VI edycja EKG Reklamy – najważniejszego wydarzenia branży reklamowej – zbliża się wielkimi krokami, gdyż widzimy się z Wami już 26 września! Z tej okazji porozmawialiśmy z dr. inż. Jackiem Kotarbińskim – głównym mówcą tegorocznego wydarzenia – na temat Jego wystąpienia pt. „Czy w świecie reklamy internetowej klasyczne materiały reklamowe są nadal potrzebne?”.
To, co powinniście wiedzieć o Jacku, to fakt, że jest istnym człowiekiem renesansu:
✅ Uznany autorytet i międzynarodowy ekspert w zakresie marketingu, rozwoju marek, innowacji i zarządzania sprzedażą
✅ Mentor startupów i firm technologicznych
✅ Laureat konkursu Blog Roku 2012 Onet.pl, w kategorii „Blogi profesjonalne i firmowe”
✅ Uznany przez Whitepress za jedną ze 100 najbardziej inspirujących osób branży Interaktywnej w Polsce
✅ Ceniony wykładowca na studiach stacjonarnych, podyplomowych i MBA na wielu uczelniach
✅ Bloger „Harvard Business Review Polska”
✅ Felietonista „Forbes Polska”
✅ Autor bloga o marketingu kotarbinski.com, na którego zapraszamy!
1. Czy możemy spodziewać się nowych danych i badań, które zaktualizują naszą wiedzę na temat skuteczności klasycznych materiałów reklamowych?
Skuteczność klasycznych materiałów reklamowych dotyczy przede wszystkim szeroko rozumianego pojęcia BTL, czyli Below-the-line, reklamy pozamedialnej. Warto to przypomnieć, ponieważ wielu zanurzonych wyłącznie w narzędziach online zupełnie zapomina, że to nie jest cała komunikacja marketingowa. Mamy ATL czyli Above-The-Line, narzędzia medialne jak prasa, radio, telewizja, outdoor i BTL. Różnica jest taka, że ATL kierowany jest to masowego odbiorcy, a BTL może być w pełni spersonalizowany. Internet jest szczególnym kanałem komunikacji, ponieważ może być zarówno masowy, jak i bardzo dokładnie personalizowany, w zasadzie w formule 1:1. Ale nie o internecie mam opowiadać na konferencji.