Raz na rok Stowarzyszenie Niezależnych Producentów Reklamowych ogłasza listę najlepszych reklam wideo. Ponieważ zarówno instytucja, jak i wybierane marki cieszą się nielichą sławą i uznaniem, można śmiało to wydarzenie porównywać rangą do nocy oscarowej. Tyle, że wyświetlane filmy trwają na ogół kilka minut i produkowane są na zlecenie takich marek, jak Apple, Calvin Klein, AT&T, Nike, Prada, Google, The New York Times czy Getty Images. Budżet niektórych spotów pozwala zaangażować do nich zarówno oscarowych aktorów, jak i sportowców światowego formatu.
Ponieważ stowarzyszenie (w skrócie AICP, stąd nazwa festiwalu – The AICP Show: The Art and Technique of the American Commercial) jest organizacją amerykańską i ocenia produkcje amerykańskie, toteż nie wszystkie możemy obejrzeć w polskich mediach. Bez wątpienia jednak rozpoznamy marki, które wśród nagrodzonych się pojawiają, a jakość nominowanych i nagradzanych produkcji może być doskonałą inspiracją i punktem odniesienia dla rodzimych kampanii.