W dniu 21 lipca 2010 roku (w dzień ósmych urodzin mojej córki) po wygranym przetargu podpisaliśmy finalną umowę na produkcję nowego startupu! Do zadań agencji Eura7 należy:
- przeprowadzenie research’u pod kątem konkurencji, konsultacje i opracowanie strategii startupu,
- naming, opracowanie identyfikacji wizualnej,
- zaprojektowanie prototypu serwisu internetowego w oparciu o makiety funkcjonalne,
- przeprowadzenie testów usability (tutaj skorzystamy z usług firmy, która się w tym specjalizuje),
- zaprojektowanie szaty graficznej serwisu,
- realizacja serwisu od strony technicznej, wdrożenie systemów CMSnewsletter i CMSmanager,
- obsługa marketingowa i przeprowadzenie kampanii promującej startup.
Uruchomienie startupu przewidziane jest na jesień tego roku.
Rynek startupów internetowych w Polsce rozrósł się w ciągu ostatnich kilku lat dość znacznie. Z jednej strony za sprawą „szybkich sukcesów” portali takich jak Nasza Klasa, czy Facebook, o których trąbiły media, z drugiej zaś ze względu na unijny program operacyjny 8.1., który finansuje tego typu projekty. Sukces startupu nigdy nie jest w 100% przewidywalny. Prawdopodobieństwo jego osiągnięcia może być jednak zwiększone do maksimum, jeżeli podejdziemy do projektu opierając się na opracowanej strategii, poprzedzonej porządnym researchem.