.

Cyfrowa komunikacja

Emotikony to niepozorne, małe symbole, za pomocą których wyrażamy emocje w Internecie. Fachowa nazwa to ideogramy,  złożone są z sekwencji znaków topograficznych, zazwyczaj odwróconych w poziomie. Współczesną wersją emotikonów są emoji, które swoim wyglądem naśladują mimikę twarzy, dodatkowo zdobiąc wysyłaną wiadomość. Ich zadaniem jest ułatwienie rozpoznania charakteru wiadomości, zdania lub sytuacji, która ma miejsce w przestrzeni wirtualnej.

Początki 

Historia małej emotki miała swój początek w 1982 roku za sprawą profesora Scotta Fahlmana, który użył typograficznego symbolu jako dodatku do wiadomości tekstowej. Od tamtego czasu emotikony przeszły sporo zmian, zwłaszcza graficznych. Ich kolekcja jest całkiem imponująca, wychodzi poza ramy ludzkich uśmiechów i grymasów twarzy. W zbiorze emotikonów znajdziemy również zwierzęta, przedmioty, żywność, a nawet te symbolizujące aktywność i podróże.

Najczęstsze błędy

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x