Wprowadzenie nowego produktu na rynek jest zawsze wielkim wyzwaniem. W kalkulacji ujętych musi zostać wiele czynników, które mogą stanowić o powodzeniu lub jego braku. Jednym z ciekawszych i prawdopodobnie najskuteczniejszych rozwiązań jest zaangażowanie influencerów. Dlaczego?
- 70% ludzi urodzonych w latach 80. i 90. XX wieku jest pod wpływem sugestii swoich rówieśników przy podejmowaniu decyzji o zakupie.
- To samo badanie ujawnia, że ponad 30% konsumentów jest bardziej skłonnych kupić produkt zalecany przez blogera, który nie jest gwiazdą.
- Ponad 34,4% mężczyzn skutecznie inspirują publikacje internetowe dotyczące zakupów elektroniki użytkowej.
- Influencer marketing pozwala osiągnąć zysk do 6$ za każdego dolara wydanego na kampanię*.
Jak zatem zrealizować wysyłkę dla influencerów, aby wywołać zainteresowanie i skutecznie wypromować nowe produkty? Poznajcie szczegóły kampanii launchingowej trymera Remington TouchTech MB4700 przeprowadzonej dla marki Remington przez agencję Abanana.
Kluczowy determinant?
“Na samym początku brodata płeć brzydka reprezentująca agencję zadała sobie pytanie: Co byłoby w stanie nakłonić mnie do kupna trymera A zamiast trymera B? Większość urządzeń oferuje zbliżone funkcjonalności, które dla zwykłego brodacza sprowadzają się do prostych kwestii: czy urządzenie jest wygodne, czy spełnia prawidłowo swoją funkcję. Oczywiście określona półka cenowa gwarantuje spełnienie obu warunków. A przynajmniej tak być powinno. Jak więc poradzić sobie z wyróżnieniem danego produktu na tle innych? Jak działać w sytuacjach, w których ocena urządzenia jest bardzo subiektywna?” – kulisy marketingowych wyborów przybliża Bartosz Dziedzic z działu PR agencji Abanana.
Wiele osób, wiele pasji, jeden produkt
Abanana zwróciła się z tym zadaniem do influencerów… lecz nie tylko tych lifestylowych. “Zdajemy sobie sprawę, że są grupą tak bardzo angażowaną przez marketerów, iż niekiedy trudno odnaleźć się w gąszczu prezentowanych przez nich produktów” – wyjaśnia Dziedzic.
“Zależało nam na tym, aby mężczyźni biorący udział w akcji prezentowali na swoich kanałach ciekawe pasje, stąd przekrój tematyczny i wiekowy wybranych osób był dość szeroki. Oczywiście testerzy musieli posiadać również brodę, która wymaga codziennej pielęgnacji, ponieważ – jak mówi stare przysłowie – nie wystarczy mieć, trzeba jeszcze dbać” – dodaje Adam Fatyga, Account Manager odpowiedzialny za koordynację akcji.
Dla każdego coś użytecznego
Ocena tego typu urządzenia jest bardzo subiektywna, dlatego zespół kreatywny zebrał wszystkie zalety promowanego trymera, by następnie podjąć próbę wyobrażenia sobie sytuacji, w których te zalety będą miały duże znaczenie dla użytkownika. Potem wybrano 30 influencerów, wśród których znaleźli się tancerze, modele, trenerzy personalni podróżujący po Polsce, fani komiksów… wymieniać można do woli.
Efekt?
“W akcji wzięło udział ponad 26 influencerów, którzy zamieścili łącznie na swoich profilach 39 unikalnych publikacji, a wśród nich 6 filmów na YouTube, 8 różnych form na Facebooku, 23 zdjęcia na Instagramie oraz 2 felietony na blogach influencerów” – podsumowuje Bartosz Dziedzic.
Badanie narzędziem Unamo wykazało, że ekwiwalent reklamowy akcji wyniósł prawie 60 tys. złotych.
Agencja Abanana przeprowadziła powyższe działania dla marki Remington w maju i czerwcu 2018 roku.
* https://shanebarker.com/blog/influencer-marketing-statistics/