Facebook opublikował wczoraj dwa niezwykle interesujące raporty. Pierwszy z nich to trzecia edycja raportu Global State of Small Business Report opracowanego wspólnie z Bankiem Światowym i Organizacją Współpracy Gospodarczej i Rozwoju w celu dostarczania comiesięcznych informacji o tym, jak radzą sobie małe firmy w obliczu globalnej pandemii. Drugi zaś to Deloitte’s Digital Tools in Crisis and Recovery consumer report.
Na podstawie badań Facebook ustalił zachowania nabywców. Oto dane:
- 48% ankietowanych konsumentów zgłosiło wzrost wydatków online od wybuchu COVID-19
- 40% respondentów stwierdziło, że zwiększyło wykorzystanie mediów społecznościowych i wiadomości online w celu uzyskania rekomendacji dotyczących produktów i biznesu
- prawie dwie trzecie ankietowanych kupujących, którzy zastąpili jedną ze swoich często odwiedzanych firm nową, zgłosiło, że odkrywa te firmy przy użyciu narzędzi cyfrowych
- spośród ankietowanych, którzy rozpoczęli zakupy w nowych firmach, 73% odpowiedziało, że co najmniej jedna z tych nowych firm to mała firma
- 31% respondentów stwierdziło, że po zakończeniu pandemii planuje dokonywać zakupów, korzystając z oferty małych, lokalnych firm
To jednak nie wszystko. Badania wykazały, że wiele zamkniętych firm otworzyło ponownie swoją działalność, ale w Internecie. 25 procent zamkniętych firm zrobiło to poprzez witrynę internetową lub w social mediach.
Dodatkowo 18% firm, które zrealizowały ponad jedną czwartą sprzedaży w kanałach cyfrowych, odnotowało wzrost sprzedaży w porównaniu z tym samym 30-dniowym okresem ubiegłego roku.