Jeśli jeszcze nie wyzbyliście się przekonania, że Instagram będzie służył tylko i wyłącznie do publikowania zdjęć i zbierania polubień, to przyszła na to najwyższa pora. Od tego tygodnia wprowadzono nowy sposób zbierania pieniędzy na Instagramie w celach osobistych, dla Twojej małej firmy, przyjaciela lub w sprawie, która jest dla Ciebie ważna.
Funkcja jest analogiczna do tej znanej z brata-giganta, ponieważ już teraz użytkownicy mogą zbierać pieniądze na cele osobiste na Facebooku. W Polsce funkcja obecnie nie jest jeszcze dostępna. Instagram rozpoczął od testu, który objął zbiórkę funduszy w USA, Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Przy okazji Facebook poinformował również, że jedynie od stycznia jego użytkownicy zebrali ponad 65 milionów dolarów na zbiórki pieniędzy na COVID-19 i sprawiedliwość rasową na całym świecie.
Jak w takim razie utworzyć zbiórkę na Instagramie? Wystarczy wybrać Edytuj profil, dalej Dodaj zbiórkę, a następnie Zbierz pieniądze. Potem należy dobrać zdjęcie oraz kategorię zbiórki funduszy i dodać szczegóły, aby opowiedzieć swoją historię i zachęcić innych do przekazania darowizn. Następnie należy wpisać dane do platformy „Stripe”, która odpowiada za realizację płatności. Po zakończeniu klikamy Wyślij – wtedy zbiórka zostanie zweryfikowana – i gotowe! Zaczynamy zbierać środki.
Każda zbiórka trwa 30 dni, ale można ją przedłużyć dowolną liczbę razy. Żeby móc utworzyć zbiórkę pieniędzy, trzeba mieć co najmniej 18 lat.