Odwieczny pojedynek w świecie konsol: Xbox produkowany przez Microsoft vs PlayStation firmowany znakiem Sony. Dyskusja o tym, który produkt jest lepszy, przypomina wymianę argumentów na temat wyższości Audi nad Mercedesem lub adidasa nad Nike. Każdy ma swoich „wyznawców”, którzy niezależnie od opinii ekspertów kupią produkt ulubionej przez siebie marki.
W związku z premierą najpopularniejszej na świecie kolejnej odsłony gry piłkarskiej FIFA, tym razem w wersji 18, Xbox postanowił umocnić swoją pozycję zwłaszcza na rynku amerykańskim, gdzie radzi sobie lepiej od produktu Sony.
Za przygotowanie kampanii odpowiedzialna była agencja McCann London, która w swym projekcie na nowo odkrywa coraz popularniejsze zjawisko związane z grami, a mianowicie samouczek prowadzący zainteresowanych przez jej meandry.
Zazwyczaj samouczki do gier zawierają wirtualne instrukcje, które osiągają niewyobrażalną liczbę odtworzeń na takich kanałach, jak YouTube. Agencja McCann London, by być skuteczną i prowadzić w tych chlubnych statystykach, zaprosiła do współpracy piłkarzy… Realu Madryt. Gwiazdami spotu reklamowego zostali: Ramos, Modrič, Isco, Vazquez i Ceballos – gwiazdy futbolu nie tylko pokazały swoje niesamowite umiejętności, ale co ważniejsze dla pasjonatów gier, jak odtworzyć ruchy zawodników na Xboksie. Te zaś arkana będą jasne, co oczywiste, dla tych, którzy mając konsolę, nie mają czasu, za to gromadzą wokół siebie i coraz doskonalszych urządzeń rozrywki znajomych i przyjaciół.
A Wy? Wolicie Xboxa czy PlayStation? A może jednak książkę z zapachem drukarni…?